Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Chris89
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 03-09 20:47
Sinds een aantal weken is mijn Nokia N97 overleden, opzich wel blij mee want het is een waardeloos toestel.
Nu wil ik dus een nieuwe telefoon uitzoeken die ongeveer hetzelfde kan.

Mijn wensen zijn als volgt:
  • Prijs klassen van 250 tot 300 euro
  • Android liefst 4.0
  • Voorkeur voor een duocore, maar is niet veel te vinden in deze prijsklassen in combinatie met 4.0
Nu heb ik zelf het een en ander al uitgezocht en kwam uit op het volgende lijstje:

HTC One V - Singelcore
LG Optimus E610 L5 - Singlecore
HTC Desire C - Singlecore
Sony Xperia Miro (ST23i) - Single core

De vergelijking in de pricewatch:
http://tweakers.net/price...5019;306666;311547;315197

Mijn voorkeur gaat uit naar de HTC one V, gezien het feit dat Sence toch wel heel lekker werkt :)

Mijn laatste vraag is, maakt het nog uit als je hem aanschaft bij de PhoneHouse of de BelCompany? Wat zijn de voor en nadelen van die twee?

Er is vast iemand die mijn vragen kan beantwoorden.

• Sigis
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 01-09 11:50
Ik zou in ieder geval echt geen toestel kopen met minder dan een wvga scherm (800x480 of 854x480). Het gebrek aan scherpte is dan echt irritant (imo). Van deze blijft dan dus alleen de One V over.
Ik vraag me wel af of je dan niet beter een bijna nieuwe tweedehands Galaxy S2 of zo kan kopen. Dan heb je wel een veel beter toestel.
Als je budget nog iets rek heeft dan is de Panasonic Eluga misschien wat voor je, die is te koop voor 314 euro inclusief verzendkosten. Dit is een heel nieuw model met een 1 GHz dual core processor, heel dun en licht met een qHD Oled scherm. Daarnaast water- en stofdicht (IP57 certificaat) en een heel mooi ontwerp (volgens mij). Upgrade naar ICS komt nog.

• Chris89
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 03-09 20:47
Panasonic Eluga er even bij gepakt en vergeleken met de One V.
http://tweakers.net/pricewatch/compare/215/304440;305019
http://www.gsmarena.com/c...Phone1=4575&idPhone2=4560

Voordelen van de Panasonic zijn:
ONE V vs Panasonic
Type LCD Capacitive touchscreen, 16M colors OLED capacitive touchscreen, 16M colors
Size 480 x 800 pixels, 3.7 inches (~252 ppi pixel density) 540 x 960 pixels, 4.3 inches (~256 ppi pixel density)
Chipset Qualcomm MSM8255 Snapdragon - TI OMAP 4430
CPU 1 GHz - Dual-core 1 GHz
Spat en stof waterdicht

Nadelen:
ONE V vs Panasonic
Standard battery, Li-Ion 1500 mAh - Standard battery, Li-Ion 1150 mAh
Geheugen niet uitbreidbaar, HTC one V wel...
Android 2.3 (wel aangekondigd naar Android 4.0) ipv van Android 4.0
Prijs € 309,- ipv € 248,80 (verschil van 60 euro....)

Als ik de boel zo naast elkaar zet is Panasonic inderdaad een beter toestel maar vind het geen 60 euro waard... Enigste echte voordeel wat ik heb is namelijk de CPU.. Beeldscherm zie ik toch geen verschil vergeleken met mijn ouwe N97... De doorslag heeft mij gegeven om waarschijnlijk toch voor de ONE V te gaan omdat deze een uitbreid geheugen heeft, Android 4.0 al draaid en een betere batterij heeft!
*Ben bereid voor discussie dus aarzel niet en geef je eigen mening! Sta open voor nieuwe invalshoeken.

• Sigis
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 01-09 11:50
Als je denkt dat je meer geheugen nodig hebt...
De accu is voor mij het grootste nadeel van de Eluga.

Ik zou dan toch eerder voor een recente tweedehands Sensation gaan. Die zijn niet duur en ik vind het echt een heel fijn toestel. Die heeft een betere CPU, ligt heel fijn in de hand, is makkelijk open te maken. Ik heb er met pijn in mijn hart afstand van gedaan.

Anders mogelijk nog interessant:
- LG Prada P940, met een heel helder Nova scherm, 268 euro.
- Samsung Galaxy S Advance i9070, 284 euro.
- Motorola Atrix 4G, niet bekend in Nederland, wel in de USA, 296 euro.

Ik zou aan al deze toestellen de voorkeur geven boven de One V.

• Jorick
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 20-09 11:37
Al naar een tweedehands toestel gekeken? Een onbeschadigde en complete Galaxy Nexus of een Galaxy SII zou rond de €275 moeten kosten als ik uitga van 75% van de huidige nieuwprijs. Beide toestellen zijn een stuk sneller en draaien ook ICS of nieuwer. De Nexus heeft als extra voordeel dat die stock Android draait en voorlopig nog wel een tijdje de nieuwste updates zal krijgen.

Als je tweedehands niet ziet zitten zou ik je alsnog aanraden om €70 euro meer uit te geven dan je budget want daar koop je een aanzienlijke betere telefoon voor waar je ook langer mee kunt doen o.a. door de dual-core CPU en vervangbare accu. De Panasonic ziet er op papier ook wel aardig uit maar zoals je zelf al aangeeft lijkt de accu wat aan de krappe kant te zijn. Daarnaast is het maar de vraag of daar wel een update voor komt.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Sport

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True