Beste tweakers,
Ik heb zojuist (ongeveer anderhalf uur geleden) van de Tweaker Chickenrun (top vent
) een Intel Core i5 760 (socket LGA1156) gekocht, en hij gaf mij er gratis een moederbord bij, de Asus P7P55D, en ik kreeg er ook 4 gig Corsair Vengeance RAM op 1600mhz (1 dimm) dit heb ik inmiddels geruild met mijn vriend Bart (op t.net beter bekend als Barbie500 ) voor 2*2gb OCZ Platinum RAM die beide tikken op 1333 mhz.
Ik heb nu even de doos van dat mobo gebruikt als mini-bench om voor vandaag en morgen even te kijken of alles werkt met Prime95, wat games zoals Battlefield 3, Farcry 2 etc. etc.
Maar het vervelende is(zoals misschien al gezien in de titel), op het doosje staat: 4 cores, 4 threads (en aangezien de processor ongeopend was kon ik de tekst op de processor zien die aangaf dat het toch echt een i5 760 is) maar in mijn BIOS en in taskmanager geeft hij maar 2 verwerkingseenheden aan!
LANG VERHAAL KORT! Ik heb 2 cores, terwijl dat 4 cores moeten zijn!
Mijn vraag: Hoe verhelp ik dit??
Groetjes, Max
Ik heb zojuist (ongeveer anderhalf uur geleden) van de Tweaker Chickenrun (top vent
Ik heb nu even de doos van dat mobo gebruikt als mini-bench om voor vandaag en morgen even te kijken of alles werkt met Prime95, wat games zoals Battlefield 3, Farcry 2 etc. etc.
Maar het vervelende is(zoals misschien al gezien in de titel), op het doosje staat: 4 cores, 4 threads (en aangezien de processor ongeopend was kon ik de tekst op de processor zien die aangaf dat het toch echt een i5 760 is) maar in mijn BIOS en in taskmanager geeft hij maar 2 verwerkingseenheden aan!
LANG VERHAAL KORT! Ik heb 2 cores, terwijl dat 4 cores moeten zijn!
Mijn vraag: Hoe verhelp ik dit??
Groetjes, Max