Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Pixma 5350

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben zojuist in het bezit van een Pixma 5350.
Ik heb op mijn Mac in InDesign een boekje gemaakt op A5 formaat, ge-exporteerd naar PDF en wil dit dubbelzijdig printen.
Maar nu komen de achterkanten op zijn kop op papier en kan ik het boekje dus niet bundelen.
Ik kan de juiste functie in de gebruikershandleiding niet vinden en vraag dus of iemand mij kan vertellen hoe ik het toch goed op papier krijg. Ik print het dus vanuit PFD.
Alvast bedankt voor jullie meedenken.
Ik ben geen beroeps, maar hoop dat het geen bezwaar is.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Dit is eigenlijk een vraag die met een google zoekopdracht uitgelegd zou kunnen worden...

Maar goed, per printer merk verschilt hoe ze de optie noemen... het gaat erom dat je binding goed staat ingesteld, je moet de printer dus vertellen aan welke kant de pagina's omgeslagen worden. Als het op de kop staat dan heb je zeer waarschijnlijk top-binding ingesteld staan, dus bladeren als in een kladblok. Dit moet je instellen op left-binding, zodat je bladert als een boek/tijdschrift.

Als ik mij niet vergis vind je het bij een Pixma onder het tabblad pagina-instellingen en dan aangeven waar je de pagina's wil nieten... ze noemen het dan 'zijkant nieten'.

Overigens waar het bij dit soort dingen vaak verkeerd gaat, dit moet je maar aan 1 kant instellen... het is zo'n instelling van de printer die kan conflicteren met instellingen van documenten. Dus als het veranderen daarvan niet helpt, dan moet je eens even de presets van het document nakijken. Als jij bijvoorbeeld met InDesign al hebt aangegeven dat het document met inslag-instellingen is opgeslagen maar je gaat dan ook nog eens bij de printer rommelen met de instellingen, dan heb je grote kans op onverwachte resultaten.

[ Voor 28% gewijzigd door MicGlou op 03-08-2012 18:15 ]