• eehbiertje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-02 10:11
hoi weet niet of ik hier op de juiste plek zit.. maar sinds afgelopen weekend heb ik problemen met mijn Zotac id12 / netwerk

gebruik het apparaat nu ongeveer een jaar als Htpc met win 7 erop
maar nu heb ik afgelopen weekend een feestje gehad en sindsdien als ik het apparaat aanzet
knalt mijn hele netwerk er thuis uit.. er is amper tot geen verbinding te krijgen met het internet en als het er is is het enorm traag.

nu heb ik het modem een paar x gereset en heb ik de router opnieuw ingesteld en op alle pcs werkt alles perfect tot ik dus de zotac aanzet...

hier dus een nieuwe windows installatie opgezet, heb de bios nagelopen en heb nu dus nog steeds hetzelfde probleem..
nu is mijn vraag dus of iemand misschien weet of dit een veel voorkomend probleem is bij de zotac id12?

en wat ik er aan kan doen? of dat het een garantie geval wordt?

alvast bedankt

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Heb je toevallig in de bios een optie 'Green Lan' of iets wat er op lijkt? Dit zou de Lan verbinding on non actief zetten als deze niet gebruikt wordt.

Laatst hetzelfde meegemaakt met een ander Atom D525 bordje (Niet vergelijkbaar maar wel dezelfde chipset) Zodra deze aan ging leek het alsof de switch 'hing' geen enkele machine kon dan nog verbinding krijgen en de Atom pc ook niet. Dit was een apart geval maar door 'Green Lan' uit te zetten leek het probleem opgelost.

En als andere optie, heb je al een andere netwerk kabel geprobeerd of andere poort op je modem/switch?
En om eventueel software problemen te checken, zet je netwerk verbinding even uit en kijk dan of de rest van je netwerk nogsteeds traag gaat.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• eehbiertje
netwerk verbindingen zijn al uitgezet paar keer, kabels zijn al vervangen probleem blijft zich zelfs voordoen nadat het apparaat weer uit gaat dan moet ik eerst de router resetten om weer op snelheid te komen.

het "Green lan" verhaal zal ik even opzoeken.. volgens mij ben ik wel zoiets tegen gekomen in de bios..

om een voorbeeldje te geven als ik dan wel verbinding krijg..
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2094002047.png dit is dus als hij aanstaat of aangestaan heeft

en dit is erna Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2094044860.png

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:37
Heeft dat apparaat niet toevallig hetzelfde ip als je router gekregen door een handmatige aktie o.i.d. ?

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-02 22:46

skoozie

SCSI

Ik wordt getriggert door je speedtest plaatjes waar Ziggo staat;
Je Zotac, is dat toevallig ook je torrent download bak?
Mijn pc verliest ook zijn netwerk als ik een torrentclient opstart.
na veel testen leek het te komen door het aantal upstreams (getest met een torrent client die geen/minimaal anatal uploads toestaat)
Dit was zo met ZIggo icm UBEE modem.

Ik heb het aantal simultane uploads moeten terug schroeven en het is nu werkbaar.
Ik wete niet of het bij Ziggo ligt of aan het UBEE modem (bij mij dan)

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• eehbiertje
ik heb van t weekend het apparaat een statisch ip aangewezen ivm feestje en xbmc remote zodat hij gewoon aan de boxen kon hangen met wifi aan..

verder heb ik nu die dingen weer aangepast

modem 4/5x gereset
router naar fabrieksinstellingen terug gebracht en opnieuw ingesteld (alles werkt naar behoren tot de zotac aan gaat)
kabels vervangen
win 7 opnieuw op het apparaat geinstalleerd
bios 2x bij langs gelopen nu (geen green lan optie gevonden)

nu ik hem net aanzet gaf hij eerst wel verbinding met het netwerk maar geen verbinding met het internet zelf
probleem oplossen gedrukt en geeft hij aan dat hij problemen heeft met het modem..

wat mij bij het verhaal brengt dat mijn router al een paar x het ip adres 192.168.100.20 gekregen heeft
en waarbij het modem op 192.168.100.1 zit en hij de dns servers niet kan vinden...

maar dit heeft meer met het feit dat ik dan geen internet van ziggo krijg te maken denk ik (na een modem reset)

*edit*
@skoozie nee dit apparaat doet niet meer dan xbmc draaien en af en toe eens een filmpje binnen halen met grabit (als de kwaliteit tegenvalt oid)

nu nadat ik hem weer aangehad heb zonder de router te resetten
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2099105417.png 8)7 8)7

na de router reset
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2099109110.png
dit kan wel kloppen omdat hij vaak tussen de 50/100 zit

[ Voor 18% gewijzigd door eehbiertje op 03-08-2012 14:37 ]

• eehbiertje
Dear Customer,

Seems your zbox is faulty, please return it to your retailer.

Kindest Regards,
EuroTech Team

dus gaat onder garantie die kant op! toch allemaal bedankt voor de hulp

Verwijderd

Is hij vervangen door Zotac ?

Heb ook zo een en wou een 2de, kan je even een pm doen voor oplossing van
het probleem ?
Zag dat jij hem tekoop had staan (volgensmij ook op gereageerd!!)
IS hij al weg ?
Pagina: 1