Beste Tweakers,
Ik heb sinds een paar dagen de onderstaande setup voor mijn nieuwe fileserver;
Lege schijf:

Volle schijf:

Hier zijn geen problemen af te zien.
Wanneer ik een met de Intel H77 chipset een RAID-5 array opbouw, daar vervolgens 2 partities op aanmaak (1x 100gb voor Windows, 1x ~5.5TB voor data) en daar Windows Server 2008 R2 (x64) op installeer en ongeveer 5TB data op plaats krijg ik de volgende brakke performance. Lezen is redelijk, schrijven is slecht;

Ik merk dan ook aan Windows dat de schrijfsnelheid erg traag is, bijvoorbeeld het installeren van HDtune duurt een minuut of 5 wat normaal in 5 / 10 seconden gebeurd is.
Als ik een leeg RAID-5 array heb met daarop alleen Windows geïnstalleerd ligt de lees snelheid rond de 250 / 300 Mb/s, schrijven rond de 20 Mb/s.
Wat kan ik doen om deze RAID-5 preformance te verbeteren???
Ter informatie;
- Ik heb de laatste BIOS/UEFI versie voor het MSI bord geflashed.
- Ik heb alle windows updates geinstalleerd.
- Ik heb de laatste Intel RAID/chipset drivers geinstalleerd.
- Ik houd er rekening mee dat de H77 geen volledige (hardware raid) performances nastreeft, maar de bovenstaande snelheden zijn wel erg brak.
Thanks alvast.
Ik heb sinds een paar dagen de onderstaande setup voor mijn nieuwe fileserver;
- MSI H77MA-G43 (met Intel H77 chipset)
- Intel Core I5 3450S
- 2x4 GB Corsair geheugen (DDR3)
- 4x Samsung HD204UI (2TB)
Lege schijf:

Volle schijf:

Hier zijn geen problemen af te zien.
Wanneer ik een met de Intel H77 chipset een RAID-5 array opbouw, daar vervolgens 2 partities op aanmaak (1x 100gb voor Windows, 1x ~5.5TB voor data) en daar Windows Server 2008 R2 (x64) op installeer en ongeveer 5TB data op plaats krijg ik de volgende brakke performance. Lezen is redelijk, schrijven is slecht;

Ik merk dan ook aan Windows dat de schrijfsnelheid erg traag is, bijvoorbeeld het installeren van HDtune duurt een minuut of 5 wat normaal in 5 / 10 seconden gebeurd is.
Als ik een leeg RAID-5 array heb met daarop alleen Windows geïnstalleerd ligt de lees snelheid rond de 250 / 300 Mb/s, schrijven rond de 20 Mb/s.
Wat kan ik doen om deze RAID-5 preformance te verbeteren???
Ter informatie;
- Ik heb de laatste BIOS/UEFI versie voor het MSI bord geflashed.
- Ik heb alle windows updates geinstalleerd.
- Ik heb de laatste Intel RAID/chipset drivers geinstalleerd.
- Ik houd er rekening mee dat de H77 geen volledige (hardware raid) performances nastreeft, maar de bovenstaande snelheden zijn wel erg brak.
Thanks alvast.
[ Voor 5% gewijzigd door lumix91 op 04-08-2012 16:40 ]