• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:10
Hallo, ik heb een Athlon X3 435 processor en wil deze graag verder overclocken (staat nu op 3,1ghz), ik heb echter een stock cooler en wil daarom een nieuwe installeren.

Mijn idee was de hyper 212+ te installeren, deze met de fan richting de achterzijde en dan ook nog een trekkende casefan aan de achterkant.

Dit is mijn kast:
Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg807/scaled.php?server=807&filename=imag0674.jpg&res=landing
Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg571/scaled.php?server=571&filename=imag0675.jpg&res=landing

De eerste vraag die ik heb, gaat dit wel passen? Als ik de filmpjes bekijk is het best een joekel en ik vind het moeilijk inschatten of het past.
Tweede vraag is, is dat plastic geval aan de achterkant de huidige backplate? Ik heb begrepen dat de hyper 212+ een eigen backplate vereist, waar ik opzich goed bij kan, maar valt dat plastic ding er vanzelf af als ik die schoeven eruit haal? Ik zie namelijk niet hoe die bevestigd is.

Alvast bedankt!

Edit: Moederbord is trouwens een MSI 760GM-E51

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-11 15:38

Fordox

00101010

welke kast heb je?
en die backplate kan je makkelijk verwijderen als je eenmaal de stock koeler eraf hebt. dat zie je vanzelf wel hoe dat gaat.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:48
Op je eerste vraag kan ik als antwoord geven dat er (grofweg) een standaard regel is dat wanneer je kast achterin een 120mm fan heeft, bijna elke luchtkoeler zal passen. De Hyper 212+ is op zich nog een klein geval, vergeleken met de echte monsters als de Noctua NH-D14 of de Thermalright Silver Arrow. Dus ja, hij zal passen.

Wat betreft de backplate, ik weet niet hoe dat bij AMD zit. Bij Intel, afgezien van socket 2011, moet je altijd een andere backplate plaatsen. Deze worden gewoon met de koeler meegeleverd. Plaatsing is niets meer dan de oude loshalen en de nieuwe vastschroeven.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• SCIxX
Ik heb de Xigmatek Asgard Midtowermodel

Afbeeldingslocatie: http://www.kampanyafiyat.com/wp-content/uploads/2010/02/Xigmatek-Asgard.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images.tekheads.co.uk/product_images/large/xigmatek_asgard_interior-1-TEK.jpg

Als ik de hyper fan laat blazen naar de achterkant en daar ook nog een zuigende casefan plaats is dit dan verstandig of overkill?

@ Moi_in_actie : achterin past een 80 en 100mm fan, als het klopt dat ik dit diagonaal van schroef tot schroef heb gerekend.

[ Voor 14% gewijzigd door SCIxX op 04-08-2012 14:01 ]

• Moi_in_actie
Hmm.. op de website van Xigmatek staat:

Rear Fan: Preinstalled 120mm black fan x 1 (80/90mm fan is available)

Er moet dus gewoon een 120mm kunnen passen, wat dus weer zou bevestigen dat de koeler gewoon moet passen.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• SCIxX
Moi_in_actie schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 14:28:
Hmm.. op de website van Xigmatek staat:

Rear Fan: Preinstalled 120mm black fan x 1 (80/90mm fan is available)

Er moet dus gewoon een 120mm kunnen passen, wat dus weer zou bevestigen dat de koeler gewoon moet passen.
Je hebt gelijk, ik zie dat het buitenste gat diagonaal 120mm meer. Denk je dat ik er goed aan doe om hier ook nog een fan te plaatsen?

Ik zie overigens dat de hyper 212+ niet zo makkelijk online verkrijgbaar is voor een redelijke prijs. Zijn er nog anderen die ik kan overwegen voor mijn x3 435?

[ Voor 14% gewijzigd door SCIxX op 04-08-2012 15:48 ]

• Moi_in_actie
Waarschijnlijk is een Scythe Mugen 2 rev.B of een Mugen 3 een goed alternatief, zijn iets duurder maar ook iets beter (Mugen 2 rev. B heb ik lange tijd gebruikt en die is echt top). En ja ik zou, als je dat niet had, aan de achterkant een 120mm plaatsen.

• SCIxX
Ik heb de koeler binnen maar het lijkt niet te gaan passen. Ligt aan de lengte van de koeler, die gaat zeker tegen mijn zijpaneel aankomen. Er zitten op die plek al allemaal luchtgaatjes in het paneel, dus even een gat boren is een kleine moeite, is er reden waarom ik dit niet zou moeten doen?

• SCIxX
Hij past blijkbaar toch net! Temp is nu 20 graden, bedankt voor de hulp. :)
Pagina: 1