Thermaletake Shark met waterkoeling, wat zijn mijn opties?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalMarty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-10 15:39
Hallo allemaal

Ik heb vandaag voor een mooi bedrag een Thermaltake Shark kast over kunnen kopen.
Zelf zit ik er aan te denken om deze kast een keer goed onder hande te nemen, en er ook gelijk fatsoenlijke waterkoeling in te bouwen. Nu vraag ik mij alleen af wat een beetje mijn opties zijn in de ogen van de "professionals".

Dit is een plaatje van de thermaltake shark :
Afbeeldingslocatie: http://img103.imageshack.us/img103/8242/thermaltakesharkinsideja8.jpg

Buiten maten zijn :
540 x 205 x 500 mm (H*W*D)

Link naar website :
http://www.thermaltakeusa....aspx?C=1268&ID=1416#Tab0

Ik weet nog niet wat voor hardware er in gaat komen, maar ik ben een beetje aan het bedenken wat er allemaal wel en niet kan. Wel zat ik er aan te denken aan een 360mm rad oid. Ook wil ik zo min mogelijk extern, aangezien ik het netjes weg wil proberen te werken.

Heb je tips of een goed idee, dan hoor ik het graag, extra info/inspiratie is altijd welkom (ondanks ik al heel wat inspiratie op kan doen door de mooie mods op dit forum!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAPPLE
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-12-2024
Je hebt heel veel opties qua waterkoeling, dat is juist t leuke. Ik ben geen pro, maar weet wel dat je zelf moet gaan zoeken naar een basis idee wat je wilt hebben.
Allereerst: wat wil je allemaal met water koelen?

Zoek vooer de rest veel refrenties en begin een idee te vormen, kijk op sites en webshops naar vrschillende soorten onderdelen en kijk wat je mooi vind, daar heeft ieder zn eigen idee voor.

Ik denk persoonlijk dat het in deze kast niet makkelijk is om een360 rad ergens te verstoppen. Maar afhankelijk van wat je wilt koelen is dat ook niet nodig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor waterkoeling hoef je echt pro. te wezen hoor !
het gaat er gewoon om dat je goed weet wat je wilt
alleen cpu of misschien wel gpu en cpu , of nog gekker alles watergekoeld
opzich is het zo dat waar een fan zit ook een rad kan
of een groot rad extern ,
er zijn zoveel mogelijkheden !!

bekijk goed wat voor hardware je gaat gebruiken
en dan kijken naar een goed passende waterkoeling

mvg jurrien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-09 11:31

Singular1ty

EV Evangelist

Persoonlijk vind ik die kast niet erg geschikt om waterkoeling in te plaatsen, tenzij je flink gaat verbouwen. Er is zo goed als geen ruimte voor interne radiators, dus zul je twee slanggaten moeten gaan boren. Dan kan je bijvoorbeeld een dikke 240mm radiator achterop mounten zoals ik met dit Antec kastje heb gedaan. Echt mooi is het niet, maar 1-2-3 zie ik met dat Sharkoon ding ook geen andere uitweg...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JIlIKEaXSuDaWTS40krenPGE/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalMarty
Bedankt voor de antwoorden.

@Singular1ty
Op dit moment heb ik ook een krappe midi tower kast met een externe radiator, maar als ik deze Thermaltake (geen sharkoon ;)) aan ga pakken wil ik het wat netter doen.

Opzich ben ik er niet bang voor om de kast helemaal te verbouwen van binnen.
Er zullen toch maar max 2/3 harde schijven in komen en geen cd/dvd speler.
Dus zo even plat gekeken zou er een optie te zijn om alle bays er uit te slopen, en er een kleine 2/3 slots in te maken. Dan zou er wel meer ruimte vrijkomen voor een interne radiator.

Waar ik ook aan heb zitten denken is de radiator op de top maken.
De fans aan de binnenkant van de bovenkant van de kast, en de radiator er bovenop.
Dus zoiets als dit :
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-1ibnuzOiTqc/UB1anKStFZI/AAAAAAAAALw/c3h7G9oFXF8/s800/Thermaltakeshark.jpg

Hierbij zijn de blauwe vakken fans(binnenkant kast), zwarte vak radiator(buitenkant kast), rode pijlen de luchtstroom, het witte vlak hetgene wat er uitgesloopt zou kunnen worden en het gele de voeding.
Het oorspronkelijke idee is om CPU en GPU te waterkoelen, hierdoor heb ik ook liever een 3x120mm rad dan een 2x120mm, onder andere door de dan grote ruimte met overclocken en zware hardware.
Alleen vraag ik me bij de linker pijl (met vraagteken) af wat in dit geval slimmer is, nog meer frisse lucht in de kast pushen of de lucht in de kast er uit trekken. Zelf leek het me slimmer om meer lucht in de kast te pushen, omdat er al 4 fans de lucht er uit trekken (1x psu + 3x rad, allemaal 120mm).

Edit:
Ik heb nog even verder zitten brainstormen en ben hier op uitgekomen :
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-2f57zuzStTs/UB6KGwgaiRI/AAAAAAAAAMQ/egIhNatkdUc/s800/Thermaltakeshark.jpg

De fans kunnen boven de voeding met de radiator op de kast.
Hiermee heb je een speling tussen de fans en de voeding van 2cm, lijkt me wel genoeg denk ik?

Iemand nog tips hoe ik dit aan kan pakken?

[ Voor 12% gewijzigd door MetalMarty op 05-08-2012 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enervate
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-09 15:36
Die fan aan de achterkant zou je wss wel weg kunnen laten, zo veel airflow heb je niet echt nodig zolang de twee fans bovenin maar genoeg verse lucht aanzuigen. Anders kan je net zo goed luchtkoeling doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalMarty
Ja dat zou inderdaad kunnen, scheelt ook weer wat in lawaai.
Pagina: 1