Mijn 4 jaar oude laptop is niet meer goed genoeg om spellen te spelen. Verder is hij de laatste tijd erg sluggish.
Omdat ik nu geen arme student meer ben en geld heb, heb ik besloten om terug te gaan naar een desktop en de laptop te behouden voor office werk. Het systeem moet 4 jaar meegaan met hooguit een gpu wissel.
Zodoende heb ik gekocht:
Een Dell u2410 en een IOgear gw3dhd. Daar moet nog een dell ax510 bij zodat ik echt een mobiele unit heb die ik kan verplaatsen door het huis.
Verder heb ik vandaag een i3770k op de kop getikt die dus ook in het systeem moet.
Mijn vragen gaan voornamelijk over de kast, moederbord, videokaart en voeding. De andere componenten liggen redelijk vast maar kritiek is altijd welkom.
Het systeem moet op sli/crosfire voorbereid zijn en het liefste niet te groot. Het gebeuren komt op de slaapkamer te staan dus niet te veel lawaai zou fijn zijn. Verder heb ik budget voor kwaliteit maar minder duur is altijd beter.
Ik zat nu hier aan te denken:
De msi heb ik gekozen vanwege de overclockfunctie en de beste geluidskwaliteit. Het systeem zal later ook aan een HT systeem worden gehangen. Andere oplossingen (zoals goedkoper moederbord met losse geluidskaart) zijn ook welkom.
Voor het intel kaartje zal een adapter aangeschaft worden.
Bespaarpunten zijn de hdd, kast, voeding en beter leverbare gpu oplossing.
Omdat ik nu geen arme student meer ben en geld heb, heb ik besloten om terug te gaan naar een desktop en de laptop te behouden voor office werk. Het systeem moet 4 jaar meegaan met hooguit een gpu wissel.
Zodoende heb ik gekocht:
Een Dell u2410 en een IOgear gw3dhd. Daar moet nog een dell ax510 bij zodat ik echt een mobiele unit heb die ik kan verplaatsen door het huis.
Verder heb ik vandaag een i3770k op de kop getikt die dus ook in het systeem moet.
Mijn vragen gaan voornamelijk over de kast, moederbord, videokaart en voeding. De andere componenten liggen redelijk vast maar kritiek is altijd welkom.
Het systeem moet op sli/crosfire voorbereid zijn en het liefste niet te groot. Het gebeuren komt op de slaapkamer te staan dus niet te veel lawaai zou fijn zijn. Verder heb ik budget voor kwaliteit maar minder duur is altijd beter.
Ik zat nu hier aan te denken:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Centrino Advanced-N 6235 | € 19,71 | € 19,71 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 98,76 | € 98,76 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 99,89 | € 99,89 |
| 1 | Scythe Mugen 3 Rev. B | € 35,11 | € 35,11 |
| 1 | Asus GTX670-DC2T-2GD5 | € 418,51 | € 418,51 |
| 1 | Samsung SH-B123L/BSBP (12x, SATA-150, dual-layer, Zwart, OEM) | € 53,66 | € 53,66 |
| 1 | Seasonic X-560 80+ Gold | € 118,- | € 118,- |
| 1 | Samsung 830 series 256GB | € 172,99 | € 172,99 |
| 1 | Kingston HyperX KHX1600C9D3K4/16GX | € 86,- | € 86,- |
| 1 | MSI Z77A-GD65 | € 161,- | € 161,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.263,63 | |
De msi heb ik gekozen vanwege de overclockfunctie en de beste geluidskwaliteit. Het systeem zal later ook aan een HT systeem worden gehangen. Andere oplossingen (zoals goedkoper moederbord met losse geluidskaart) zijn ook welkom.
Voor het intel kaartje zal een adapter aangeschaft worden.
Bespaarpunten zijn de hdd, kast, voeding en beter leverbare gpu oplossing.
ik zie ik zie wat jij niet ziet