High-End Multimedia/Game Systeem

Pagina: 1
Acties:

• Blessed4789
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-07-2019
Ik doe een multimediale opleiding en ik hou mij vooral bezig met 3D in Zbrush en 3DS Max. Daarnaast gebruik ik vnl. Photoshop voor texturebewerking/concept art, en Premiere/After Effects voor montage.
Qua gaming ben ik ook een enthousiast. Met een nieuwe pc wil ik de nieuwste games op de hoogste settings kunnen draaien.

Budget:
Voor de componenten wil ik het graag onder €1500 houden.

Al aanwezig:
  • Scherm 1: Samsung Syncmaster P2770H
  • Scherm 2: Samsung Synchmaster 2253BW
  • Kast: Stacker 830 (heb zelf al gaten gedremeld om kabels netjes weg te werken)
  • DVD-lezer/brander
  • HDD: 3 oude HDD's (2x750GB en extern 1.5TB)
  • Speakerset: Logitech Z2300 2.1
  • Muis: Logitech MX518
  • Tablet: Wacom Intuos
Merk Voorkeuren:
  • Nvidia: AMD doet het niet goed met drivers en heb bij 3 verschillende kaarten al problemen gehad. AMD is minder zuinig met energie en wordt warmer. Verder is Nvidia beter met 3D bewerking.
  • Intel: loopt voor op AMD qua processoren
#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 98,76€ 98,76
1Noctua NH-D14€ 66,-€ 66,-
1MSI N670GTX-PM2D2GD5/OC€ 360,-€ 360,-
1Intel Core i7 3770K Boxed€ 301,-€ 301,-
1Corsair Enthusiast TX550M€ 75,-€ 75,-
1Samsung 830 series 256GB€ 169,-€ 169,-
1Corsair Vengeance CML16GX3M2A1600C10€ 95,68€ 95,68
1Gigabyte GA-Z77X-D3H€ 126,95€ 126,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.292,39

Toelichting
  • Mobo: OC'able bord met voldoende Sata3 aansluitingen. Kwalitatief goede onderdelen. Goede ervaringen met Gigabyte borden.
  • CPU: i7 Quad-core met HT voor Adobe/3D toepassingen.
  • CPU-cooler: Dubbel de prijs van de Mugen, maar aangezien de pc veel aanstaat en er overgeclocked gaat worden, vind ik de extra paar extra graden het geld wel waard.
  • GPU: De hoger geklokte kaarten zijn ondertussen leverbaar voor rond de €440. Ik vind dit een hoop geld voor een paar extra FPS. Daarom heb ik gekozen voor de MSI versie. Deze heeft een lichte factory-OC en is maar €360,-. Ik twijfel of ik voor de iets duurdere Gigabyte(€387),- moet gaan; Deze heeft goede koeling en OC potentieel. De Palit heeft een hogere standaard klok voor dezelfde prijs, maar ik geloof dat deze iets luider is.
  • HDD: Extra storage space op SATA-600 snelheid. 2TB is voorlopig genoeg voor mij.
  • SSD: Voor het snel opstarten van m'n meest gebruikte programma's + games, + (tijdelijke) opslag van 3D en PS bestanden.
  • PSU: Ik denk dat 550 Watt het best is voor dit systeem.650W lijkt me overkill. Daarnaast heb ik wel 6 LED casefans draaien en 2 sets CCFLs. Gaat dit uitmaken?
  • Geheugen: Voor wat ik er mee doe, is 16GB prima. Low-Profile past onder de CPU-cooler

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:55

amas

Law of Nature: Chaos

En je vraag is of dit is wat je wilt? Of het bij elkaar past? Of dit goede componenten zijn?
Ja, zo'n beetje. Je legt zelf netjes uit wat alles is, waarom je het wilt hebben etc... De enige specifieke vragen die je hebt zijn over de videokaart en de voeding.
Very well, de videokaart is een lastige in dit segment. De pricewatch: Asus GTX670-DC2T-2GD5 steekt er met kop en schouders bovenuit, maar is erg slecht leverbaar. De MSI is inderdaad lekker goedkoop, maar ik kan je niet verzekeren dat dat type koeler erg stil is. De Gigabyte heeft grotere en meer fans en zal in theorie stiller moeten zijn.
De voeding zou voldoende moeten zijn voor wat jij wilt. Maar je hebt niet erg veel speling om meer componenten te gaan toevoegen. Als je ook nog wilt gaan overklokken kan ik je een 600W voeding aanraden.

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:53

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Je weet wat je wilt en de componenten zijn alle van hele hoge kwaliteit. Alleen de videokaart zou ik veranderen in een 670 met (stille) aftermarket koeler. Als stilte voorkeur heeft, dan is deze review zeker de moeite waard om even door te lezen: http://www.fudzilla.com/h...670-ftw-reviewed?start=10 . Maar ook deze kaart: http://www.fudzilla.com/h...670-ftw-reviewed?start=10 is zeker de moeite waard. En ook deze twee zijn geen slechte keuzes: pricewatch: Asus GTX670-DC2T-2GD5 en pricewatch: Gigabyte GV-N670OC-2GD . Je moet gewoon kijken welke van deze jij het mooiste, meest praktisch (qua grootte en geluidsproductie bijvoorbeeld) en dus gewoon de beste keuze vindt. Al deze kaarten zijn hun prijs meer dan waard (vind ik dan tenminste :) ).

Grillmeister