Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:26
Ik zit er aan te denken om een tijdschakelaar op de apparatuur te plaatsen die bij mij in de meterkast staat. De reden hiervoor is dat het onzinnig is alles aan te laten staan als iedereen ligt te slapen (dus uit tussen 12.00 en 7.00 uur)

Het betreft:

Kabelmodem Ziggo
Router
switch
Nas
Externe HD via USB op router
Ziggo alles in een aansluitmateriaal voor TV

Alles hangt aan 1 WCD via een stekkerdoos.

Vragen:

Heeft iemand hier ervaring mee ?
Levert dit storingen op ?
Is dit schadelijk voor de hardware ?

Suggesties iemand ?

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:04

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Een NAS heeft soms zelf al een timerfunctie. De mijne in ieder geval wel. Door het ding netjes af te sluiten voorkom je dat data corrupt raakt.

Als je telefoon ook via je modem gaat, betekent dat automatisch dat je telefoon niet meer werkt. Dat kan gewenst zijn ;) , maar soms ook niet.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-11 18:46

Patriot

Fulltime #whatpulsert

In principe kun je problemen met de NAS vrij simpel omzeilen door die inderdaad vóór de tijdschakelaar af te laten sluiten. In de BIOS kun je vaak instellen dat de PC bij het herstel van netstroom altijd aan moet gaan (ongeacht de staat van de PC voor het wegvallen van de netstroom), dus zou hij 's ochtends ook gewoon weer aan moeten gaan.

Daarnaast heb je de externe harde schijf die op de router is aangesloten die het niet leuk gaat vinden als je de stroom er ineens af klapt. In principe kan het heel vaak goed gaan, maar de kans is te sterk aanwezig dat je dan data gaat verliezen. Gewoon even kijken of je hem ergens anders op aan kunt sluiten dus, bijvoorbeeld op de NAS.

De overige apparatuur heeft er geen problemen als je de stroom er gewoon af haalt. Sterker nog, dat is bij consumentenvarianten van switches, routers en modems vaak de enige manier om ze uit te zetten.

• AndriesLouw
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:40
Het kabelmodem van Ziggo kan prima tegen het wegvallen van de spanning, evenals je router en switch. Of je NAS niet eerst afgesloten moet worden zou ik wel even onderzoeken. Dit vanwege mogelijke write-caching op de schijven.

De externe HD zou berekend moeten zijn op een aantal keren stroomuitval, maar het blijft een consumentenproduct, en dus waarschijnlijk niet berekend op 24/7 draaien, of 365 powercycles (of unsafe shutdowns) per jaar. Lees ook Patriot zijn verhaal (hierboven) hierover.

De versterker voor je TV-signaal kan gewoon uitvallen. De interactieve STB (mits je die hebt) zal er niet zo blij mee zijn, hier zit ook een hardeschijf in, en meestal verricht hij wat onderhoudstaken 's nachts, om over het verbruik bij het elke keer opnieuw opstarten/instellen nog maar niet te spreken.

Specificaties | AndriesLouw.nl

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:57

PcDealer

HP ftw \o/

Write cache inderdaad uitzetten als er geen ups, of andere stroombackup in de nas zit. De rest doe ik via een simpele knop. Stel je voor dat je nog wat langer bezig bent, dan *pof* indernet weg :(

Op mijn stroomslof zit: UPC (Cisco) modem (voor internet, telefonie en tv), firewall (SonicWALL NSA 240), en een ap (SonicWALL SonicPoint N). Doe het al meer dan een jaar zo. Scheelt toch 30W continu.

LinkedIn WoT Cash Converter