Vervangen versterker 7.1 surround set

Pagina: 1
Acties:

• Elkristo78
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-11-2025
Mijn versterker van een creative gigaworks s750 productreview: Creative Gigaworks S750 review door frankknopers is defect, normaal werken de 7 speakers van 70w nog.
Ik zou deze http://www.sony.be/lang/n...eceiver/str-dh520#/manual reciever van sony aanschaffen om de speakers aan te sluiten? zal dit werken en waarop moet ik letten?

thankz elkristo

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:54

FeaR

In GoT we trust

De speakers zal je zonder problemen aan kunnen sluiten op welke versterker dan ook. Alleen zal je wel de speakerkabel moeten vervangen aangezien de Creative werkt met verloopjes van RCA. Al kan je die RCA-connectoren er ook afknippen om zo kaal draad over te houden. Al is het wel aan te raden wat dikker draad te nemen, zo te zien werkt Creative met 0,5mm². Echter zit je wel met de subwoofer welke wegvalt. Deze is actief en als de versterker van de S750 niet meer werkt ben je de subwoofer kwijt. Je zal dus een losse subwoofer moeten kopen. Ook goed opletten met het instellen van de crossover op de receiver, deze zal rond de 150 - 200 Hz moeten liggen. De receiver moet die waarde dus wel ondersteunen.

Hoe wil je de PC aan gaan sluiten op de Sony? Via HDMI op S/PDIF zal zonder meer werken. Maar als je analoog wilt blijven gebruiken dan gaat het niet werken. Dan zal je een receiver moeten nemen met meerkanaals (7.1) analoge ingangen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 10:48
Is versterker echt kapot (die in je subwoofer zit geïntegreerd) of slechts het kastje?

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-01 13:30

Mavamaarten

Omdat het kan!

Grootste vraag, heb je nog garantie? In dat geval zou ik gewoon garantie claimen. Zo niet, misschien is laten repareren goedkoper dan een nieuwe receiver?

Android developer & dürüm-liefhebber

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 10:48
Ik denk niet dat die dingen nog zo jong zijn dat er nog garantie op kan zitten :). Die set is alweer even uit de running.

[ Voor 19% gewijzigd door HarmoniousVibe op 04-08-2012 01:23 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• Elkristo78
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-11-2025
bedankt voor de info, op mijn mediaspeler zitten hdmi en S/PDIF. kabel kan ik wel aanpassen
Pagina: 1