Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Studie laptop (design opleiding) / Gamelaptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
De programma's die ik ga gebruiken zijn onder andere Illustrator, photoshop, sketchbook designer, indesign, misschien nog wat videobewerking programma's. Recente games als Battlefield etc zou ik graag op de laptop kunnen spelen.

Wat mag je laptop gaan kosten?
De laptop mag 3000 euro incl btw kosten mits hij lang mee gaat zonder problemen.

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc.)
Ik zal dagelijks moeten reizen, ik ben een grote jongen dus ik kan het gewicht wel hebben maar een redelijke accuduur zou wel fijn zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb alweer in geen 8 jaar niet meer gezocht naar een laptop of PC dus ik ben redelijk out of the loop. Een aantal jaar geleden was het natuurlijk zo dat Apple altijd perfect werkte maar je weinig vrijheid had en dat Windows juist open was maar snel aftakelde qua snelheid.

Twee laptops die mijn aandacht trokken:

M17x Alienware Laptop (2871 euro)
Windows® 7 Ultimate 64 BIT – Nederlands
Intel® Core™ i7-3820QM (8MB Cache, up to 3.7GHz w/ Turbo Boost 2.0)
2GB GDDR5 NVIDIA® GeForce® GTX 675M
32 768MB (4x8GB)1.600 MHz Dual Channel DDR3
500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
44 cm(17.3") Wide Full HD (1920 x 1080) WLED LCD
Alienware M17x Stealth Black
Dvd+/-rw-station (dvd/cd lezen en schrijven)
Killer Wireless-N 1103 a/g/n 3x3 MIMO with Bluetooth 4.0
Primary 9 cell Li-Ion Default Base Battery
Office 2010 voor Thuisgebruik en Studenten - Nederlands
McAfee® SecurityCenter 30 Day trial version
1 jaar Next Day In-Home Hardware Support service
Geen Accidental Damage-support
Accessoires
Plasma Purple
Alienware Logo
Bevat ook
Alienware M17x Base
Internal English/International Qwerty Keyboard
Creative Sound Blaster Recon3Di with THX TruStudio Pro Software
Euro 2M 250V Power Cord
Western Europe Documentation (EN, FR, IT, GER, DUT)
N08W7M03
Placemats (Eng, Fre, Ger, Ita, Dut)
Alienware M17x Order
Integrated Skype HD Certified FullHD Camera with dual digital microphones
(GMT + 00.00) Dublin, Edinburgh, Lisbon, London
Alienware M17x Resource DVD
240W AC Adaptor

Macbook Pro 2012 (voor 2899 euro)
2,6-GHz quad-core Intel Core i7, Turbo Boost tot 3,6 GHz
8 GB 1600-MHz DDR3L SDRAM
512 GB flash-opslag

• dado88
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-12-2024
tsja, het zijn allebei beesten van een laptops. Wat games betreft uiteraard de Alienware, alleen al vanwege het aanbod van de games.. Ook al komen er steeds meer blockbusters voor Apple.

Ik ben zelf een groot voorstander van Apple en vind het vele malen prettiger werken dan Windows, ben ook in het grafische gebied werkzaam en nooit problemen mee gehad.

Ik denk toch dat het een persoonlijke keuze is, op beide is op technisch vlak volgens mij weinig aan te merken, al helemaal voor dat budget.

Verwijderd

nu ben ik niet heel erg thuis in de design wereld, maar kijk eens hiernaar (uit de sheet van darkstone). hier heb je de 675m bij, en de enige verschillen met jouw configuratie zijn de 3720m processor ipv de 3820, en mij lijkt een extra 0,1Ghz kloksnelheid geen €270 waard. Het 32GB geheugen inbouwen is m.i. voor 510 euro echt een bezopen idee. 32GB lijkt mij overbodig en als je meer wilt, gooi je er gewoon voor 90 euro bijvoorbeeld een setje van 16GB bij, dan kom je op een totaal van 24GB, lijkt me ruim zat. Dan zit je op zo'n 1950 euro, waar met de epp truuk nog 8% vanaf gaat en het totaal dus op ~1800 euro komt. Steek nog 180 euro in een 256GB ssd, daar win je veel meer snelheid mee dan van de processor, en je bent voor minder dan 2000 euro klaar met nog 1000 euro over. Lijkt me prima.

Verwijderd

Er is wel behoorlijk wat aan te merken aan je alienware configuratie. De duurste processor, maar een verouderde grafische kaart. Met wat truuks kan je hem een stuk goedkoper krijgen: € 2,103 met i7-3820QM en GTX 680m. RAM zet je er zelf in, SSD idem.
Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 15:36:
hier heb je de 675m bij, en de enige verschillen met jouw configuratie zijn de 3720m processor ipv de 3820, en mij lijkt een extra 0,1Ghz kloksnelheid geen €270 waard.
Dat ook. In zou wel de i7-3720QM nemen. Vanaf die processor kan je namelijk overclocken, alleen in de alienware. Tot 400mhz extra.