dual 486 ?

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008

• dualspeed
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 08:57
Bestaat er zoiets als een dual 486 mobo. Er moeten twee AMD dx4-100 op passen.

Ik ben benieuwd

Gegroet

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 21:36

Mex

Nee bestaat niet.

Verwijderd

Ja, ze bestaan wel...of je ze zult vinden is een 2e...

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
ze bestaan wel degelijk.. kun je denk ik niet meer aankomen..

je had zelfs 8x 386 !!!
voor servers.. waren gewoon uitbreidingskaarten met een cpu.. die in 1 of andere maffe serverbak gingen... heb ze wel eens gezien !

maar waarom zou je dat willen als ik vragen mag ???!

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

kun je beter een dual/Quad PProotje zoeken, is tenminste nog redelijk snel...

• dualspeed
  • Laatst online: 07-05 08:57
Het was een soort projectje zullen we maar zeggen. Ik heb hier - nou ja, hier, ik ben nu aan het werk :( - nog een aantal 486 processoren liggen. Als die mobo's ed nog een beetje verkrijgbaar waren was ik er gewoon eens mee gaan knutselen.

Linux of FreeBSD erop :)

Verwijderd

ja maar dan kun je er nog maar net een MP3tje draaien...
maar is natuurlijk wat leuks om mee te klooien...

Verwijderd

=INF=Psycho:

Mijn 486/40 met 16 MB draait ook MP3'tjes met gemak af...loads blijven onder de 0.30.
Dus dat 'net' betwijfel ik.

(ik gebruik Linux Debian/GNU 2.2, kernel 2.2.15 en mpg123)

Verwijderd

TwwT_Unexplained:

Ik weet dat windows trager is dan linux, maar het lijkt me stug dat ik op mijn 486-80 alleen 128 kbit/s mono af kan spelen, terwijl jij op een 40 mhz bak easy mp3 tjes afspeelt. Doe ik iets fout ofzo, want het kan toch niet alleen aan windows liggen, lijkt me?

• StarLite
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

TwwT_Unexplained :
Ik ken een gasterd die onder WIN95 met Winamp op ze 486 DX4-80 met 24 MB GEEN MP3-tjes af kon spelen.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

-=!ME!=- :
dat komt omdat windows ertussendoor loopt te fietsen, onder dos/linux lukt het wel

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Tyan heeft dual 486 borden gehad. Verder weet ik dat Compaq ook dual 486 servers heeft gehad. Het probleem is inderdaad dat je ze niet meer vind, omdat veel van die dingen bij bedrijven stonden en die vernietigen de hardware als ze afgeschreven en verouderd is.....
Persoonlijk denk ik dat 99,99% van alle dual 486 borden ondertussen vernietigd is....
En die overige 0.001% ? Tja, suc6 zou ik zeggen.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:36
Zou me wel kicke lijken een dual 486 :P
maar linux draait VEEL beter op een 486 dan windows waarom windows draait zelf al kut op een 486 en dan mp3tjes erbij is teveel voor windows.
linux draait al redelijk/goed op een 386 dus al helemaal op een 486. dus kun je daar wel mp3tjes op afspelen.
waarom is linux dan zoveel beter ?
omdat die niet allerlei zooi al opstart als ie dat nog niet nodig heeft zals internet explorer enzovoorts.

.

Verwijderd

ik draai ook redhat 5.2 op een cyrix 486 met 16 mb, maar de mp3's draait ie alleen als je mpg123 downsamplet naar 22kHz en channel mix doet, dat zijn de loads 0.95 :( en ik wou er nog wel een mp3 server van maken

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Hmm, laatst mandrake geïnstalleerd, zuigt 56 MB...

Maar goed, ff on topic. Ik heb op m'n werk zo'n doos zien staan, met 486 dual en een hele rits Eisa sloten. Moet ik ff vragen wat daarmee gaat gebeuren? 'k Geloof dat Eisa niet compatible is met isa...

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
EISA is wel compatible met ISA, je gebruikt dan gewoon alleen de bovenste helft van het slot ...

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 12:28

Gallus

Cheesy

Met mijn 486DX4-100 en 24MB lukt het ook niet om onder windows95 mp3'tjes in cd kwaliteit af te spelen. Zijn er ook DOS programmaatjes waar mee dit wel kan?

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:06

McMiGHtY

- burp -

Als je al dual wil gaan draaien met je 486'jes zul je toch iNTEL's moeten hebben. AMD's kunnen namelijk niet dual.

Verwijderd

Ik heb er nog een van digital (486 dx2/50 en nog een kale socket). Zou alleen meer van het mobo af willen weten maar Krompak geeft bijna geen info meer over deze old-timers! :'(

• ELD
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

ELD

velen hier onderschatten een 486 cpu
ik had een intel 486 dx4 100 mhz overdrive 256 l2

waar ik nog best wel games op heb gespeelt (starcraft broodwar, armageddon 2 wat toen een p166 mhz minimaal vroeg maar mijn 486OD
draaide dat wel niet soepel btw
als je een dual zoekt kijk dan ook echt goed of het er wel 1 is want je hebt ook veel 486 boarden met een extra socket alleen die zijn bedoeld voor een overdrive upgraden.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:40

Exirion

Gadgetfetisjist

Een 15 maanden oude topic omhoog schoppen... tja... ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.