Toon posts:

Lagere snelheid op router via wifi

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,Ik heb onlangs een router gekocht.Het was een Sitecom WL-366 (300 Mbps)
Als ik deze bedraad aansluit op mn laptop haal ik de volle downloadsnelheid uit de newsgroepen.
Sluit ik m aan via de wifi,dan is mn downloadsnelheid drastisch lager.Al staat de router 2 meter van me af.
Ik gebruik een Download/Upload meter.

Ik heb o.a. al geprobeerd:

-Firewall uitzetten
-Kanaal veranderen
-Alle poorten openzetten

Wie o wie kan me helpen??

• tikimotel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11 21:42
Draadloos "theoretisch" 300Mbps ~ "werkelijk" 38Mbps data overdracht snelheid (PC-to-PC)
Is je ISP aansluiting bijv. 50Mbps (of meer) dan haal je dat simpelweg niet met een 300Mbps wireless.

Wil je veel downloaden, koop kabeltje van 2meter. (je zit 2meter van je router af)

Wifi snelheids aanduiding is marketing speak, gaat hetzelfde als met de HDD. (megabyte 1000x of 1024x)
Het is een theoretische waarde, de wifi Mbps.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 10:59:
Hallo,Ik heb onlangs een router gekocht.Het was een Sitecom WL-366 (300 Mbps)
Als ik deze bedraad aansluit op mn laptop haal ik de volle downloadsnelheid uit de newsgroepen.
Sluit ik m aan via de wifi,dan is mn downloadsnelheid drastisch lager.Al staat de router 2 meter van me af.
Ik gebruik een Download/Upload meter.

Ik heb o.a. al geprobeerd:

-Firewall uitzetten
-Kanaal veranderen
-Alle poorten openzetten

Wie o wie kan me helpen??
Zolang jij niet met getallen komt is het onmogelijk om er iets over te zeggen.

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-12 16:56
Inderdaad.

Wat voor internet aansluiting (snelheid?).
Wat voor WiFi kaart zit er in je Desktop/Laptop?
Hoe ver zit je van de router?
Op welk kanaal zit je router? Als de buurman namelijk op het zelfde kanaal zit kan dit elkaar storen.

Allemaal factoren die invloed hebben op de snelheid.

[ Voor 22% gewijzigd door Saeverix op 04-08-2012 12:18 ]

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,ik heb een ziggo abbo,en zit op 50 Mbit/s..
bekabeld haal ik ong 6 mb/s draadloos haal ik 5 mb/s
Ik heb een hp laptop met ingebouwde wifi
De router staat op een kast. ong. 2 meter verderop
Momenteel staat ie op kanaal 6,de buren zitten hier niet bij in de buurt..

De laptop kan hogere snelheden aan via wifi..dit is al getest

Verwijderd

Dus je hebt 1mb verschil tussen bekabeld en draadloos? En is dat niet zo'n beetje de max van je ziggo verbinding? En heb je het over MB of Mb?

Waar haalt die laptop hogere snelheden. Hoe heb je dat getest?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb altijd min 1 MB/s verschil tussen bekabeld en draadloos.
Mijn aansluiting van ziggo komt in de garage binnen waar die op een ubee modem router staat..daar haal ik wel die 6 MB/s..Maar omdat die afstand te groot is heb ik er een 2e router bijgezet..

Vandaar ;)

Verwijderd

Geef eens antwoord op de vragen.

En je maakt je nu dus druk over 1mb?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 12:32:
Dus je hebt 1mb verschil tussen bekabeld en draadloos? En is dat niet zo'n beetje de max van je ziggo verbinding? En heb je het over MB of Mb?

Waar haalt die laptop hogere snelheden. Hoe heb je dat getest?
Dit is de max van mn ziggo verbinding..En deze wil ik er graag uithalen via wifi

Had u nog meer gegevens nodig ciris?

Verwijderd

Zolang jij geen goede situatiebeschrijving geeft en geen antwoord op de vragen gaan we niet verder komen. Ik niet in ieder geval.
Glazen bol is stuk. Iemand anders mag het proberen. Succes :O

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 13:04:
Zolang jij geen goede situatiebeschrijving geeft en geen antwoord op de vragen gaan we niet verder komen. Ik niet in ieder geval.
Glazen bol is stuk. Iemand anders mag het proberen. Succes :O
Hierbovenstaande info was volgens mij nuttig om erbij te vernoemen,..verder ben ik hier ook niet zo in thuis,anders vroeg ik t niet.. ;)

Nog bedankt voor uw tijd ciris

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-12 19:58
Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 12:25:
Hoi,ik heb een ziggo abbo,en zit op 50 Mbit/s..
bekabeld haal ik ong 6 mb/s draadloos haal ik 5 mb/s
De afkorting mb/s betekent millibit per seconde. Dat is echt heeel erg traag :+
Bedoel je Mb/s of MB/s? (B=Byte, b=bit). Dat scheelt een factor 8, niet geheel onbelangrijk.
Ik gok maar dat je MB/s bedoelt, dus 5MB/s = 40Mb/s.
Mijn aansluiting van ziggo komt in de garage binnen waar die op een ubee modem router staat..daar haal ik wel die 6 MB/s..Maar omdat die afstand te groot is heb ik er een 2e router bijgezet..
Weer onduidelijk... gaat het in beide gevallen om wifi? En heb je die tweede router via een ethernet kabel aangesloten of als wifi repeater? In het laatste geval wordt alle data 2x draadloos verstuurd via dezelfde router, dus halve snelheid.
Als je een router in een andere router hebt geplugd.... dan kun je die tweede beter als accesspoint configureren.

• Lenny77
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-11 16:11
Mja, even duidelijkheid:
Je haalt dus 5MB/s (megabyte per seconde) via wireless?
Dan heb je bijzonder weinig te klagen. Dat draadloos altijd wat achter loopt op bekabeld is logisch; datapakketjes raken nou eeenmaal wat makkelijker kwijt over de ether dan over de kabel.

Als je echter maar 5 Mb/s (megabit per seconde) haalt, is er nog wel wat ruimte voor verbetering.

"To overcome other's armies without fighting is the best of skills" - Sun Tzu

Verwijderd

Topicstarter
Het is MB/s sorry voor de verwarring..De 2e router is met een cat 6 kabel aangesloten op de 1e ziggo router.
Deze kan ik ook als AP configureren.

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-12 19:58
Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 13:36:
Het is MB/s sorry voor de verwarring..De 2e router is met een cat 6 kabel aangesloten op de 1e ziggo router.
Deze kan ik ook als AP configureren.
Als de ziggo router ook echt een NAT router is (zeer waarschijnlijk)... dus als je computer een 192.168.x.x of 10.x.x.x IP addres krijgt op de ziggo router, dan moet je die tweede router als AP configureren en dhcp uit zetten.

Met twee routers heb je namelijk twee aparte netwerken en dan kun je geen files en printers delen tussen twee hosts op verschillende routers. Een AP is transparant, net als een switch.
Pagina: 1