Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• hanckey
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-11 15:37
Sinds een aantal dagen heb ik een probleem met mijn Windows-live kalender. De Windows-live en de kalender van mijn telefoon (Lumia 710) worden niet meer gesynchroniseerd. Ik heb al het e.e.a. geprobeerd maar ik blijf het probleem houden heeft iemand hier een oplossing voor?

Zou het iets te maken kunnen hebben met de switch naar outlook.com? Zou me verbazen, maar rond het tijdstip dat ik het probleem ontdekte had ik de switch naar outlook.com net gemaakt.

[ Voor 25% gewijzigd door hanckey op 03-08-2012 11:46 ]

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-11 11:37
Het is aangegeven dat er risico's aan zitten als je de stap maakt van een live/hotmail.com naar een outlook.com account gaat. Je moet als je telefoon niet unlocked is een hardreset uitvoeren en je nieuwe outlook account invoeren. Je gegevens (mail en contact) gaan niet verloren, alleen moet je wel je telefoon opnieuw installen

• hanckey
Nou ik ben niet bewust overgegaan op de outlook.com interface. Ik heb alleen een nieuwe alias aanmaken met een outlook.com extensie en voila ineens had ik de outlook.com interface waar ik eerst hotmail had.

Als ik het artikel goed begrepen had traden de problemen alleen maar op als je je telefoon wilde koppelen aan een nieuw outlook.com adres, niet zozeer dat je de outlook.com interface gebruikt om je oude hotmail.com-mail te lezen. De agenda in de nieuwe interface als trouwens ook gelijk aan de oude, daar is (nog) niks aan veranderd.

Ik heb een knop gevonden om terug te gaan naar de interface van hotmail.com, nu even afwachten of de synchronisatie weer gaat werken. Update: helaas dat heeft niet geholpen.

Iemand nog ideeen? Gekke is dat ik ook geen foutmelding krijg dat synchroniseren niet lukt. Wel kreeg ik een foutmelding op het moment dat de problemen begonnen. De foutmelding was in de trand van dat de afspraak die ik wilde openen niet geopend kon worden, ik zag toen dat de afspraak ineens verdwenen. Ik zocht er op dat moment niet zoveel achter, pas later toen ik merkte dat de agenda's niet meer overeenkwamen ging ik op onderzoek.

[ Voor 26% gewijzigd door hanckey op 03-08-2012 13:49 ]

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-11 11:37
Oww, nee inderdaad dan moeten er geen problemen ontstaan. Zelf maak ik ook gebruik van de nieuwe interface, maar ben nog niet volledig overgestapt naar mijn nieuwe outlook account.

Bij mij synced hij nog perfect, lijkt mij dan niet dat er netwerk problemen zijn. Heb je misschien probeert via het wifi ?

• Ru__
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Lees dit draadje op Microsoft Answers even door. Er zijn meer mensen met dit probleem.
Verwijderen van Twitter/LinkedIn account helpt bij de meeste mensen om de sync weer op gang te helpen (na de sync kun je ze weer toevoegen).

• hanckey
Ru__ schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 14:00:
Lees dit draadje op Microsoft Answers even door. Er zijn meer mensen met dit probleem.
Verwijderen van Twitter/LinkedIn account helpt bij de meeste mensen om de sync weer op gang te helpen (na de sync kun je ze weer toevoegen).
Dat stukje gaat over het verliezen van de complete synchronisatie met windows live. Mijn mail komt wel gewoon goed door dus dat is het niet (verder heb ik ook geen twitter/linkedin account gekoppeld).

Wat me wel is opgevallen is als ik naar instellingen > e-mail & accounts ga dan zie ik bij mijn windows live account bij te sunchroniseren inhoud alleen e-mail staan terwijl er bij mijn outlook account e-mail, contacten, agenda en taken staan (allemaal aangevinkt). Is dit normaal? zou iemand dat kunnen checken?

Laat maar, dat is blijkbaar normaal

[ Voor 8% gewijzigd door hanckey op 03-08-2012 15:04 ]

• hanckey
Uiteindelijk heb ik maar een nieuwe agenda aangemaakt in windows live die ik zal gaan gebruiken voor nieuwe afspraken in te voeren. Blijft vreemd wat er nu gebeurd is, maar ja het blijft Windows he ;)

Mocht iemand nog een goede oplossing weten/vinden dan hoor ik het graag.

• Ru__
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
hanckey schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 15:02:
[...]

Dat stukje gaat over het verliezen van de complete synchronisatie met windows live. Mijn mail komt wel gewoon goed door dus dat is het niet (verder heb ik ook geen twitter/linkedin account gekoppeld).
Die thread is een beetje een mixed bag. De meesten hebben het over Live Mail die weg is; enkelen melden alleen problemen met de kalender. Er zijn er die speciaal een Twitter account hebben aangemaakt, om hem daarna weer te verwijderen en zo de sync weer hebben hersteld.
Maar goed, als je denkt dat jouw probleem anders is (en je al een work-around hebt gevonden), dan hoef je de oplossing in die thread natuurlijk niet uit te proberen. Misschien is het ook een ander probleem, maar het is wel toevallig dat het optreedt op hetzelfde moment dat allerlei andere mensen ook sync problemen hebben met hun Live account. ;)

• hanckey
Ru__ schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 15:34:
[...]

Die thread is een beetje een mixed bag. De meesten hebben het over Live Mail die weg is; enkelen melden alleen problemen met de kalender. Er zijn er die speciaal een Twitter account hebben aangemaakt, om hem daarna weer te verwijderen en zo de sync weer hebben hersteld.
Maar goed, als je denkt dat jouw probleem anders is (en je al een work-around hebt gevonden), dan hoef je de oplossing in die thread natuurlijk niet uit te proberen. Misschien is het ook een ander probleem, maar het is wel toevallig dat het optreedt op hetzelfde moment dat allerlei andere mensen ook sync problemen hebben met hun Live account. ;)
Om eerlijk te zijn was ik er ook nog niet aan toe gekomen om de thread serieus door te nemen. Ik ben dat nog wel van plan, maar nu ik een tijdelijke work-around heb is de druk om dat te gaan doen wel een stuk minder (in combinatie met weinig tijd hebben).

Ik had nog niet gezien dat de thread zo recent was, goed dat je me daarop wijst. Lijkt dus wel wat achter te steken.

• Mielemuis
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-11 09:25
Ik heb hetzelfde probleem,
mijn Hotmail agenda is helemaal compleet, maar op mijn HTC 7pro staat meer dan de helft van de items er niet in, ook loopt de agenda niet verder terug dan begin mei.

Heb begin deze week een update gehad naar Tango, maar weet niet of het daarvoor ook al was.
ook is er begin deze week de outlook.com update gekomen.

op de answers site van ms lees ik dat er een fix is geweest maar dit heeft bij mij tot nu niet geholpen.
zal zo de truc met twitter eens proberen.

Update:
Het verwijderen van alle accounts + herstarten hielp niets, ook het verwijderen van de twitter-->live connectie gaf geen verandering...

enigste optie blijft nu een hard reset of wachten tot ms met een fix komt.

[ Voor 18% gewijzigd door Mielemuis op 05-08-2012 15:22 ]

Pagina: 1