Halloos,
Voor mijn werk probeer ik middels Excel een dynamische to do lijst te bouwen. Middels een for loop wil ik controleren of een vinkje is geplaatst bij checkbox1 t/m 5. Op het moment dat dit zo is dan moeten de taken getoond worden die prioriteit 1 of 2 of 3 of 4 of 5 heeft, afhankelijk van welke is aangevinkt.
Nou krijg ik twee dingen niet voor elkaar:
a) Het dynamisch controleren of checkbox1,2,3,4,5 "true" is op lijn 3;
b) Het éénmalig tonen van de taak als het juist is
De code die ik hieronder toon controleert statisch CheckBox1. Daarnaast toont het vervolgens de enige taak met prioriteit 1, vijf maal als CheckBox1 haar value "true" is. Dit moet natuurlijk maar één keer.
Of ik nou de if statement aanpas, de for loops omdraai, het baat niet. Boven mijn hoofd hangt inmiddels één groot vraagteken.
Ik hoop dat iemand mij verlichting kan brengen.
Voor mijn werk probeer ik middels Excel een dynamische to do lijst te bouwen. Middels een for loop wil ik controleren of een vinkje is geplaatst bij checkbox1 t/m 5. Op het moment dat dit zo is dan moeten de taken getoond worden die prioriteit 1 of 2 of 3 of 4 of 5 heeft, afhankelijk van welke is aangevinkt.
Nou krijg ik twee dingen niet voor elkaar:
a) Het dynamisch controleren of checkbox1,2,3,4,5 "true" is op lijn 3;
b) Het éénmalig tonen van de taak als het juist is
De code die ik hieronder toon controleert statisch CheckBox1. Daarnaast toont het vervolgens de enige taak met prioriteit 1, vijf maal als CheckBox1 haar value "true" is. Dit moet natuurlijk maar één keer.
Of ik nou de if statement aanpas, de for loops omdraai, het baat niet. Boven mijn hoofd hangt inmiddels één groot vraagteken.

Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| Dim counter As Integer For I = 2 To NumOfRows If CheckBox1 = True Then For counter = 1 To 5 If TaskArray(I - 1, Prio) = 1 And TaskArray(I - 1, Prio) <> "" And TaskArray(I - 1, NaamKlant) = geselecteerdeKlantTakenLijst Then TaskPlotArray(X, 0) = TaskArray(I - 1, TaskDone) TaskPlotArray(X, 1) = TaskArray(I - 1, NaamKlant) TaskPlotArray(X, 2) = TaskArray(I - 1, Item) TaskPlotArray(X, 3) = TaskArray(I - 1, Prio) TaskPlotArray(X, 4) = TaskArray(I - 1, HoursPerWeek) TaskPlotArray(X, 5) = TaskArray(I - 1, TrueHoursPerWeek) X = X + 1 ElseIf TaskArray(I - 1, Prio) = 1 And TaskArray(I - 1, Prio) <> "" And geselecteerdeKlantTakenLijst = "" Then TaskPlotArray(X, 0) = TaskArray(I - 1, TaskDone) TaskPlotArray(X, 1) = TaskArray(I - 1, NaamKlant) TaskPlotArray(X, 2) = TaskArray(I - 1, Item) TaskPlotArray(X, 3) = TaskArray(I - 1, Prio) TaskPlotArray(X, 4) = TaskArray(I - 1, HoursPerWeek) TaskPlotArray(X, 5) = TaskArray(I - 1, TrueHoursPerWeek) X = X + 1 End If Next End If Next |
Don't they have towels in the future ?