Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

13" of 15" laptop voor studie en huis,tuin en keuken gebruik

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?

Word en ander office gebeuren, browsen, paintshop & filmpjes bewerken (soms), Prezi's maken, downloaden, dvd's bekijken.

Wat mag je laptop gaan kosten?

Rond de €800,-

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)

Ja, ik ga het aankomende jaar veel met de laptop reizen en wil hem ook gebruiken tijdens college. Daarbij heb ik nu een Lenovo R60 en daarvan ben ik de 3 kg aardig zat. Accuduur moet dus ook behoorlijk zijn, ondanks dat ik nooit heel ver van een stopcontact verwijderd zal zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

Ik heb nu dus een Lenovo. Dit is echt een dieseltje. Heel fijn ding, maar wel een oude, en de nieuwe lijn schijnt niet meer zo degelijk te zijn. Apple wil ik uit niet uit overtuiging.

Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan.

Ik ben nu een maandje actief op dit forum en heb veel topic gelezen. Mijn voorkeur ging sterk uit naar de Sony S15, maar ik wachtte steeds tot ik deze een keer in het echt kon bekijken.
Dat heb ik zojuist gedaan (bij de Dynabyte in A'dam). Erg mooi, mooier dan ik had verwacht. Maar er stond ook een S13, en daardoor ging ik weer twijfelen. 13" is misschien ook wel genoeg, zeker omdat ik toch graag thuis een externe monitor wil om op te werken, zelfs als ik een 15" neem.

Dus nu gaat mijn voorkeur misschien toch uit naar een 13". Maar waar ik bij een 15" eigenlijk beperkt was tot een S15 (de rest vond ik niet mooi of te zwaar), zijn er in de 13" reeks misschien weer een aantal mogelijkheden meer. Hierover zou ik graag tips willen.

Belangrijk:
SDD, degelijk scherm met hoge resolutie (heb nu een heel fijn mat scherm, de S15 heeft dit ook, maar de S13 weer niet, ik hoorde iets over folie, maar dit lijkt me eigenlijk geen optie). Degelijk gebouwd, niet te zwaar.

Alvast bedankt
tim