Toon posts:

Andere oplossing m.b.t verbinding zolder

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo All,

Hierbij mijn dilemma.
Ik zit sinds kort in een nieuwbouw woning en heb 2 etages.

Ik heb in de meterkast een modem van UPC draadloos alleen op het moment dat ik mijn haldeur dicht maak word mijn verbinding slechter....
Op de 1e etage in aantal slaapkamers heb ik geen verbinding meer.

Een sterkere router heeft geen nut aangezien de wanden erg dik zijn ( gewapend beton)
Ik wil op elk verdieping 'normaal' verbinding hebben.

Mijn pc staat op zolder, en op de begane grond tv,ps3 en laptop en uiteraard gebruik ik mijn smarphone overal in huis ( gekoppeld aan WI-Fi)

Ik heb het volgende plan bedacht. : Ik heb cat6 kabels aangeschaft en een trekveer. ik wil vanaf de zolder(loze leiding) een cat6 kabel naar de meterkast trekken. Eenmaal op de zolder sluit ik daar een Router(netgear N900 WNDR4500) aan en die koppel ik weer aan mijn pc. In de meterkast staat mijn modem van UPC en daar sluit ik uiteraard mijn cat6 kabel weer aan. Voor het probleem in de woonkamer heb ik een acces point of een draadloze acces point in gedacht om zo mijn probleem in de woonkamer op te lossen.

Nu het probleem, mijn trekveer komt niet door het laatste bocht!
Heeft iemand voor mij een andere oplossing zodat ik in mijn hele huis goed kan voorzien van internet met maximale snelheid.

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:36

JdM

Humbled

Maak een klein papieren hoedje en bevestig daar een klosje touw aan, neem de stofzuiger en zet die op het einde van de buis zodat je het touw door de buis heen zuigt
Zodra het touw erdoor heen is knoop je daar weer een vd-draad aan, waarmee je uiteindelijk gewoon je cat6 kabel naar boven trekt. Dit is geen bullshit, heb al vaker zo alsnog iets door een buis gekregen.

[ Voor 6% gewijzigd door JdM op 03-08-2012 23:00 ]

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:12

painkill

Pain(k)(ill)

Ook al vanaf de andere kant geprobeerd?
Kan ook een stukje steen zijn oid..
Maar stofzuiger kan inderdaad ook werken :)

Mijn SNES verzameling!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-12 21:36
Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 22:54:
Eenmaal op de zolder sluit ik daar een Router(netgear N900 WNDR4500) aan en die koppel ik weer aan mijn pc. In de meterkast staat mijn modem van UPC en daar sluit ik uiteraard mijn cat6 kabel weer aan. Voor het probleem in de woonkamer heb ik een acces point of een draadloze acces point in gedacht om zo mijn probleem in de woonkamer op te lossen.
Ik denk dat je vooral heel veel problemen aan het creëren bent op deze manier... Waarom boven een router? En wat lijkt je het verschil tussen een accesspoint en een draadloos accesspoint? :)

Gezien het bedrag dat je aan de router op zolder uit wilt geven en de dikke muren zou ik eerder iets als een pricewatch: EnGenius EAP-9550 neerzetten, zowel boven als beneden. Het kan echter zijn dat je dan netwerkpoortjes tekort komt, dan moet er dus een switch bij.

Routers gebruiken (zoals de genoemde WNDR4500) is zeker ook een optie maar dan moet je wel wat instellingen aanpassen. Je lost er wel (deels? Geen idee hoeveel apparaten je hebt :P) het probleem van de poorten mee op.

Advanced Setup -> LAN setup -> IP-adres 192.168.0.2 voor de router boven, 192.168.0.3 beneden, op beiden DHCP Server (zelfde pagina) uitzetten en een plakbandje over de gele aansluiting doen. De kabel naar je UPC-modem stop je in één van de 4 aaneengesloten aansluitingen.

Wireless geef je het beste alle apparaten hetzelfde SSID en dezelfde beveiliging (WPA2, type en wachtwoord). Wel geef je alle drie een ander kanaal: 1, 6 of 11.

[ Voor 3% gewijzigd door Paul op 03-08-2012 23:35 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:12
Is de trekveer te kort?
Dat had ik ook toen ik een coax kabel wilde trekken van de meterkast naar de zolder.

Heb ik opgelost door een variant van JdM.
Alleen heb ik het bandje van een cassette door de pijp gezogen met een stofzuiger.
Daaraan een dun stevig nylon touwtje erdoor getrokken en dan de coax.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Van boven naar beneden ipv andersom werken wil vaak ook wel helpen

anders een verenpomp

Iperf

Pagina: 1