Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Studentenlaptop - Dell Inspiron 5423

Pagina: 1
Acties:

• pyro-tukker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-11 11:50
Over een maand begin ik met mijn studie en ik ben nu op zoek naar een goede laptop.

Ik ben er al over uit, ik wil sowieso een laptop met een scherm van 13'3 of 14'. Na veel op internet rond te hebben gekeken en ook even naar de Mediamarkt te zijn geweest, kwam ik qua prijs en kwaliteit toch uit bij een Dell Inspiron 5423. Deze laptop (ultrabook) kost ongeveer 850,- euro. Dan heb ik een i5, 128GB SSD, 6GB ram.

Qua specificaties ziet het er goed uit, maar ik kan weinig revieuws vinden over deze laptop en ik zal graag jullie mening horen.

Is een SSD echt veel sneller dan een HDD? En zou je dit aanraden om erin te doen? Ik sla best weinig op, dus 128 GB is genoeg (anders heb ik nog een externe schijf thuis).

Een i5 lijkt mij snel genoeg voor een student. Ik doe bedrijfskunde, dus ik denk dat qua programma's het vooral office aplicaties zijn.

Verder kon ik een ding niet vinden. Welke aansltuingen erop zitten. Kan iemand mij zeggen waar ik dit kan vinden? Op de Dell site zie ik het nergens staan, ook niet als ik het bestel en de uitgebreidde specificaties bekijk.

Ik zal graag weten als er dingen zijn die ik niet genoemd hebt over deze Dell, maar die misschien toch belangrijk zijn om te weten.

Als iemand misschien nog een andere suggestie heeft qua ultrabook dan hoor ik het graag. Ik heb al gekeken naar Sony Vaio, Samsung NP530 en de Acer-S3 maar die zijn toch iets duurder als je kijkt naar wat je krijgt.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Verwijderd

ik heb een ssd en het werkt echt heerlijk. Ruimte is ook geen probleem, ik heb windows, een uitgebreide adobe cs6 suite, een volledige ms office suite en nog 20gb games en ik heb slechts 70gb in gebruik. Het is heerlijk snel, en zou het iedereen aanraden. Dingen als muziek zou je mooi op een externe harde schijf kunnen zetten. ik wil niet meer terug naar een hdd nu, zo lekker werkt het.

Verwijderd

Volgens mij ben ik de dell guru hier, en ik heb geen idee over welke laptop je het hebt. Het gaat dus over de inspiron 14z ultrabook.

Persoonlijk vind ik dat een faal. Je kan voor honderden euro's minder de oude inspiron 14z kopen. Dan heb je een lichtere laptop, met een full voltage processor en langere accuduur. Maar je kan hem alleen nog krijgen met i3:
http://configure.euro.del...s1&oc=n00nz428&vw=classic

Verder heb je ook nog de bekende vostro V131. Wederom lichter, full voltage processor, langere accuduur, en goedkoper.
http://configure.euro.del...n08s3105&s=dhs&vw=classic
Met kortingsbonnen zit je aan de € 614 als ik het goed heb.

Geen ultrabooks, maar dat is sowieso een van de meest falende marketingtermen ooit. De inspiron 14z 'ultrabook' is technisch gezien niet eens een ultrabook, waarom hij zo wordt genoemd door dell snap ik ook niet.

• pyro-tukker
Oke als Dell guru, zal je mij ten eerste kunnen zeggen waar je op de dell site kan zien wat van aansluitingen in een laptop zitten, want ik kan het niet vinden.

De i3 laptop valt voor mij al af. Hij is goedkoop, maar ik wil toch echt een i5.

Dan vind ik de V131 wel weer interresant. Het heeft een goede processor, toetsenbord verlichting. Het enigste waarover ik hier twijfel is de hardeschijf. Ik denk toch dat ik een SSD neem. Ik houd van snelheid en het is een laptop waarmee ik een paar jaar verder moet, dus dat lijkt me wel handig.

De laptop waar ik het over had is deze:

http://www.dell.com/nl/p/...odel_id=inspiron-14z-5423

Nu is het gratis bezorgen en er gaat 5 procent korting af. Dus ongeveer 800 kost die nu.

Trouwens wat betekent full voltage processor? Of wat houdt het in?

Maar Darkstone, er van uit gaande dat ik een i5 wil en ook nog eens een SSD harde schijf, zal je deze dan aanraden of is er iets finaal mis mee dat ik hem beter niet kan kopen?

Verwijderd

Het navigeren op de dell site vereist inderdaad enige moeite. Ik gebruik meestal de documentatie open dir: http://support.euro.dell.com/support/edocs/systems/ of een google zoekopdracht. De dell site is waardeloos, zie ook Dell Waardebonnen Topic - Deel 2.

Een SSD kan je er zelf in zetten. Ik raad het je zeker aan. Een SSD heeft een stuk meer effect dan de upgrade i3 -> i5.

En met full voltage bedoel ik dat het een 'echte' processor is. De marketing van intel is gebaseerd op prijs, niet op prestaties. Zo heb je de Intel Core i5-3210M en de i5-3317U Op basis van de naam zou je oordelen dat nummer 2 sneller is. Maar dat is niet zo. Nummer 2 is wel zuiniger. Maar dat blijkt in de praktijk niets te schelen. Marketing 101. De processor in de vostro is al ouder, maar wel van het full voltage type. Even snel als de modernere inspiron.

• pyro-tukker
Ja ik denk dat ik sowieso voor een SSD gaat. Ik hoor alleen maar positeve dingen erover en aangezien ik ook wel van snelheid houdt lijkt het me een perfecte keuze.

Trouwens ik zie die Dell waardebonnen. Dat betekent dat er dus twee keer 5% afgaat en gratis verzendkosten.

Dat scheelt toch een hoop dan voor mij.

Maar ik zit nog te twijfelen wat ik neem. De i5, 6GB ram, 128gb SSD met kortingscodes (10% eraf) is voor mij best wel betaalbaar geworden. ongeveer 750 euro.

Darkstone, er vanuit gaande dat ik zelf niet zo'n SSD erin kan zetten. Raad je me dan aan om toch mijn keuze te doen. Of zeg je dat die V131 toch beter is?

EDIT: ik heb even met die kortingsbonnen geprobeerd en ik krijg twee keer over ongeveer 40 euro korting. Hij kost mij dan 766 euro. In mijn ogen toch een redelijke prijs voor zo'n laptop?

[ Voor 12% gewijzigd door pyro-tukker op 04-08-2012 18:53 ]

Pagina: 1