Infraroodsensor stuk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Ik wou vandaag gebruik maken van mijn infraroodafstandsbediening (de witte versie) maar.. er gebeurde niets. Natuurlijk denk je dat de batterij (na 5 jaar eindelijk) op is maar helaas, ook met een nieuwe batterij wou de remote niet werken.

Na de afstandsbediening uit elkaar te hebben gehaald en vervolgens tot het idee te komen om het lichtje te filmen (infrarood is zichtbaar op video) blijkt dat de afstandsbediening gewoon werkt..

Op mijn Macbook staat er bij Systeemoverzicht - Hardware - USB nog steeds een IR-sensor maar wilt dat ook zeggen dat hij nog werkt? :') Een reboot heeft iig niet geholpen, ook bij Systeemvoorkeuren - Beveiliging - Geavanceerd staat het vinkje uit bij 'Schakel infraroodontvanger voor afstandsbediening uit'.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Ik heb geen andere Macs om deze remote te testen.

Macbook Pro begin 2011
OSX Mountain Lion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:05

Duinkonijn

Huh?

:X

[ Voor 107% gewijzigd door Duinkonijn op 03-08-2012 18:11 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-10 17:51

remco_k

een cassettebandje was genoeg

^^^ Psssst:
filenox schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 15:56:
Na de afstandsbediening uit elkaar te hebben gehaald en vervolgens tot het idee te komen om het lichtje te filmen (infrarood is zichtbaar op video) blijkt dat de afstandsbediening gewoon werkt..

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:28

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Niet gewoon opnieuw 'pairen' met je Mac ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Dat heb ik al geprobeerd maar hij reageert niet, normaal zou hij toch gewoon moeten werken zonder te pairen?

[ Voor 9% gewijzigd door filenox op 03-08-2012 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-10 14:11
filenox schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 17:23:
Dat heb ik al geprobeerd maar hij reageert niet, normaal zou hij toch gewoon moeten werken zonder te pairen?
Hij doet het alleen zonder te pairen als de afstandbediening niet gepaird is met een ander ir apparaat (dan werkt die als universeel zeg maar)

Je hebt ook van die tooltjes die kunnen zien of de mac een ir signaal ziet, wellicht kun je die gebruiken om te achterhalen of de ir poort kapot is of dat het een software probleem is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Misschien heb je wat aan Candelair en de ingebouwde Remote Control Diagnostics, of je kunt direct de Remote Control Diagnostics proberen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Daedalus, hartelijk bedankt! De remote werkt perfect (nu nog terug in elkaar steken :P). Candelair was de app die ik zocht! Plexhelper had blijkbaar de remote gekaapt (terwijl Plex niet draait oid)
PlexHelper (PID 467) is using the Apple® Remote in exclusive mode
While PlexHelper accesses your Apple® IR Receiver exclusively, no other application or OS X will receive Apple® Remote button press events. This can give you the impression that your Apple® Remote doesn't work. In that case, quit PlexHelper (located at /Applications/Plex.app/Contents/Resources/Plex/tools/osx/
_/-\o_
Pagina: 1