Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hotmail naar outlook of toch niet

Pagina: 1
Acties:

• Icebear
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-05-2024
Beste Tweakers,

Na vele reactiepagina's over outlook.com te hebben doorgelezen op diverse nieuwssites is het mij nog steeds niet geheel duidelijk wat deze veranderingen nou inhouden.

Ik heb momenteel een hotmail adres waarmee ik op vele websites mijn account heb gemaakt.

Een van de belangrijkere hiervan is MCP waar ik dus mijn certificaten kan binnenhalen.

ik vind de overstap naar een outlook adres niet nodig ...(zie de voordelen niet?).

Maar mijn vraag is dus of het gehele hotmail domein dus verdwijnt en ik dus straks verplicht word om over te stappen?

Tevens hoe log ik dan nog in op MCP (die je windows live id gebruikt , mijn hotmail)
en moet ik dan op alle websites mijn useraccount aanpassen gezien mijn gebruikersnaam hier mijn hotmail is?

Hoop dat iemand mij verder kan helpen

mvg
Stephan

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Je Hotmail adres blijft gewoon bestaan, ook als je naar Outlook upgrade. Overigens vind ik dat nieuwe Outlook zelf niks, dus ik ben weer terug bij de oude vertrouwde Hotmail look.

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-11 18:35
De overstap naar outlook.com is alleen voor de pagina van de webmail, en een nieuwe interface.
Er veranderd dus niets aan je mail-adres.

Je kan er wel van uit gaan dat op termijn hotmail.com (wederom, alleen de webmail en de interface) verdwijnt, en je dus alsnog over moet op outlook.com

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je hebt geen hotmail account, maar een live id. Je kan er nu eenmalig voor kiezen om je live ID om te zetten naar een ander account (waarbij je naast @outlook.com ook kan kiezen voor @hotmail.com / .nl / live.nl).

Het domein en je e-mailadres (Hotmail) blijft (ook na de migratie) bestaan. Je Live ID verandert niet, dus je hoeft je ook geen zorgen te maken over je andere diensten van Microsoft.

Tot slot is ook nog de interface van hotmail.com vervangen door outlook.com (overigens helemaal niet nieuw, maar ok). Ik verwacht zelf dat je straks langzaamaan wordt gemigreerd naar Outlook.com (de web interface voor je e-mail), omdat dit onderdeel is van het nieuwe Office :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Icebear
Super snelle reacties, bedankt allemaal!

Oké, zorgen gemaakt om niks dus, maar waarom zijn er zoveel mensen die wel hun e-mail naar outlook veranderen als dit niet nodig is?

Snap wel dat hotmail als een alias blijft functioneren dus je het niet op alle websites hoeft door te geven maar waarom zou je het überhaupt willen?

Ik blijft mooi bij mijn hotmail adres.

Uiteraard snap ik nu dat hotmail.com op een geven moment verdwijnt maar dat ik dan gewoon kan inloggen op outlook.com.

@BtM909
Stel dat ik ooit wel overstap naar een outlook adres dan heeft dit geen effecten op de MCP website? (daar kan ik blijven inloggen met hotmail?)

En hoe zit het met andere websites waar mijn gebruikersnaam ook het hotmail adres is?

[ Voor 9% gewijzigd door Icebear op 03-08-2012 20:44 ]

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-11 14:47
@Cubicx
Ik heb zelf al jaren hotmail niet actief meer gebruikt, maar ik was nieuwsgierig naar outlook.com en ik heb dus een account aangemaakt. Ik vind het er echt geweldig uit zien.

Mag ik vragen waarom jij hotmail prefereert boven outlook.com?

...less is more

• Pi0tr
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:24
Aangezien de MCP website je Live ID gebruikt, zul je na overstap naar een outlook.com op die website i.p.v. je hotmail.com-adres je outlook.com-adres moeten gebruiken.

Op andere websites (die dus niet je LiveID gebruiken) kun je gewoon je oude hotmail adres blijven gebruiken omdat de mail die naar dat hotmail adres gestuurd wordt gewoon in je Postvak in binnen blijft komen.

[ Voor 0% gewijzigd door Pi0tr op 03-08-2012 20:56 . Reden: Typo ]

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

stephandeloos schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 20:43:
Super snelle reacties, bedankt allemaal!

Oké, zorgen gemaakt om niks dus, maar waarom zijn er zoveel mensen die wel hun e-mail naar outlook veranderen als dit niet nodig is?
Je kan / kon je live id nooit wijzigen. Dit is een goeie (enige??) kans om je live id te kunnen wijzigen... Kunnen alle mensen van sexy_sweet_lovely_16@hotmail.com afkomen ;)
Snap wel dat hotmail als een alias blijft functioneren dus je het niet op alle websites hoeft door te geven maar waarom zou je het überhaupt willen?

Ik blijft mooi bij mijn hotmail adres.
Als alias voor je e-mail, niet als account :)
@BtM909
Stel dat ik ooit wel overstap naar een outlook adres dan heeft dit geen effecten op de MCP website? (daar kan ik blijven inloggen met hotmail?)
Nee, je migreert naar een @outlook.com adres en dat wordt vanaf dat moment ook je live id (om in te loggen) en dus ook op de MCP website.
En hoe zit het met andere websites waar mijn gebruikersnaam ook het hotmail adres is?
Alle niet microsoft.com (en gelieerde MS websites) weten natuurlijk niet dat je bent gemigreerd. Accounts die zijn gebaseerd op je e-mailadres (@hotmail.com) op de site hutsefluts.com zullen natuurlijk gewoon je hotmailadres als inlognaam accepteren.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• Icebear
TOP!

Ik ben hiermee onwijs veel verder geholpen, onwijs bedankt allemaal.

buiten het feit om dat je dus van je breezer mail af kan komen hierdoor zoals je net uitlegde zitten er nog andere voordelen aan om toch outlook te nemen als live id dus?
Ik heb momenteel voornaam_achternaam@hotmail.com en dit zou dus voornaam_achternaam@outlook.com worden...

en ik dacht inderdaad al dat je dus je gebruikersnaam (email hotmail) dus niet hoefde aan te passen maar wilde het toch even zeker weten (zoals ebay/paypal etc.)

En hoelang blijft je hotmail als alias dus bestaan? (ik bedoel dus hoe lang krijg je de email die naar je hotmail word gestuurd op je outlook id binnen nog) voor altijd?

[ Voor 16% gewijzigd door Icebear op 03-08-2012 21:09 ]

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik denk dat hotmail de komende internetjaren nog wel blijft bestaan... Als je ziet dat @zonnet.nl nog steeds wordt onderhouden, verwacht ik niet dat MS zomaar mensen hun primaire communicatie kan aanpassen :)

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 16:23
Sorry, ik heb getracht te kijken of er een nieuw topic is over Hotmail naar Outlook, maar ik kan het niet vinden. Ik zou erg graag een gebruikerservaring willen zien van de overgang naar "Outlook".

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Gebruikerservaring willen zien :?

Als je bedoelt hoe moeilijk of makkelijk het is / was? Nou voor mij persoonlijk was het binnen 1 minuut omgezet. Daarnaast worden je oude e-mails nog in een aparte folder geplaatst, zodat je precies kan zien wie nog je oude adres gebruikt.

Daarnaast vind ik de "office365" experience van de web app 100x beter dan de oude hotmail omgeving.

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 16:23
Ja "Gebruikerservaring" had ik misschien anders moeten noemen. In ieder geval was ik in eerste instantie niet blij. Dit, omdat Outlook al een connectie heeft met derden, zoals bijvoorbeeld Facebook en dat bij ieder bericht mijn foto in de email opmaak stond. Dit heb ik nu kunnen uitschakelen.

Voor de rest nu een gewenning en jammer dat bij het opmaak nu: "Aan" het helft van mijn scherm inneemt.

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

• TheRealRMike
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-12-2024
Modest71 schreef op maandag 25 maart 2013 @ 20:00:
Outlook al een connectie heeft met derden, zoals bijvoorbeeld Facebook en dat bij ieder bericht mijn foto in de email opmaak stond. Dit heb ik nu kunnen uitschakelen.
Is inderdaad gewoon een setting, deze stond bij mij overigens standaard wel gewoon uit?

De UI moet je ff aan wennen maar het is wel veel compacter en heeft wat meer functies verborgen zitten onder menuutjes vergeleken met het vroegere hotmail, maar vind het wel prettig werken.
Pagina: 1