wizzair, boeken zonder legitimatie gegevens?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
ben vrij huiverig met vliegen (te veel air-plane investigation gezien). maar moet er volgende week aan geloven.
Heb een vlucht geboekt via wizzair, Volgens mij juist (online) ingechecked en een boardingpas als pdf ontvangen.

Echter zit ik met het volgende; ik heb werkelijk waar nergens ook maar iets van mij persoons gegevens ingegeven (los van naam). Maar nergens is mij om een id/passport gevraagd :?

volgens wizzair; https://wizzair.com/nl-NL/useful_information/web_check-in
U dient de online instapkaart te printen en samen met een geldig reisdocument bij de veiligheidscontrole en boarding gate op de luchthaven tonen.

U moet dezelfde reisdocumenten bij de veiligheidscontrole en de boarding gate tonen die u bij het online inchecken hebt ingevoerd.
de wizzair klanten service is een 0900-nummer. echter is dat vanuit het buitenland niet bereikbaar. Zij verwijzen mij door naar de klantenservice in hongarije. Echter spreken ze daar enkel hongaars... en ik niet.

Mail heb ik begin van de week gestuurd, maar daarop wordt niet gereageerd. Vervolgens mail scriptje gedraaid, en na heel veel mailtjes, nog steeds geen reactie.

Verder staat er geschreven
Zorg dat de streepjescodes duidelijk zijn afgebeeld op zowel het exemplaar voor de klant als het exemplaar voor de luchtvaartmaatschappij. Onthoud dat er 2 streepjescodes op één instapkaart staan. Instapkaarten zonder deze twee streepjescodes, kunnen niet door ons worden geaccepteerd.
mijn instapkaart (pdf) bestaad uit 2 pagina's, met daarop op iedere pagina 1x een streepjes code. Dat lijkt me ook niet juist....

Moet zeggen, super tijd hier gehad, maar weinig zin om veel langer te blijven dan gepland :+

iemand hier ervaring mee, of tips? tip voor mijzelf; volgende keer met de trein, minder gedoe

[ Voor 19% gewijzigd door himlims_ op 02-08-2012 23:44 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-05 11:27
himlims_ schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 23:34:
[blabla]

iemand hier ervaring mee, of tips? tip voor mijzelf; volgende keer met de trein, minder gedoe
Speltip 12: bluf alleen wanneer het geloofwaardig is.

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:03

Speedmaster

Make my day...

himlims_ schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 23:34:
ben vrij huiverig met vliegen (te veel air-plane investigation gezien). maar moet er volgende week aan geloven.
Heb een vlucht geboekt via wizzair, Volgens mij juist (online) ingechecked en een boardingpas als pdf ontvangen.

Echter zit ik met het volgende; ik heb werkelijk waar nergens ook maar iets van mij persoons gegevens ingegeven (los van naam). Maar nergens is mij om een id/passport gevraagd :?

volgens wizzair; https://wizzair.com/nl-NL/useful_information/web_check-in

[...]

de wizzair klanten service is een 0900-nummer. echter is dat vanuit het buitenland niet bereikbaar. Zij verwijzen mij door naar de klantenservice in hongarije. Echter spreken ze daar enkel hongaars... en ik niet.

Mail heb ik begin van de week gestuurd, maar daarop wordt niet gereageerd. Vervolgens mail scriptje gedraaid, en na heel veel mailtjes, nog steeds geen reactie.

Verder staat er geschreven
[...]

mijn instapkaart (pdf) bestaad uit 2 pagina's, met daarop op iedere pagina 1x een streepjes code. Dat lijkt me ook niet juist....

Moet zeggen, super tijd hier gehad, maar weinig zin om veel langer te blijven dan gepland :+

toon volledige bericht
Simpel, de naam die je online ingegeven heb moet overeen komen met je paspoort.
Boardingpas bestaat inderdaad uit vluchtgegevens en een barcode, niet meer niet minder.
Tijdens het boarden wordt je boardingpas gescand en vergeleken met je paspoort. Kloppen deze gegevens dan mag je aan board. Ben de laatste 2 jaar niet anders gewend, gebruik zelfs mijn mobiel als boardingpas, gewoon barcode op mijn telefoon tonen tijden het boarden, grondpersoneel is dit inmiddels gewend en scant zo vanaf mijn telefoon de barcode, check mijn ID en vervolgens is het "welkom aan board meneer Speedmaster prettige vlucht"

Lang niet meer gevlogen zeker...?

[ Voor 9% gewijzigd door Speedmaster op 03-08-2012 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Dat lijkt me logisch, waar het mij om gaat; ik heb nergens iets ingevuld van id/passpoort etc. zeggen ze op de website dat legitimatie gegevens overeen moeten komen.
U moet dezelfde reisdocumenten bij de veiligheidscontrole en de boarding gate tonen die u bij het online inchecken hebt ingevoerd.
wat valt er dan te vergeleiken afgezien van naam, want qua legitimatie is niets ingevuld. nergens kan ik ingeven wat voor legitimatie ik heb, etc.

[ Voor 33% gewijzigd door himlims_ op 03-08-2012 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-05 09:06
Lijkt me slechts om te voorkomen dat als je je boarding pas verliest iemand anders daar eenvoudig gebruik van kan maken. Zo weten ze in ieder geval dat het jouw boarding pass is, en de rest lezen ze wel van je legitimatie als je daar staat?

Wel opletten dat online inchecken überhaupt mogelijk is voor het vliegveld waar vandaan je vertrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:03

Speedmaster

Make my day...

himlims_ schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 23:58:
Dat lijkt me logisch, waar het mij om gaat; ik heb nergens iets ingevuld van id/passpoort etc. zeggen ze op de website dat legitimatie gegevens overeen moeten komen.

[...]
wat valt er dan te vergeleiken afgezien van naam, want qua legitimatie is niets ingevuld. nergens kan ik ingeven wat voor legitimatie ik heb, etc.
Ja, je bent al door de douane als het buiten europa is, die kijkt of je wel het land uit mag, dus de luchtvaartmaatschappij kijkt alleen nog of je werkelijk de persoon bent die op het ticket staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02:00

Nee klopt, alleen je naam boeit. Komt goed :)

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Speedmaster schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 23:56:
Simpel, de naam die je online ingegeven heb moet overeen komen met je paspoort.
Boardingpas bestaat inderdaad uit vluchtgegevens en een barcode, niet meer niet minder.
Tijdens het boarden wordt je boardingpas gescand en vergeleken met je paspoort. Kloppen deze gegevens dan mag je aan board.
Lang niet meer gevlogen zeker...?
2e keer, vorige keer was alles vooraf door andedre geregeld. toen moest ik tijdig kopie ID aanleveren.

dank voor je info
frickY schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 00:04:
Lijkt me slechts om te voorkomen dat als je je boarding pas verliest iemand anders daar eenvoudig gebruik van kan maken.
klinkt logisch, maar had verwacht dat na dat 9/11 gedoe dit soort zaken 'scherper' zouden zijn.
MrAngry schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 00:17:
Nee klopt, alleen je naam boeit. Komt goed :)
dank voor info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:51
Vorig jaar ook gevlogen met Wizzair (Sofia - Eindhoven), ik zie geen rare dingen. Was bij mij ook op deze manier gegaan. En wat betreft de helpdesk, ja die is rampzalig, zitten inderdaad in Hongarije.

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:55

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik zie geen vraag in de TS?

Maar als ik bij een andere maatschappij of via een reisbureau boek dan wordt mij ook geen paspoort gevraagd. Alleen mijn naam zoals hij in het paspoort staat. Misschien dat het voor de VS anders is, maar binnen europa is dit normaal.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-05 09:23
Het is na 9/11 niet anders omdat je die verantwoordelijkheid niet bij luchtvaartmaatschappijen kunt leggen. De douane is wel veel strenger en een visumaanvraag ook natuurlijk.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:59
Wat zou je nog meer willen vergelijken? Als je tijdens het boarden de beschikking hebt over een document dat zegt dat jij Pietje heet zul je dat die luttele paar dagen voor het boarden over het algemeen ook wel hebben; meer getalletjes en letters over laten typen zorgt aan 2 kanten voor vertraging en kans op fouten terwijl het niks toevoegt :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
himlims_ schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 00:34:
[...]

2e keer, vorige keer was alles vooraf door andedre geregeld. toen moest ik tijdig kopie ID aanleveren.
Dat is nergens voor nodig, maar doen ze om:

1. te controleren of je paspoort nog geldig is
2. een eventueel visum aan te vragen (daar is geldigheidsduur van je paspoort ook belangrijk voor)
3. je naam 100% zeker goed over te nemen

Met name punt 3 is iets wat door sommige mensen erg slordig wordt behandeld. Dan wordt om de volledige naam + voorletters gevraagd en stuurt Karel Maria Wilhelmus Achternaam (KMH Achternaam) K. Achternaam door |:( Dat kan heel vervelend zijn bij groepsreizen of businesstrips als er 1 niet door de douane komt door zoiets knulligs.
klinkt logisch, maar had verwacht dat na dat 9/11 gedoe dit soort zaken 'scherper' zouden zijn.
Ik zou niet weten hoe dit specifieke geval veiliger kan. Er loopt vast niet een terrorist rond met exact dezelfde naam + voorletters als jij die ook nog eens precies jouw boardingpass heeft kunnen bemachtigen :) De paspoortcontrole vindt gewoon bij de douane plaats en vervolgens wordt je boardingpass gecontroleerd door het grondpersoneel van de luchtvaartmaatschappij.

offtopic:
@Hieronder: Met een tablet / telefoon getypt ofzo? :X

[ Voor 4% gewijzigd door Grrrrrene op 06-08-2012 13:39 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Toevallig vanochtend met Wizzair gevlogen na van de week ingecheckt te hebben. Paar constaterinten waat je mogelijk wat aan hebt:

Om boa ding card te printen moest ik wel paspoor tnr invoeren. Dezebinfo stond bij mij ook op boarding card.

Boarding card bestond ook uit twee vellen, hen je beide nodig. Ene wordt bij boarden ingehomen, tweede moet je in vliegtuig tonen

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1