Toon posts:

Aanschaf Game Pc - vraag advies processor & dergelijken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Binnenkort wordt er een nieuwe computer aangeschaft en ja je raad het al.. ik heb jullie advies nodig. Na al geïnformeerd te zijn over welke processor ik moet hebben en (veel) informatie te hebben gehaald uit de Best Buy Guide ben ik tot de volgende uitrusting gekomen:

i5 3570K
217

Sapphire hd 7870 OC
264

Cooler master HAF x
134.50

Cooler master V8
60

Gigabyte GA-Z77X-D3H
127

Corsair Vengeance
48

Seagate Barracuda 2TB
102.60

Corsair Enthusiast TX650M (voeding)
98

LG GH24NS90 zwart optische drive
19

Totaalplaatje: 1070 euro

Hoe ik er zelf over denk.. De processor zou wel goed zijn. De kast eigen keus/smaak (groot en met doorzichtige wand). De cooler aan de dure kant, maar die koop ik in dit geval mede door de looks (en omdat hij daarnaast ook goed coolt uiteraard.) De optische drive zal wel prima zijn en dan nu waar misschien naar gekeken kan worden:

Alternatieven voor Corsair Vengeance met een betere prijs/kwaliteitsverhouding?
Een voeding die meer watt levert?
en dan het belangrijkste punt wat hoofdzakelijk aanleiding voor het schrijven is.
Is de processor geen kleine overkill ten opzichte van de videokaart? omdat tegenwoordig (in dit geval voornamelijk voor het spel battlefield 3) de CPU niet gauw de limiterende factor is. De videokaart zou in mijn geval dus een stukje duurder mogen misschien?

Dus ik heb even lopen kijken en de kaarten waar ik nu tussen zit te twisten zijn:
HD 7870 GHz Edition OC 2GB GDDR5 (264) (huidige optie)
HD7950 3GB GDDR5 OC (335.20)
HD 7970 OC Dual-X 3GB GDDR5 (413)
GTX670-DC2T-2GD5 (420)
http://tweakers.net/price...1350;304186;307116;310942 (link voor vergelijking kaarten)

Bij voorbaat dank aan diegenen die deze kwestie even onder de loep willen nemen,
Inpenetrable

Verwijderd

Zolang je niet gaat overclocken kun je beter kiezen voor een 3450 of een 3550. Ook die V8 processorkoeler zou ik zelf persoonlijk niet halen. Voor dat budget kan je naar mijn mening veel beter een leuke Noctua CPU koeler halen. Ook zou ik er rekening mee houden dat die Haf X kast behoorlijk fors is. Mocht je echter de voorkeur geven aan zo'n lomp grote kast dan zou ik nog eerder een Corsair Graphite 600T halen. Mijn inziens een veel betere keus en qua prijs scheelt het niet veel. (Geloof me ik kan het weten, zit op een lan party en heb beide kasten naast me staan. :) Persoonlijk zou ik je overigens aanraden om te kijken voor een bescheiden mid-tower. Ik heb er zelf één van Bitfenix (de shinobi). Prima afwerking, goede opties voor kabelmanagement en prima prijsverhouding. Wat ik daarmee wil zeggen is dat je op de kast al gauw 60e kan bezuinigen. Dit zou je kunnen spenderen aan wat meer werkgeheugen. 8GB ram is tegenwoordig toch wel beetje standaard aan het worden. Als je kiest voor één videokaart kan je ook nog wel met een iets lichtere voeding af.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie! ik reageer hier later op =)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben wel van plan over te klokken. Bij aanschaf nog niet en wanneer de tijd rijp is naar 4.5 ghz. Die Noctua koelers zijn voor mij onbekend, verder vind ik de kleur ook niet geweldig. Prestaties verkies ik natuurlijk boven de looks, maar zijn die Noctua coolers voor hetzelfde geld (60 euro) zoveel beter? Met een grote kast heb ik geen problemen. Tot nu toe nog geen kinderen en gewoon een eigen kamer, waar niemand zich aan de grootte stoort. Verder, zoals hierboven genoemd, ga ik voor die Haf X kast omdat ruim is en met een mooie doorzichtige wand is uitgerust. Het is inderdaad een idee op de kast te besparen, maar een kast is net zoals een beeldscherm en speakers vaak een eenmalige aankoop die later hergebruikt kunnen worden. Passen er in de Bitfenix Shinobi overigens wel 2 kaarten in crossfire opstelling?
En wat zijn de voordelen volgens jou van die Corsair Graphite 600T boven de Haf X?

Ik hoef overigens geen trendsetter te zijn die meer ram aanschaft dan nodig is. 8GB lijkt me ruim genoeg, waarom heb ik meer nodig? onderbouw je advies

Ik ben gewoon kritisch maar waardeer je reactie =)

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-04 18:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

8GB is zo standaard...blabla. So what? 8GB is voor 95% meer dan voldoende. Maar nee, prop er 16GB in (ook niet zo speciaal meer btw) dan weet je tenminste zeker dat je vaak zwemt in overbodig, ongebruikte geheugen :o

Koeling. Scythe Mugen is alles wat je nodig hebt. Als je op water wil, de H100 ala 99,95 euro.
Kasten; de HAF X is een prima kast, er zijn misschien betere, maar; vind je die mooier?
Ga ik meestal niet in conclaaf over; kasten zijn zeer persoonlijk.

[ Voor 38% gewijzigd door Madrox op 05-08-2012 18:08 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!