• jlaarts
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-01 20:53
Ik heb eens bekeken of er in het topic iets te vinden is over de "Rovi" programmagids. Blijkbaar niet, behalve dan in het kader van spontaan uitvallende TV's. Vandaar de vraag: zijn er mede-tweakers die de Rovi programmagids aan de praat hebben gekregen i.p.v. de standaard Samsung programmagids ? En: is het wat ?

Zelf heb Ik tot dusverre niets weten klaar te spelen. De eerste installatie is sowieso een bijzonder traag gebeuren (een uur kost het toch wel). Daarna heb ik een aantal dagen geprobeerd om automatisch (kennelijk gebeurt dat 's nachts) een programmagids te downloaden maar dat leidt tot niets. Er komt simpelweg niets binnen. Ook handmatig downloaden leidt tot niets: het lijkt alsof er iets wordt gedownload, maar vervolgens zie ik bij geen enkele zender programma-informatie verschijnen (ik kijk dan bij UK, Duitsland en Nederland).

Kortom: na vier dagen maar weer vlug teruggegaan naar de standaard programmagids (die gewoon gebruik maakt van de door de zenders meegestuurde info en geen verdere installatie nodig heeft)

Ik heb via de Samsung apps ook nog een ROVI app ontdekt.

Aa de hand van deze 'app" (waar ik ook niet bijzonder warm voor loop) heb ik inmiddels het vermoeden gekregen dat ROVI - als het al fatsoenlijk werkt - zich vooral richt op mensen die van bepaalde aanbieders (providers) gebruik maken (b.v.: kabel, glasvezel of Digitenne) en dat men de programma-informatie daarop afstemt. Dat is goed te doen, want je weet natuurlijk exact wat mensen met een kabelaansluiting van firma's als UPC. Ziggo en dergelijke kunnen ontvangen.

Maar mensen die gebruik maken van satelliet ontvangst - zoals ik - hebben daar niet veel aan, omdat de programma informatie dan duizenden zenders zou moeten beslaan en dat kan men blijkbaar niet leveren (b.v. door deels de standaardinfo van de zenders over te nemen). Mijn conclusie is op dit moment dan ook: Rovi heeft geen zin als je TV kijkt m.b.v. een schotel.

Alle hints en opmerkingen welkom.