behuizing voor home server

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomVH2
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-10 11:10
Ik zou graag een (FreeBSD ZFS) home server maken rond de G530 en een µATX moederbord van MSI. Ik zou de temperatuur van de datashijven graag constant houden om de levensduur te verlengen. Hiervoor zou ik zelf een PID temperatuurcontroller maken of gebruik maken van deze. Daarboven wil ik de schijven horizontaal monteren om de levensduur te verlengen.

Eisen gesteld aan de behuizing
  • Plaats voor ATX of µATX moederbord;
  • Als er 20 W verstookt en de temperatuur buiten de behuizing is 10 °C, moet de temperatuur in de behuizing minimaal 30 °C bedragen;
  • Goede en grote stoffilters zodat de filters maar 1X per jaar gekuist moeten worden als de gemiddelde hoeveelheid lucht door de filters 100 m³ per uur bedraagt;
  • DATA harde schijven moeten een constante temperatuur hebben van 35°C als de temperatuur buiten de behuizing kan variëren tussen de 10°C en 30°C;
  • De ventilatoren moeten zo geïnstalleerd zijn dat een overdruk ontstaat in de behuizing en geen onderdruk;
  • De harde schijven moeten min of meer verend opgehangen kunnen worden;
  • De harde schijven moeten horizontaal gemonteerd kunnen worden;
Als er mensen zijn die nu belangrijke eisen kunnen toevoegen, aarzel niet!

Omdat ik niet direct een geïsoleerde behuizing vind met grote stoffilters ben ik zelf bezig aan een behuizing voor mijn homeserver. Ik ben op zoek naar een manier om de harde schijven min of meer verend op te hangen. Ik zou gebruik willen maken van deze ophangstukjes. Bij Skiffy Deze kosten echter 50 EUR voor 500 stuks. Weet iemand waar ik deze kan kopen per 10 tegen een goede prijs? Bij farnell kan ik het niet direct vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomVH2
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-10 11:10
Gevonden:
Grommets

6 EUR voor 100 :)

Dit weekend ga ik wat verder doen en zal dan wat foto's posten.

[ Voor 4% gewijzigd door TomVH2 op 03-08-2012 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik heb de HDD's opgehangen in kledingelastiek, dan maakt je HDD helemaal geen contact meer met je behuizing en zijn ze 99% stil.