2008r2 guest netwerk identifying

Pagina: 1
Acties:

• morphje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-11 09:12

morphje

let's all love lain

Topicstarter
Ik heb een 2008r2 SP1 hyper-v Host met daarop een variateit aan guests (alles vanaf XP). Alle guests werken naar behoren op de windows 2008r2 na. Na een reboot van de machine blijft het netwerk op "identifying" staan. Als ik de nic reset, dan doet hij het goed. Ik vermoed dus ergens een afhankelijkheid van het een of ander.

Wat ik tot op heden geprobeerd heb:
- alle updates geinstalleerd (zowel host als guest)
- herinstallatie 2008r2 guest. Zonder SP1 is dit probleem al aanwezig.
- Large Send Offload uitgezet (relatief veel voorkomend probleem bij hyper-v guests overigens)
- Alle offload properties in de advanced network settings disabled
- dhcp client dependancies aanpassen zodat deze later gestart wordt (alles was kapot, oops)
- (update) Uiteraard ook de laatste versie Intergration Services geinstalleerd.

Ik ben de draad nu een beetje zoek. Heeft iemand een oplossing en/of herkent iemand dit probleem?

[ Voor 4% gewijzigd door morphje op 03-08-2012 08:37 ]

• marc181982
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-07 09:20
Wat zegt je logboek?
welke adapter gebruik je?

• morphje

morphje

let's all love lain

Topicstarter
marc181982 schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 03:08:
Wat zegt je logboek?
welke adapter gebruik je?
Logboek zegt niks nuttigs helaas.

Adapter fysiek: broadcom BCM5709C Netextreme 2
Adapter guest: Microsoft virtual machine bus network adapter driver version: 6.1.7601.17514

• morphje

morphje

let's all love lain

Topicstarter
Opgelost! Mijn tijdzone stond op UTC-8. Door deze om te zetten naar UTC+1 werkt nu alles wel naar behoren.

Ik hoor je denken, waaaaat? Tja dat heb ik dus ook. Het grappige is zelfs wanneer ik een desbetreffende virtuele machine aanzette, over het middernacht uur liet gaan, de machine vanaf dat moment WEL DHCP had. Oke, nog meer debugging. Ik heb inmiddels iets 4 herinstallaties gedaan van verschillende ISO's dus ik had wat te klooien.

Een werkende (nacht aan) machine VHD gekopieerd en een nieuwe virt aangemaakt met deze disk. Alles werkt. Ik blij. Hernoemen van de machine en het probleem is terug. weird. Oke, tijdzone op UTC+1, pats boem actief. Oke, het is dus een tijdzone probleem, iets met kritische timing naar de DHCP toe in 2008R2. Client probleem dus.

Goed, een verse install, geen DHCP. Ik zet de tijdzone goed, werken. Ik ga nu een oude VHD van dezelfde machine terug zetten (eentje die dus eerst niet werkte met UTC-8). Wat blijkt? werkt deze nu ook. Maar de tijdzone is niet veranderd, dus dan toch een DHCP server probleem?

Ik heb nog meer van dit soort variaties gedaan om het bovenstaande na te lopen, maar ik kom elke keer tot dezelfde conclusie. This is just f'ed-up. Bottomline: het is bar slecht dat een non-joined server geen DHCP krijgt omdat zijn tijd verkeerd staat, no matter aan wie het ligt. Geef gewoon een foutmelding!