DVI splitter werkt niet naar behoren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmjordy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-03 22:54
Beste allemaal,

Ik heb momenteel een hele oude videokaart: X1950 pro van ATI. Hierop zitten 2 DVI poorten.
Nu heb ik 2 monitoren en 1 tv. Ik wil dat mijn tv hetzelfde beeld toont als mijn 2de monitor. Hiervoor heb ik een DVI splitter gekocht.

Dus ik heb monitor 1 in DVI poort 1.
In poort 2 zit mijn nieuwe DVI splitter met daarin mijn de DVI plug voor mijn 2de monitor, en een DVI plug naar mijn tv.

Vervolgens heb ik mijn computer aangezet: geweldig! Op alle 3 de schermen "Windows opstarten..." en de bios etc! Maar..... zodra de tekst "Windows opstarten" verdwijnt, en ik dus eigenlijk het inlog scherm zou moeten krijgen van Windows 7, doen de schermen die op de dvi splitter zijn aangesloten het niet meer.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Ik hoop dat iemand me kan helpen!

Met vriendelijke groet,

Jordy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

stuur eens een lage resolutie over de splitter heen, waarschijnlijk staat hij nu op een resolutie die 1 van de schermen niet ondersteund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmjordy
Maar hoe? In het beeldscherm-beheer venster wordt alleen monitor 1 weergegeven. De schermen op de splitter ( monitor 2 en de tv ) worden niet weergegeven en zijn ook niet detecteerbaar en zo kan ik dus ook de resolutie niet veranderen. Of heb ik het helemaal mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-11-2024
Heb je wel "Beeldscherm dupliceren" aanstaan (Resolutie > Meerdere schermen)?

Als er beeld te zien is op die dingen tijdens het booten is het iig geen hardware-issue - probeer anders alleen de 2 monitoren aan te sluiten, kijken wat ie doet, en dan pas de splitter plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmjordy
Ik heb nu ongeveer 2 jaar lang 2 monitoren gebruikt op deze videokaart, dat ging perfect. Alleen nu ik die splitter gebruik pakt hij de schermen van de splitter niet meer na het opstarten.

Ik kan ook niet "Meerdere schermen" zien, want Windows zegt dat ik maar één monitor hebt:
Afbeeldingslocatie: http://centralcloud.nl/beeldschermen.jpg
Ps: Hij zegt 'Analog' omdat de monitor die NIET in de splitter zit via een DVI naar VGA koppelstekkertje zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Wat als je een andere resolutie/verversingsfrequentie kiest? Ondersteunt je TV wel 1920x1080 (en ook over VGA?)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-05 20:01
Haal de tv eens los van de splitter, dus alleen pc->splitter->monitor en de andere aansluiting gewoon los. Pakt hij dan wel de 2 pc-monitors?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmjordy
Het ligt blijkbaar inderdaad aan de verversingssnelheid ( hertz? ). Mijn tv kan blijkbaar geen 60 hertz aan. De resolutie is geen probleem ( Full HD tv ).

Is het misschien mogelijk om mijn tweede monitor een lagere hertz te geven? Want ik kan alleen 59 of 60 hertz selecteren. Misschien iets van een kleine hack of tooltje? Die tv begint pas te werken bij 30 hertz geïnterlinieerd ( als ik het goed hebt ).

[ Voor 6% gewijzigd door wmjordy op 03-08-2012 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-05 20:01
Eigenlijk toch wel vreemd dat het nog niet gevraagd is. Over welke tv praten we?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-04 06:03
Denk niet dat het aan je TV ligt om eerlijk te zijn anders was die waarschijnlijk wel gedetecteerd als scherm, hoe lang zijn de kabels? Een passieve DVI splitter kan enkel kleine afstanden overbruggen.
Belangrijk bij passieve splitters

Bij passieve splitters zoals deze moet u er rekening mee houden dat u hier geen lange kabels op aan kan sluiten. Kabels langer dan 3 meter kunnen al problemen geven. Uw PC geeft namelijk te weinig vermogen af om lange afstanden te kunnen overbruggen. Gebruik een actieve splitter bij lange lengtes.

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmjordy
Het gaat om een DVI kabel van 10 meter. Zou dat inhouden dat mijn tv wel 60 hertz aankan maar geen beeld vertoont door de lange kabel?

Ik heb een Philips 32pfl7803d/10 tv.
http://www.philips.nl/c/t...803d_10/prd/nl/?t=support
Pagina: 1