Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Yieldmanager virus

Pagina: 1
Acties:

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Ik heb een ZEER hardnekkig virus/Adware/Malware/Spyware... Te weten Yieldmanager.
Deze slaat al mijn internet activiteiten op en geeft voortdurend ongevraagd reclames in beeld wanneer ik de browser open heb. Tevens komt het veelvuldig voor dat het me spontaan naar een ongevraagde (gesponsorde) site stuurt. Uitermate vervelend! Fatsoenlijk internetten is er niet meer bij!

Ik heb al diverse bestanden verwijderd die volgens internet aan Yieldmanager gerelateerd zouden zijn en heb tevens scans uitgevoerd met de volgende programma's:

Spyhunter
RoqueRemover
Adaware
Hitman Pro
AVG
EasyCleaner
Cleanup!
Smitrem
Microsoft Security Essentials
Smitfraudfix
Easycleaner
MalwareBytes
Spybot
CCleaner
Spybot
Spyhunter

Ook deze hebben allen wel wat gevonden en ook dat alles is verwijderd of in quarantaine gezet.
Maar helaas, nog altijd de vervelende reclames en dergelijke! Iemand nog ideeën? Ben ten einde raad! Zou te bizar voor woorden zijn wanneer ik de gehele PC opnieuw moet gaan installeren wegens een simpele adware/spyware!

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

• photofreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-11 08:31
Je persoonlijke bestanden back-uppen en Windows opnieuw installeren?

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Probeer eens te scannen met een LiveCD zoals Dr. Web CureIt:

http://www.freedrweb.com/livecd/?lng=en

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:32

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Soms moet je die afweging toch maken, TS. Wil je uren/dagen besteden aan het vinden en uitroeien van het virus op je pc, of ga je voor een backup en een verse installatie?

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
photofreak schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 11:55:
Je persoonlijke bestanden back-uppen en Windows opnieuw installeren?
Ja, dat is de laatste oplossing. Maar zoals gezegd is het te gek voor woorden om dat te moeten doen wegens een op zichzelf simpele adware!
Met name ook vervelend omdat de backup me enkele uren gaat kosten en ik vervolgens met de laptop richting hoofdkantoor moet (is nl. een bedrijfscomputer). Dus dat is ook nog eens een uur of 3 in de auto! Moet ik dus ten minste een halve dag voor vrij gaan nemen :(

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:23
kazz1980 schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 11:58:
[...]

Ja, dat is de laatste oplossing. Maar zoals gezegd is het te gek voor woorden om dat te moeten doen wegens een op zichzelf simpele adware!
Met name ook vervelend omdat de backup me enkele uren gaat kosten en ik vervolgens met de laptop richting hoofdkantoor moet (is nl. een bedrijfscomputer). Dus dat is ook nog eens een uur of 3 in de auto! Moet ik dus ten minste een halve dag voor vrij gaan nemen :(
Dat is al rede nummer 1 om geen Windows te gebruiken meer voor mij.
Al is het vrij simpel een computer fris te houden, is het vaak erg irritant om er uren in te moeten duiken.

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:32

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

kazz1980 schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 11:58:
[...]

Ik denk dat je IT-beheerder je liever voorziet van een clean image dan dat jij met je laptop met spyware verbinding maakt met het bedrijfsnetwerk.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Mektheb schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 11:59:
Al is het vrij simpel een computer fris te houden, is het vaak erg irritant om er uren in te moeten duiken.
Het is een laptop van de zaak... Dus heb daar geen vrije keuze in...
FooLsKi schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 12:00:
Ik denk dat je IT-beheerder je liever voorziet van een clean image dan dat jij met je laptop met spyware verbinding maakt met het bedrijfsnetwerk.
Eens. De laptop is sinds de infectie ook nog niet het bedrijfsnetwerk op geweest. En dat gaat ook niet gebeuren voor ik het gefixt heb.

• Sefyu
  • Niet online
Sefyu schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 11:57:
Probeer eens te scannen met een LiveCD zoals Dr. Web CureIt:

http://www.freedrweb.com/livecd/?lng=en

Verwijderd

Misschien heb je geluk met de Emsisoft Emergency Kit scanner.

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Wat ik gelezen heb, is dat die zooi ook staat in he host file. Na op deze site gelezen, kan je op de beschreven stappen misschien al een boel ellende weg halen.

Hier misschien nog wat links om je op weg te helpen:

Helpinminitus.com
Blog.teesupport.com (Met een how-to waar het spul staat in de register.

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
@LNC, allemaal al gedaan. De cookies blijven terug komen, zelfs nadat ik mijn browser expliciet vertel ze te blokkeren of de optie kies dat er helemaal geen cookies geaccepteerd worden! Ik hoef maar 1 willekeurige site te openen en de advertenties verschijnen weer, en vervolgens staan er weer een hele hoeveelheid cookies. Heb wel vaker adware gehad (al is het inmiddels jaren geleden!)... Maar dat was meestal in een half uurtje dan wel weer gefixt. Dit begint vervelend te worden. Vrees toch dat het een nieuwe installatie van Windows wordt. Bizar. Gaat me een dag kosten ben ik bang :(. En dat omdat er 1 of andere partij zo nodig wat reclame wil verspreiden! Alsof dat gaat werken.

Verwijderd

Format c:

dat is het enige en beste wat je kunt doen.
Of je het nu wilt of niet dat maakt niet uit.

• Sefyu
  • Niet online
kazz1980 schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 16:55:
@LNC, allemaal al gedaan. De cookies blijven terug komen, zelfs nadat ik mijn browser expliciet vertel ze te blokkeren of de optie kies dat er helemaal geen cookies geaccepteerd worden! Ik hoef maar 1 willekeurige site te openen en de advertenties verschijnen weer, en vervolgens staan er weer een hele hoeveelheid cookies. Heb wel vaker adware gehad (al is het inmiddels jaren geleden!)... Maar dat was meestal in een half uurtje dan wel weer gefixt. Dit begint vervelend te worden. Vrees toch dat het een nieuwe installatie van Windows wordt. Bizar. Gaat me een dag kosten ben ik bang :(. En dat omdat er 1 of andere partij zo nodig wat reclame wil verspreiden! Alsof dat gaat werken.
Of je probeert eens wat al meerdere malen aangedragen is: een scan uitvoeren met een live-cd.

• Onbekend
  • Nu online

Onbekend

...

Heb je dat probleem in veilige modus ook?

Zodra je in veilige modus zit, doe het volgende:
- Start het programma MSConfig, en controleer daar de programma's die automatisch opstarten.
- Doe een schrijfopruiming waarbij je alles aanvinkt om weg te gooien.
- En scan de computer nogmaals met MalwareBytes (updaten en volledige scan uitvoeren).

Speel ook Balls Connect en Repeat

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Emisoft Emergency Kit nu ook gedraaid. Weer een zwik dingen gevonden (Trojans e.d.) en ook maar weer verwijderd. Maar probleem nog niet opgelost. Het lijkt er sterk op dat het ding zichzelf op de 1 of andere manier steeds weer hersteld.

Ik ga de Live-CD nog proberen (hoop dat dat kan... zou wel eens kunnen zijn dat ik niet kan/mag opstarten vanaf CD op deze laptop van de zaak!). Daarna wordt het toch echt een nieuwe installatie. Dat wordt een dag vrijnemen :( Duur geintje! En lukt niet meer voor m'n vakantie... Dus zit er dan de hele vakantie ook nog mee... Bah!! :'(

Schijfopruiming heb ik al gedaan. In veilige modus heb ik geen toegang tot internet... Moet ik even een kabeltje fixen. De pop-ups zijn er enkel wanneer er daadwerkelijk pagina's geladen worden (en dan ook weer niet bij alle pagina's... bv. bij de diverse google pagina's heb ik het niet gezien tot zover!). Heb al wel gecontroleerd wat er allemaal mee opstart, daar zit niks geks meer tussen.

[ Voor 33% gewijzigd door kazz1980 op 04-08-2012 18:50 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Laten reimagen, want de tegenwoordige trojans installeren doodleuk rootkits en andere resistente rommel die je alleen met een complete diskwipe (inclusief MBR) eraf krijgt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
alt-92 schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 19:59:
Laten reimagen, want de tegenwoordige trojans installeren doodleuk rootkits en andere resistente rommel die je alleen met een complete diskwipe (inclusief MBR) eraf krijgt.
Daar lijkt het op. Ook de LiveCD heeft weer het 1 en ander gevonden! Hoeveel rommel kan er op 1 PC staan! Maar nog altijd geen succes.

• Onbekend
  • Nu online

Onbekend

...

Heb je veilige modus ook al geprobeerd zoals ik aangaf?

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-11 19:01
Onbekend schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 11:10:
Heb je veilige modus ook al geprobeerd zoals ik aangaf?
kazz1980 schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 18:46:. In veilige modus heb ik geen toegang tot internet... Moet ik even een kabeltje fixen.

Systeem Specs

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Ja veilige modus ook geprobeerd. Echter ik krijg dan internet niet voor mekaar! Ook niet met kabel... :| Zal daar nog maar een keer naar kijken.

Wat is precies de meerwaarde van een controle of het probleem wel/niet in veilige modus optreedt?

P.s. heb ook het 1 en ander in werking gezet voor het krijgen van een schone image. Dus als het echt niet gaat lukken (en daar gaat het sterk op lijken) dan ga ik die weg toch maar bewandelen... Heel erg rot. Want zoals gezegd zit ik er dan nog de hele vakantie mee en moet ik met een beetje pech een hele dag vrij gaan nemen!

[ Voor 40% gewijzigd door kazz1980 op 05-08-2012 11:19 ]

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:24

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik zou zeggen, probeer IceSword eens?
http://www.antirootkit.com/software/IceSword.htm

Android developer & dürüm-liefhebber

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Die is niet te downloaden (404)...? Krijg enkel de Vista versie te pakken (heb Windows 7), maar die doet niks.

• Onbekend
  • Nu online

Onbekend

...

kazz1980 schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 11:16:
Ja veilige modus ook geprobeerd. Echter ik krijg dan internet niet voor mekaar! Ook niet met kabel... :| Zal daar nog maar een keer naar kijken.

Wat is precies de meerwaarde van een controle of het probleem wel/niet in veilige modus optreedt?
In veilige modus starten minder programma's automatisch op, waarmee je met een virusscanner gemakkelijker een virus kunt verwijderen.

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Onbekend schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 11:28:
[...]

In veilige modus starten minder programma's automatisch op, waarmee je met een virusscanner gemakkelijker een virus kunt verwijderen.
ok. dank! Ga daar dan toch nog even goed naar kijken.

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
kazz1980 schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 11:28:
[...]

Die is niet te downloaden (404)...? Krijg enkel de Vista versie te pakken (heb Windows 7), maar die doet niks.
Link van oudere versies

http://202.38.64.10/~jfpan/download/*bestandsnaam*

Naam nieuwe versie: IceSword122en.zip

Werkende link:
http://202.38.64.10/~jfpan/download/IceSword122en.zip

• wizkid_niels
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 15:08
Gooi eerst eens de meeste programma's die je er op hebt gezet weer af. Een aantal van de programma's die je gebruikt hebt zijn namelijk rogue scanners, dus je hebt zelf weer extra troep er op gezet.

Haal alles er af en laat CCLeaner, Spybot, Malwarebytes, HitmanPro en MSE staan. Daarna rebooten in veilige modus, CCleaner runnen, vervolgens MSE scan en daarna Malwarebytes. Reboot nogmaals in veilige modus en run vervolgens Combofix

Daarna weer in normale modus booten en dan zou je nog een keer HitmanPro/MSE/Malwarebytes kunnen draaien, maar het zou er dan toch grotendeels af moeten zijn.

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
wizkid_niels schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 11:31:
Gooi eerst eens de meeste programma's die je er op hebt gezet weer af. Een aantal van de programma's die je gebruikt hebt zijn namelijk rogue scanners, dus je hebt zelf weer extra troep er op gezet.

Haal alles er af en laat CCLeaner, Spybot, Malwarebytes, HitmanPro en MSE staan. Daarna rebooten in veilige modus, CCleaner runnen, vervolgens MSE scan en daarna Malwarebytes. Reboot nogmaals in veilige modus en run vervolgens Combofix

Daarna weer in normale modus booten en dan zou je nog een keer HitmanPro/MSE/Malwarebytes kunnen draaien, maar het zou er dan toch grotendeels af moeten zijn.
De meeste scanners heb ik er inderdaad meteen weer afgehaald na runnen. Zal bovenstaande nog eens proberen!

• Bluepenguin
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Mag ik vragen of je al een online-scan zoals die van Trend Micro (Housecall) geprobeerd hebt? Lijkt me waarschijnlijk, daar niet van, maar het is nog niet vermeldt in dit topic.

Wellicht dus ten overvloede: Housecall

Microsoft biedt overigens een deels vergelijkbare service: namelijk Microsoft Safety Scanner

[ Voor 43% gewijzigd door Bluepenguin op 05-08-2012 13:41 . Reden: toevoegen links naar Housecall en MSS ]

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:17

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

kazz1980 schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 12:03:

Eens. De laptop is sinds de infectie ook nog niet het bedrijfsnetwerk op geweest. En dat gaat ook niet gebeuren voor ik het gefixt heb.
Dan nog zou je het moeten melden imho. Besmetting met malware is een beveiligingsincident en het is goed mogelijk dat daar strikte regels rond zijn. Ik kan mij voorstellen dat het verwijderen door een eindgebruiker als onvoldoende zal worden gezien door de IT afdeling (if any). In veel bedrijven is de standaard policy bij een besmetting het opnieuw imagen van de machine en dat is feitelijk gezien ook echt de meest betrouwbare oplossing.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Sefyu
  • Niet online
Als je de tijd ervoor hebt, zou je nog kunnen proberen:

HiJackFree
Sophos Anti-Rootkit
ComboFix

Ik denk dat het niet al teveel moeite is om de malware handmatig te verwijderen, maar als je daar geen ervaring mee hebt, dan is dat geen goed idee.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:17

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Mektheb schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 11:59:
[...]

Bedank voor deze totaal nutteloze opmerking. Dit kan je met elk OS gebeuren, is het geen malware dan kan het wel een misgelopen upgrade of installatie zijn, een bug, defect en ga maar door.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Occy74
Hitman Pro al eens gedraaid in Force Breach Mode?

Systeem Specs

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Bor de Wollef schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 13:09:
[...]
Dan nog zou je het moeten melden imho.
Het is al gemeld. Maar ivm vakantie zou het toch alsnog fijn zijn als ik het er vanaf weet te krijgen! En daarnaast wordt het een ere kwestie... Het moet gewoon kunnen!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Sefyu schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 13:23:
Ik denk dat het niet al teveel moeite is om de malware handmatig te verwijderen, maar als je daar geen ervaring mee hebt, dan is dat geen goed idee.
Zie de dingen die ik al gedaan heb. Dit is dus overduidelijk GEEN normale malware die even handmatig te verwijderen is!....Uit een wat verder verleden (toen ik nog veel downloade, en dan soms ook wel wat minder legaal) heb ik best wel veel ervaring met adware/malware/spyware. Dus ik weet wel aardig hoe je dit soort dingen kunt verwijderen. Dit is een heel ander verhaal! Zeer hardnekkig.

Verwijderd

Waar je nu (naar schatting) al je hele weekend mee bezig bent. Ik zou zeggen: give up en besteed je tijd nuttiger :)

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Bluepenguin schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 12:40:
Mag ik vragen of je al een online-scan zoals die van Trend Micro (Housecall) geprobeerd hebt? Lijkt me waarschijnlijk, daar niet van, maar het is nog niet vermeldt in dit topic.

Wellicht dus ten overvloede: Housecall

Microsoft biedt overigens een deels vergelijkbare service: namelijk Microsoft Safety Scanner
Die had ik nog nietl Housecall draait nu. Baat het niet, schaden zal het ook niet!

• Sefyu
  • Niet online
kazz1980 schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 16:48:
[...]

Zie de dingen die ik al gedaan heb. Dit is dus overduidelijk GEEN normale malware die even handmatig te verwijderen is!....Uit een wat verder verleden (toen ik nog veel downloade, en dan soms ook wel wat minder legaal) heb ik best wel veel ervaring met adware/malware/spyware. Dus ik weet wel aardig hoe je dit soort dingen kunt verwijderen. Dit is een heel ander verhaal! Zeer hardnekkig.
Handmatig verwijderen gaat echter nog een stukje verder met dit soort malware. Handmatig registerwaarden bekijken, malafide systeemdrivers uitschakelen en veilig verwijderen, bestanden verwijderen buiten Windows om, bestandsgroottes controleren, activiteit monitoren met Process Monitor, etc etc. Daar gaan heel wat uren in zitten.

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Kaspersky Rescue disk downloaden en een full disk scan doen, als dat niet helpt.... veel geluk.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 16:57:
Waar je nu (naar schatting) al je hele weekend mee bezig bent. Ik zou zeggen: give up en besteed je tijd nuttiger :)
Nee hoor ;) Een scanner doet zijn werk gelukkig zelfstandig! Dus heb mijn weekend gewoon nuttig besteed en enkel af en toe even gekeken hoe ver een scanner was en of er nog iemand is met een gouden tip. Inmiddels is het ook meer een ere kwestie dan echt nuttig. In feite heb ik het al opgegeven en dus melding gemaakt bij de beheerder dat ik een nieuwe image nodig heb. Maar eigenwijs als ik ben wil ik het toch graag voor mekaar krijgen om er van af te komen. Tevens ook omdat ik vrees dat de nieuwe image pas na de vakantie wordt... dus zit dan nog de hele vakantie met die reclames...

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Sefyu schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 16:58:
[...]
Handmatig verwijderen gaat echter nog een stukje verder met dit soort malware. Handmatig registerwaarden bekijken, malafide systeemdrivers uitschakelen en veilig verwijderen, bestanden verwijderen buiten Windows om, bestandsgroottes controleren, activiteit monitoren met Process Monitor, etc etc. Daar gaan heel wat uren in zitten.
Het register is al doorlopen. Naast via diverse tools ook handmatig. Ook systeemdrivers al bekeken en wat vreemde dingen aangepast (opstarten van de laptop gaat nu wel stukken sneller!). Ook al heel wat mogelijk dubieuze bestanden verwijderd. Taakbeheer een tijd in de gaten gehouden. Allemaal zonder succes.

Overigens heeft Housecall niks gevonden. Eerste scan die helemaal niks vindt...

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Advanced system care al geprobeerd :|? Maar ik denk dat je in je register zal moeten klooien om dat spul eraf te krijgen. Dat heb ik toch moeten doen toen ik eens een msn spammer kreeg die elk kwartier de link naar dat spul naar al m'n vrienden stuurde. Begonnen zij toen ook elk kwartier mij een bericht met die link te sturen >.<.

Maar als ik dit zo hoor vrees ik dat het een reset wordt.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

• Tracking Cookie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-11 08:14
Welke browser gebruik je (IE9, FF)? Tonen alle browsers de reclames?
Handmatig geprobeerd de MBR te repareren (voor het geval dat de adware zich in het MBR genesteld heeft)?
Windows 7: http://www.sevenforums.co...7-master-boot-record.html
Windows XP: http://askbobrankin.com/fix_mbr.html

Geen rare items in de opstartlijst gevonden?

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
witeken schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 17:07:
Maar als ik dit zo hoor vrees ik dat het een reset wordt.
Ja klopt! Zover was ik ook. Maar wil toch tot het bittere eind door. Al is het maar om iemand die hier in de toekomst tegen aan loopt de oplossing te kunnen bieden! (en ja... ik ben daarnaast ook gewoonweg eigenwijs!).

Alle tips voor scanners, tools, online scans e.d. probeer ik ook daadwerkelijk.

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Tracking Cookie schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 17:16:
Welke browser gebruik je (IE9, FF)? Tonen alle browsers de reclames?
Geen rare items in de opstartlijst gevonden?
Ik gebruik IE en Chrome. Beiden hebben het probleem. Bij beiden helpt het niet om alle cookies te verwijderen en ook het blokkeren van de aan Yieldmanager gerelateerde cookies helpt niet (ze worden doodleuk alsnog gedownload... blijkbaar weten ze de black-list te omzeilen).
De opstart list is zowel handmatig als via diverse tools al doorlopen. Diverse dingen verwijderd, maar volgens mij hadden die geen relatie tot deze malware. Wel is opstarten van de laptop vele malen sneller geworden! ;)

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:50
Volgens How to remove ad.yieldmanager.com tracking cookies (Removal Instructions) is yield manager een zeer hardnekkige cookie en geeft instructies hoe hiervan af te geraken en te blijven.

• Tracking Cookie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-11 08:14
Als ik zo rondkijk is het inderdaad een zeer hardnekkige tracking cookie.
Op dit forum heeft iemand het weten op te lossen met de volgende stappen: http://www.bleepingcomput...iew__findpost__p__1449734

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
EricJH schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 17:32:
Volgens How to remove ad.yieldmanager.com tracking cookies (Removal Instructions) is yield manager een zeer hardnekkige cookie en geeft instructies hoe hiervan af te geraken en te blijven.
Been there, done that! Dank voor de tip, maar helaas is het niet zo simpel als deze site doet beloven.... Mogelijk is de malware inmiddels verder ontwikkeld?? Het schijnt dat Yieldmanager een relatie heeft tot Yahoo, dus niet de minste partij! Zit volgens mij heel wat werk in deze adware om te zorgen dat je er niet zomaar vanaf komt!....

• Occy74
I tried everything to get rid of the cookie ad.yieldmanager including all of the instructions above with no success ... until backed up all my files and then I deleted the user account from the computer. That did the trick. ;)
Dit al geprobeerd?

Systeem Specs

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:50
Schijnt deze tutorial, How to Know If Your Computer Is Infected, nog een nieuw licht op jouw situatie? De nieuwe insteek zit'm in het gebruik van de tools Comodo Cleaning Essentials. Bracht dat nog een nieuw inzicht?

Uitgaande van het idee dat het om hardnekkige cookies gaat probeer eens je systeem to reinigen met Bleachbit. Bleachbit verwijdert ook supercookies.

[ Voor 8% gewijzigd door EricJH op 06-08-2012 04:14 ]

• LnC
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Kan je ook de inhoud van je host file eens posten? Grote kans dat daar een hoop zooi in staat :)

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
LnC schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 12:17:
Kan je ook de inhoud van je host file eens posten? Grote kans dat daar een hoop zooi in staat :)
nope, geen rommel daar:

127.0.0.1 localhost
::1 localhost

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Nee... Ga ik nog proberen binnenkort.

Pagina: 1