Windows 7 aero + internet (draadloos) schakelt af

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpi_be
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 31-03 22:32
Hallo, over het laatst mijn vriend zijn pc, die ik nettjes in elkaar verbouwd heb (nieuw mobo, cpu en ram)
en daar opnieuw Windows 7 ultimate op ge installeerd.

alles draait perfect alles up to date maar als de pc een tijdje draait schakelt de aero uit + de netwerkt dat via een draadloze netwerktkaart is

de specs zijn:
cpu: Amd fx 8120 3.1ghz
gfx: ati/amd 4850, 512mb (ja beetje aan de oude kant)
ram: Kingston HyperX genesis 8gb 1600mhz
mobo: Asus M5A97 (amd 970)
en een voeding van corsair 500watt (edit: oude voeding was 300watt en viel regelmatig uit door overbelasting)

ik weet niet wat er scheelt voor de rest, alles werkt ook perfect in windows.

alvast bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door scorpi_be op 04-08-2012 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OK13
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 15:55
In de driver van die netwerk kaart staat waarschijnlijk aan dat Windows deze mag uitschakelen om energie te besparen na een bepaalde tijd van idle zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:03

D4NG3R

kiwi

:)

OK13 schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 01:44:
In de driver van die netwerk kaart staat waarschijnlijk aan dat Windows deze mag uitschakelen om energie te besparen na een bepaalde tijd van idle zijn.
Normaliter zal windows deze instellingen niet toepassen op een desktop PC. Maar ik betwijfel sterk (Sterker nog ik weet vrijwel zeker) dat deze windows installatie niet legitiem is. En dus meuk en/of instellingen bevat die je niet wilt hebben draaien op je PC.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evolution536
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-06-2024

evolution536

besh besh

Ik betwijfel dat je zelf de tijd genomen hebt om een oplossing te zoeken. Even snel googlen levert al een aantal hits op die hetzelfde probleem schetsen als jij hebt.

http://www.google.com/sea...ws=0&q=aero+wifi+turn+off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpi_be
D4NG3R schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 01:51:
[...]

Normaliter zal windows deze instellingen niet toepassen op een desktop PC. Maar ik betwijfel sterk (Sterker nog ik weet vrijwel zeker) dat deze windows installatie niet legitiem is. En dus meuk en/of instellingen bevat die je niet wilt hebben draaien op je PC.
Dit is van een originele windows 7 ultimate disk, alsof een gamer geen ultimate nodig heeft?
de draadloze netwerkkaart die er inzit is een sitecom WL-171
maar met deze setup van de pc zat er nog maar een voeding van 300watt in, een betje overbelasten en viel uit, nu dat er een 500watt inzit werkt ie goed maar nog altijd die aero en netwerk probleem :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpi_be
evolution536 schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 09:22:
Ik betwijfel dat je zelf de tijd genomen hebt om een oplossing te zoeken. Even snel googlen levert al een aantal hits op die hetzelfde probleem schetsen als jij hebt.

http://www.google.com/sea...ws=0&q=aero+wifi+turn+off
ik heb al redelijk veel gezocht op google hoor, heb niet altijd de nodige tijd daarvoor, alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpi_be
OK13 schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 01:44:
de Driver van die netwerk kaart is zo een vlugge instalatie zonder een tool van die kaart, anders met een tool was het alleen voor windows xp en vista

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:03

D4NG3R

kiwi

:)

scorpi_be schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 19:32:
[...]

Dit is van een originele windows 7 ultimate disk, alsof een gamer geen ultimate nodig heeft?
Een gamer is absoluut geen Ultimate nodig nee, sterker nog het maakt vrijwel niks uit welke versie je pakt als gamer 8)7 .

Maargoed, is er ook een legale serial gebruikt of is deze versie gekraakt?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-10 17:22

Koenvh

Hier tekenen: ______

D4NG3R schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 00:19:
[...]

Een gamer is absoluut geen Ultimate nodig nee, sterker nog het maakt vrijwel niks uit welke versie je pakt als gamer 8)7 .

Correctie: Starter is er alleen in 32 bitjes, dus maakt wel uit. :>

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpi_be
D4NG3R schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 00:19:
[...]

Dit is een legale versie, ultimate vind ik gewoon zo veel meer geschikt voor gamers + ik heb het trouwens ook
maar normaal zou dit niet veel uitmaken of het nu legaal of niet legaal is? gewoon omdat je geen legit key hebt?
maargoed.. kan dat zijn dat ie de energie instellingen veranderd heeft door de oude voeding? want die was blijkbaar niet sterk genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan1987
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:30
scorpi_be schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 00:52:
[...]

Dit is een legale versie, ultimate vind ik gewoon zo veel meer geschikt voor gamers + ik heb het trouwens ook
maar normaal zou dit niet veel uitmaken of het nu legaal of niet legaal is? gewoon omdat je geen legit key hebt?
maargoed.. kan dat zijn dat ie de energie instellingen veranderd heeft door de oude voeding? want die was blijkbaar niet sterk genoeg.
Wat voegt ultimate toe voor een gamer dan? En natuurlijk maakt het uit of het legaal of niet legaal is. Niet legale versies van Windows kunnen rare meldingen geven, omdat dit soms voor geinstalleerde pakketten bevat (zoals voor laptops, mobo software, enz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpi_be
Stefan1987 schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 00:58:
[...]

Wat voegt ultimate toe voor een gamer dan? En natuurlijk maakt het uit of het legaal of niet legaal is. Niet legale versies van Windows kunnen rare meldingen geven, omdat dit soms voor geinstalleerde pakketten bevat (zoals voor laptops, mobo software, enz)
Wel bij ultimate hebje al zowat alles bij windows 7 en dat is redelijk handig, maar daar ga de topic nu niet over, mijn vraag is gewoon waarom die probleem met de aero er is met dat de draadlooze netwerk afgaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:21
off-topic: wijs mij maar één onderdeel aan waar gamers profijt van zouden kunnen hebben bij Ultimate in vergelijking tot Professional of Home Premium.

Afbeeldingslocatie: http://www.google.nl/url?source=imglanding&ct=img&q=http://cdn.redmondpie.com/wp-content/uploads/2009/06/Windows7FeatureChart1.png&sa=X&ei=CK4dUJGDJ_ST0QWczoHIAg&ved=0CAkQ8wc&usg=AFQjCNFurmA7Aoq9YfXp2S9kfups3BcDaQ

Maar goed, zoals eerder aangehaald:

- Heb je al gekeken naar de energie instellingen van de draadloze netwerkkaart
- Heb je al gekeken naar de energie instellingen van je videokaart
- Wat zijn de temperaturen in de computer, maar eventueel een screenshot.
- Zijn alle drivers van zowel je chipset, videokaart, wlan kaart enzovoorts up-to-date?

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan1987
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:30
scorpi_be schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 01:07:
[...]

Wel bij ultimate hebje al zowat alles bij windows 7 en dat is redelijk handig, maar daar ga de topic nu niet over, mijn vraag is gewoon waarom die probleem met de aero er is met dat de draadlooze netwerk afgaat?
Maar dit gebruik je met gamen toch helemaal niet? Noem eens 1 voorbeeld dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpi_be
Stefan1987 schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 01:26:
[...]

Maar dit gebruik je met gamen toch helemaal niet? Noem eens 1 voorbeeld dan.
nou weet ik zelf ook niet echt goed, maarja de meeste gamers pakken toch ultimate naar keuze, ik heb da ook alleen gedaan bij vista, alleen ultimate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpi_be
Nog goeie info hier? heb onlangs al in die energie instellingen gekeken en alles staat standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

niets in de event logs ?

en what about teh tips van mazele

[ Voor 43% gewijzigd door Fish op 05-08-2012 22:13 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:21
MaZeLe schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 01:23:

Maar goed, zoals eerder aangehaald:

- Heb je al gekeken naar de energie instellingen van de draadloze netwerkkaart
- Heb je al gekeken naar de energie instellingen van je videokaart
- Wat zijn de temperaturen in de computer, maar eventueel een screenshot.
- Zijn alle drivers van zowel je chipset, videokaart, wlan kaart enzovoorts up-to-date?

Succes.
Steek er nou is even wat tijd in en beantwoord deze vragen/opmerkingen nou eens. Kijk wat de waardes zijn, voer updates uit, vertel ons wat je gedaan hebt. Dan kunnen we weer verder kijken als niets heeft geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpi_be
MaZeLe schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 15:52:
[...]

Steek er nou is even wat tijd in en beantwoord deze vragen/opmerkingen nou eens. Kijk wat de waardes zijn, voer updates uit, vertel ons wat je gedaan hebt. Dan kunnen we weer verder kijken als niets heeft geholpen.
Ja alles is up to date, alle energie instellingen zijn op standaard en de temperaturen op de gpu op idle is 45°c en load zeker niet hoger dan 55°c er zit een aftermarket op en de cpu is ook nettjes op idle en load van max 55°c over het laatst gezien ook met een aftermarket cooler er op. is het enigste dat kan helpen een volledige herinstallatie van windows 7 dan?

[ Voor 5% gewijzigd door scorpi_be op 06-08-2012 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-10 21:03

Bolletje

Moderator Harde Waren
Dit heeft weinig met PMG te maken, maar meer met WOS ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wederom. event log ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Wat doet de grafische kaart als aero uit valt? Ik heb in het verleden ook meegemaakt dat mijn aero plots weg was, de koeling van mijn grafische kaart ging dan een paar tandjes hoger. Na een half minuutje was dit terug normaal. Sinds een paar driver updates geleden heb ik er geen last meer van.

Ik draai ook de ultimate en heb een 4890 kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpi_be
Waar vind ik dan die event log's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpi_be
kluyze schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 20:18:
Wat doet de grafische kaart als aero uit valt? Ik heb in het verleden ook meegemaakt dat mijn aero plots weg was, de koeling van mijn grafische kaart ging dan een paar tandjes hoger. Na een half minuutje was dit terug normaal. Sinds een paar driver updates geleden heb ik er geen last meer van.

Ik draai ook de ultimate en heb een 4890 kaart.
hmm, die kaart doet gewoon niets, draait als normaal maar heeft wel een aftermarket cooler dus geen standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpi_be
Ik ga gewoon een herinstallatie doen van Windows 7.
ik denk dat deze topic op slot mag :)
Pagina: 1