Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hoe kan ik checken of ik de core bestanden van website heb

Pagina: 1
Acties:
  • 347 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste Programmeurs / Engineers,

Wij hebben een complete website laten maken in India, inclusief mobiele applicaties voor IPhone, IPad, Android & Blackberry (deze apps zijn gemaakt met Phonegap.com).

Nu weten wij wel het een en ander van programmeren maar niet alles, vandaar mijn vraag op dit topic.

Hoe kunnen wij controleren of we alle originele bestanden hebben van de website en applicaties?
Wij hebben begrepen dat als we de website op onze server hebben we nog niet automatisch alle bestanden hebben, we hebben ons laten vertellen dat er bestanden zijn welke de programmeurs gebruiken om de website te scripten om bepaalde "opdrachten" in de code met korte termen te schrijven.

Kan iemand ons advies geven waar we op moeten letten zodat we zeker weten dat we alle bestanden hebben voor als een programmeur in Nederland er mee aan de slag moet?

Ik hoop dat iemand ons een beetje wegwijs kan maken met eventueel voorbeelden of uitleg. De website is geprogrammeerd in voornamelijk PHP met MYSQL database. En de applicaties zijn gemaakt met Phonegap.

In afwachting van hulp!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Huur gewoon iemand voor een paar uurtjes in. Deze persoon kan vervolgens ook grof iets over de kwaliteit zeggen, wat misschien van pas komt voor support/nieuwe contracten...

{signature}

Verwijderd

Wat Voutloos zegt. Zelf als je hier wat tips krijgt, kun je het nog steeds niet zelf bepalen. Om de volledigheid en kwaliteit van code te kunnen beoordelen moet je gewoon ervaring hebben. Huur die dus even in.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Het spijt me, maar hier kunnen we niks over zeggen. Je verhaal klinkt sowieso een beetje vaag, maar of dat komt omdat die Indiërs je wat wijs hebben gemaakt of omdat je zelf niet helemaal begrijpt waar je het over hebt durf ik niet te zeggen. Feit blijft dat je, voor de gemiddelde website, een heel eind komt met de broncode en een installatiescript voor de database. Als India je wat anders vertelt proberen ze zich waarschijnlijk te verzekeren van meer werk omdat je zo afhankelijk van ze wordt.

Verder: als je zeker wil weten of de code wat is, dan moet je er door een echter programmeur naar laten kijken die je wel kan vertrouwen. Bij voorkeur iemand die je kent of waar je in elk geval controleerbaar van weet dat hij zijn vak verstaat. Kost even wat maar daar heb je stiekem zelf voor gekozen door te outsourcen. ;)

Een kleine stap-voor-stap omschrijving om zelf uit te kunnen vogelen of je al dan niet alles hebt ga je hier niet krijgen, want die bestaat niet. Als het programmeursvak zo makkelijk was, dan was iedereen wel programmeur. ;)

Omdat dit topic verder nergens anders op uit kan lopen doe ik het dicht. Desondanks: welkom op GoT en succes met je site. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.