Nieuwe Computer krijgt geen internet verbinding.

Pagina: 1
Acties:

• Ethernal Five
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Beste tweakers,

Een paar dagen geleden heb ik deze PC gekocht:

#ProductPrijsSubtotaal
1Sapphire Vapor-X HD 6850 1GB GDDR5€ 151,50€ 151,50
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 74,90€ 74,90
1Corsair Carbide 500R Black€ 94,95€ 94,95
1Noctua NH-D14€ 66,-€ 66,-
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 194,95€ 194,95
1Samsung 830 series 128GB€ 94,99€ 94,99
1G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL€ 45,70€ 45,70
1MSI Z77A-G43€ 89,-€ 89,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 811,99

Ik had zelf nog een 6850, die dus nu op crossfire heb draaien, en een voeding erbij gedaan.

Het Probleem
Nadat ik de drivers van het moederbord had geïnstalleerd en de netwerk kabel had aangesloten, kon ik geen verbinding maken met het internet.
Hij maakt wel verbinding met een of ander 'onbekend netwerk', maar daar blijft het ook bij.
Hij krijgt ook een heel raar ip toegewezen, namelijk 169.254.226.248.
Het subnetmask is 255.255.0.0 en hij heeft geen default gateway.
Mijn router geeft alles ip's weg in de range van 192.168.1.2 - 192.168.1.254, dus ik heb geen idee waar ik die ip vandaan krijg.

Wat heb ik gedaan
  • Ik heb bij adapterinstellingen de pc zelf een statisch ip adres aangewezen, maar dat lost niks op.
  • Ik heb geprobeerd om een ander netwerkkaartje in de pc te stoppen, maar dar krijg ik precies dezelfde problemen mee.
  • Ik heb mijn router opnieuw opgestart, maar dat lost ook niks op.
  • Ook heb ik gegoogeld naar netwerk problemen met dit moederbord maar daar kon ik niet zoveel over vinden.
  • Ik heb zelfs nog in de host file gekeken of daar rare instellingen staan, maar hij was gewoon standaard.
  • Een andere netwerk kabel gebruikt.
  • PC een paar keer opnieuw opgestart nadat ik de drivers had geïnstalleerd.
  • In de router stond ook een optie om mac adressen te weigeren maar die stond uit.
  • In ipconfig /release en /renew gedaan
Ik snap echt helemaal niet wat hier aan de hand is, ik heb ook al een paar kennissen gevraagd maar die komen er ook niet uit. Ik hoop dat iemand hier verstand van heeft en mij er graag mee wilt helpen.

Mvg,

Edwin

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12 19:59

Pogostokje

* twiet *

De IP adressen in het gebied van 169.254.*.* krijg je van Windows automatisch als er geen DHCP server gevonden kan worden. Er is dus iets mis met je router, de dhcp server daar in, of de verbinding daar naar toe.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Verwijderd

169.254 is geen raar IP, het geeft aan dat er geen DHCP server wordt gevonden.

Lijkt er op dat je geen verbinding hebt met je router. De lampjes gaan wel aan als je er en kabel in stopt?

Verwijderd

Netwerkkaart wel (goed) geïnstalleerd als je kijkt via "apparaatbeheer"?

Installeer eens de laatste drivers van de netwerkchip.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2012 13:50 ]

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Een andere poort op de router geprobeerd?

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Ethernal Five
  • Niet online
Ik heb zelf nog 2 andere PC's staan, die allebij gewoon werken.
Als ik de netwerk kabel in de poort doe gaan de lampjes gewoon branden en knipperen.
Netwerk kaart is ook goed geinstalleerd via apparaatbeheer.
Ik heb 3 verschillende poorten geprobeerd in mijn router.

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 13:49:
Netwerkkaart wel (goed) geïnstalleerd als je kijkt via "apparaatbeheer"?

Installeer eens de laatste drivers van de netwerkchip.
Dat wil ook nog wel eens gaan werken. Zoek hier de laatste driver op en probeer het daar eens mee.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• KOICE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-11 18:06
Probeer eens de pc zonder router te verbinden met het internet om uit te sluiten dat de problemen bij de router vandaan komen.

• Ethernal Five
  • Niet online
MegaTronics schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 13:53:
[...]

Dat wil ook nog wel eens gaan werken. Zoek hier de laatste driver op en probeer het daar eens mee.
De nieuwste die op die site staat had ik al geinstalleerd, ik toen maar op herstellen geklikt in de installatie, maar er is nog niks veranderd.

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-12 17:18

SaN

Probeer in command prompt eens ipconfig/renew.

• Ethernal Five
  • Niet online
SaN schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 14:19:
Probeer in command prompt eens ipconfig/renew.
Dat had ik al geprobeerd, samen met /release.
Vergeten om dat ik in de OP te zetten!

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-12 22:52
En wat gebeurt er als je een vast ip-nummer invoert? (uiteraard in hetzelfde netwerk als de al bestaande systemen)
Als je dan verbinding hebt weet je dat er iets mis is met de DHCP.
Anders is het bijna zeker driver/kabel problemen.

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

• Ethernal Five
  • Niet online
FireWood schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 14:25:
En wat gebeurt er als je een vast ip-nummer invoert? (uiteraard in hetzelfde netwerk als de al bestaande systemen)
Als je dan verbinding hebt weet je dat er iets mis is met de DHCP.
Anders is het bijna zeker driver/kabel problemen.
Bij adapterinstellingen en dan klikken op Internet Protocol versie 4 van de eigenschappen?
Dat had ik al geprobeerd ja, maar het vreemde is dat de 2 andere computers gewoon werken, en ik heb al verschillende kabels gebruikt om te testen.
Ook heb ik de drivers gebruikt die meegeleverd werden met het moederbord op een cdtje.

Verwijderd

Zit nog te denken aan incompatible NIC/Router. Welke snelheden levert je router en welke snelheid vraagt je NIC?

• markieo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:11
Misschien even een keer naar een vriend gaan en de computer meenemen. Kijken of je daar ook het probleem hebt. Zo ja dan ligt het aan je moederbord. Zo nee dan is je router waarschijnlijk het probleem.

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Zit er niet toevallig een stukje van je I/O plate in je netwerkpoort? Dat heeft een collega wel eens gehad van mij tijdens het bouwen van een simpel i3 pctje, toen werkte de poort ook niet lekker omdat er een paar pinnen waren kortgesloten.

• Ethernal Five
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 14:28:
Zit nog te denken aan incompatible NIC/Router. Welke snelheden levert je router en welke snelheid vraagt je NIC?
Dat dacht ik misschien ook al, omdat het een vrij nieuw moederbord is.
De router levert 100mbs, en de bij de NIC kon ik instellen bij de eigenschappen in apparaatbeheer dat hij onderhandelt met de router voor de juiste snelheid.
Ik heb daar niet echt veel verstand van maar zo doe ik het toch wel goed dacht ik

Verwijderd

Denk dat daar je probleem zit. Probeer eens je NIC van auto negotiate af te halen en vast te zetten op 100 MB. Zal eerlijk bekennen dat ik dat nog niet eerder gedaan heb, hopelijk kunnen anderen je daar beter bij helpen.

• Ethernal Five
  • Niet online
melvinnie schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 14:30:
Zit er niet toevallig een stukje van je I/O plate in je netwerkpoort? Dat heeft een collega wel eens gehad van mij tijdens het bouwen van een simpel i3 pctje, toen werkte de poort ook niet lekker omdat er een paar pinnen waren kortgesloten.
Ik heb even gekeken, maar de stekker zet gewoon goed in de poort en de plate raakt ook niks aan bij het poortje.

• Ethernal Five
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 14:33:
Denk dat daar je probleem zit. Probeer eens je NIC van auto negotiate af te halen en vast te zetten op 100 MB. Zal eerlijk bekennen dat ik dat nog niet eerder gedaan heb, hopelijk kunnen anderen je daar beter bij helpen.
Er stond 2x 100mb tussen: Full duplex en half duplex. Ik ken het verschil daar niet tussen dus ik had ze alle 2 maar geprobeerd, maar er is niks veranderd.

Verwijderd

Voor de zekerheid: na instellen even reboot of ipconfig /renew?

• Ethernal Five
  • Niet online
Heb ik gedaan, maar het aanroepen van ipconfig /renew duurt zeker wel 2 minuten, en daarna komt er deze melding te staan:

Er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van deze interface: LAN verbinding. Kan geen contact met de DHCP server maken. Aanvraag is verlopen.
Pagina: 1