DVD+R ziet er vreemd uit na branden

Pagina: 1
Acties:

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-01 11:58

AzzKickah

06-CENSORED

Topicstarter
Ik heb zonet even Win8 RTM op een DVD gebrand en geinstalleerd op 2 laptops. Haal ik net de DVD uit de speler, en zie ik dit:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/40079699/IMG_20120803_165248.jpg

Het lijkt of ie 2 'lagen' heeft. De binnenste ring is lichter dan de buitenste ring. En dan heb je daarbuiten aan de rand natuurlijk het onbeschreven gedeelte.
Maar ik heb zo'n 'kleurverschil' nog nooit gezien op een DVD (of een CD for that matter).

Maar wat nog gekker is, is die rare driedubbele lijn wat er overheen loopt. Of doorheen. Het is geen kras. En de reflecterende laag op de bovenkant van de DVD is ook niet beschadigd. En de DVD doet het ook gewoon.

Wat is dat? :)

Wat ik ook nog wel grappig vond is dat de camera heeft gefocust op mijn spiegelbeeld in de DVD ipv op de DVD zelf :P

[ Voor 8% gewijzigd door AzzKickah op 03-08-2012 17:01 ]

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Knap dat dat werkt.. die 2 verschillende lagen herken ik wel, volgens mij schakelt 'ie op dat punt over op een andere draaisnelheid oid?

Die 'vlekken' zoals die lijnen komen meestal doordat er iets op de onderkant van de dvd zat (haren? stukje onkruid?) wat het laserlicht hinderde waardoor die daar niet kon branden. Alhoewel bij zo'n forse vlek zou ik niet verwachten dat het nog zou werken..

I mentioned it once, but I think I got away with it.