Inleiding |
Ik heb in het verleden wel met behuizingen gerommeld, maar echt casemodden kan ik het niet noemen. Dit word mijn eerste echte serieuze casemod. Waterkoeling heb ik een tijdje gehad in mijn ouwe pc, in principe was ik daar tevreden mee, alleen het geluid kon nog minder, door geld gebrek toentertijd heb ik dat weer de deur uitgedaan. Nu wil ik voor dit project weer overstappen op waterkoeling en het geluid nog verder zien te elimineren. |
Het idee |
Zoals de titel al doet vermoeden wil ik oranje in mijn mod verwerken en dit samen met mat zwart. Het matte zwart komt ook terug in de kast. De elegante lijnen van de kast wil ik ook verder subtiel doorvoeren in deze casemod. Alles te samen word het geheel eerder subtiel dan flashy opvallend. |
Hardware: |
Qua hardware weet ik wel wat ik wil in grote lijnen, maar het staat nog niet helemaal vast. Het komt ook eigenlijk omdat mijn casemod in verschillende fases verloopt, in begin zal ik me voornamelijk richten op het exterieur en richting het einde word de hardware inclusief de nodige modding van binnen belangrijker. De kast die ik wil gaan gebruiken is: BitFenix Chassis Survivor Core Hardware: Heb ik al: -Coolermaster 600W Silent Pro (misschien dat deze nog vervangen word) -5x sata HDDs (misschien dat ik nog wat vervang hiervan) -Bitfenix Chassis Survivor Core (van een tweaker overgenomen, nogmaals dank daarvoor) Wat ik nog niet heb: -Intel Core i5 2500K -Asus Sabertooth (waarschijnlijk, staat nog niet vast) -8/16 gig DDR3 (waarschijnlijk quad setje Corsair Dominator Platinum) -Samsung 830 series 128GB Qua videokaart ga ik voor onboard of anders passief kaartje. (ik kan ook mijn GPU waterkoelen natuurlijk, maar op dit moment game ik minimaal en als ik game niet de nieuwste, zou eventueel later nog wel iets bij kunnen prikken) Ik wil nog een extra Bitfenix HDD cage die bij deze case hoort (heb hem helaas maar 1x) |
Waterkoeling |
Heb ik al: 8x Bitspower matte black schroeffittingen 4x Bitspower matte black fillport 20x Bitspower O-ringen Oranje 1x EK RES X2 - 150 Advanced 1x Feser One Cooling Liquid - UV Black 1x Tygon Slang Clear/1x XSPC Slang Wit + xxxx Heb ik nog niet: Cpu wc block (waarschijnlijk XSPC Raystorm) Pomp (weet ik nog niet, liefst zo stil mogelijk) Nog wat ontbrekende fittingen om de loop compleet te krijgen. Er is nog een ontbrekend onderdeel wat ik al wel heb, maar ik wil het nog niet verklappen (alhoewel het goed te raden is). |
De Behuizing |
![]() |
Update1 |
![]() De kast met de achterkantjes, bovenkant en zijpanelen eraf, ![]() ![]() Onderaan het toppaneel, met rechts op dat paneel de USB poorten die verplaatst gaan worden, links naast het paneel de hendel die ik uit het middenstuk van het toppaneel heb gehaald. ![]() Waterkoeling onderdelen zijn binnen, nomnomnomomon ![]() Uitpakken, alles voor de lollie! ![]() 4x BP fillports en 8x BP Matt Black Schroeffittingen, en nog wat extra oranje o-ringen. ![]() EK Reservoir (150) en nog wat pokon voor mijn pc ![]() Hendeltje zoals hij eigenlijk hoorde te zitten als je hem uitklapt. ![]() Hendel eraf en uit elkaar geschroeft, ![]() Een lieftallig setje vijlen, wat schilderstape en de pret kan beginnen. ![]() Eerst de dremel erin met een snijschijfje, daarna nog wat bijschuren en vijlen. ![]() Driemaal een fillport erin! ![]() ![]() Wat schroeffittingen erop om te kijken hoe het staat, and i like! ![]() Het plaatje van de hendel dus weer terug gedaan op de plek waar hij zat, wel klein beetje speling bij de randen, omdat hij iets lager erin valt nu, maar dit is simpel te fixen, voor de 4e fillport gaat ook nog rechts gedremeld worden. |
[ Voor 4% gewijzigd door StygMa op 05-08-2012 20:14 ]