Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captain95
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-06 09:21
hoi tweakers,

ik zal de situatie even proberen zo makkelijk mogelijk uit te leggen.

wij hebben een abonnement van upc met 50mb internet dit komt binnen in een modem en die stuurt dit naar verschillende ingangen in ons huis (de draadloze functie van het modem is uitgeschakeld).

dan heb ik boven 1 internet ingang in de muur zitten die naar een router gaat die het boven verdeeld over pc/ps3 etc en die het draadloos uitzend voor telefoons e.d.

dan is er beneden hetzelfde ook een router aan die ingang in de muur om die bijvoorbeeld aan de pc en nog wat andere apparaten bekabeld te leggen en om beneden draadloos uit te zenden.

maar zodra beide routers aanstaan is de snelheid helemaal verdwenen. als er maar 1 aanstaat heb ik gewoon de volle 50mb internet.

weet iemand hoe ik dit kan oplossen want nu blijven de snelheden echt ver onder de 10/5mb...

oohja en van die 2 routers dat is nodig omdat verschillende materialen in ons huis het wifi signaal storen dus moeten we boven en beneden een apart signaal uitzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solopher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-06 21:54
Kun je die tweede router niet in Bridged mode zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-06 22:41
Zitten de routers in het zelfde subnet en hebben ze allebei hun DHCP-service aanstaan? Ik weet niet of dit te maken heeft met het verlagen van de snelheid, maar twee DHCP-servers gaan elkaar inderdaad 'storen' in default gevallen.

Is daarnaast een van de routers niet gewoon brak? Slechte kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captain95
thx voor de snelle reacties!

sorry maar wat houd bridged mode in?

en wat zijn dhcp services?

maar ik denk niet dat ze brak zijn want 1 is net nieuw en de ander is redelijk nieuw en als de anders uit staat werken ze super dus dat lijkt me niet de oorzaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:56
Hoe zit het precies aangesloten?

UPC -> WAN-kant router boven?
UPC -> WAN-kant router beneden?

en heb je toevallig nog ergens een kabel tussen beide routers (boven en beneden) die niet via het apparaat van UPC lopen?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:13
Waarom doen mensen dit toch elke keer???

Je hebt maar 1 router nodig in een netwerk -> een router routeerd het netwerk verkeer.
Wat je nodig hebt is een access point wanneer je draadloos bereik wilt hebben op een bepaalde plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

tlpeter schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 10:50:
Omdat TS niet weet waar hij mee bezig is.
Wellicht een goed idee om even basiskennis netwerken op te doen.

[ Voor 34% gewijzigd door Gunner op 03-08-2012 10:52 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-06 14:44

eagle00789

Est. November 2005

TS heeft op beide plekken een switch (M/uM maakt niet veel uit in dit geval) nodig en een AP. probleem opgelost. (ja een switch en geen hub, want een switch heeft nog wat logica)

[ Voor 22% gewijzigd door eagle00789 op 03-08-2012 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captain95
sorry maar ik weet er inderdaad niet veel vanaf maar jullie zeggen het zo makkelijk maar zou je het iets gedetailleerder willen uitleggen moet ik dan bijvoorbeeld boven de router laten staan en beneden iets anders neerzetten ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aconitum
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-11-2024
Je zou de router kunnen laten staat, maar dan zou ik wel alle router functies uitzetten.

Zoals: NAT en DHCP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:20

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Als jij al 2 'ingangen' in de muur hebt zitten vanuit 1 modem, zou je modem dus ook al een router moeten zijn? (een kabel modem kan maar 1 'aansluiting' hebben).
tlpeter schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 10:50:

Je hebt maar 1 router nodig in een netwerk -> een router routeerd het netwerk verkeer.
Wat je nodig hebt is een access point wanneer je draadloos bereik wilt hebben op een bepaalde plek.
Ook als je je router omzet naar AP, blijven veel mensen dit een router noemen. Ik heb zelf 2 'routers', 1 als echte router en de ander als Wifi AP.

Maar richting TS, vraag iemand in de vriendenkring die er verstand van heeft, met zoveel gebrek aan kennis gaat je dat niet lukken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
In principe heb je inderdaad genoeg aan 2 switches en een AP. Dan zitten de apparaten boven en beneden in hetzelfde netwerk en kunnen ze elkaar zien en benaderen en zo. Precies wat de meeste consumenten in huis willen, dat alles 'gewoon met elkaar samenwerkt'.

Als je ons kunt vertellen welk merk/type routers je boven, beneden en van UPC hebt kunnen we je een stuk beter helpen, vooralsnog ga ik er even vanuit dat je UPC-modem ook een router bevat (is helemaal niet zeker, oudere modellen waren alleen een modem. Aangezien er echter blijkbaar meer dan één aansluiting op zit ga ik er echter vanuit dat het een router is) en dat die als IP-adres 192.168.1.1 heeft.

Log in op je router boven. Zoek in de webinterface onder 'LAN' naar 'DHCP Server' en zet het vinkje uit. Geef vervolgens de LAN-kant het IP-adres 192.168.1.2 (subnetmasker 255.255.255.0) en laat de wijzigingen opslaan. Haal nu de netwerkkabel die naar het UPC-modem loopt uit de WAN-poort van die router en stop deze in een LAN-poort.

Log vervolgens in op je router beneden. Doe hier exact hetzelfde, DHCP-server uitzetten, ip-adres aanpassen, dit keer naar 192.168.1.3, opslaan, kabel van WAN naar LAN.

That's it. Tenminste, als mijn aannames kloppen ;) Om daar zeker van te zijn hebben we dus het merk en type nodig van de UCP-modem en de 2 routers :)

@ uroy hieronder: Waar zou TS dat in moeten vullen? WAN-kant? LAN-kant? Welk subnetmasker? Gezien de vragen die gesteld worden ga je veel te kort door de bocht omdat je allemaal kennis veronderstelt die er blijkbaar niet is ;)

Edit: Volgens een ander topic zijn het Netgear WNDR3700's. Als je niks aan de settings hebt gedaan dan is de webinterface te benaderen op 192.168.1.1 met als username admin en als wachtwoord password. De genoemde instellingen (IP-adres en DHCP) staan onder Advanced Settings en dan LAN Settings.

Blijft het UPC-modem over :)

[ Voor 16% gewijzigd door Paul op 03-08-2012 11:14 ]

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uroy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb ook Upc met de routers er achter en bij mij werkt het perfect.
Probeer dit eens.
Modem : 192.168.0.1
Router 1: 192.168.1.1
Router 2 : 192.168.2.1

talkin' is cheap, people follow like sheep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captain95
oke paul boven heb ik een netgear wndr3700 en beneden staat een nieuwe netgear wndr4500 en het modem is een cisco epc 3925.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Als je nooit naar UPC hebt gebeld om het in bridge te laten zetten en je er zelf ook niet op hebt ingelogd om het aan te passen dan heeft de Cisco dus ip-adres 192.168.0.1.

De router boven geef je dan 192.168.0.2 en de router beneden 192.168.0.3. Op beiden DHCP Server uitzetten. Deze instellingen vind je onder Advanced Settings -> LAN Settings van je Netgears. Dan nog de kabel die tussen de Netgear en de Cisco zit uit de gele aansluiting halen en in één van de 4 andere aansluitingen (die strak tegen elkaar aan zitten) steken. De gele aansluiting moet je niet gebruiken, beste plak je er een plakbandje over of zo, dan kun je je ook niet vergissen :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captain95
hallo mensen (vooral paul),

heel erg bedankt we hebben door het hele huis volle snelheid en het werkt.

Paul vooral jij heel erg bedankt!!!

groetjes en fijne vakantie nog (voor wie nog vakantie hebben)

maarten
Pagina: 1