• Guumuus
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Even een simpele vraag (voor de zekerheid) om kortsluiting te voorkomen: maakt het uit wat voor schroeven je gebruikt om je moederbord in een kast te monteren?

Heb via google gezocht maar vind daar alleen maar topics over washers etc. Normaliter zou ik gebruik maken van de schroeven met platte kop maar die passen niet goed in de washers (goed bezig coolermaster).

Heb nu dus dezelfde schroeven gebruikt die je gebruikt om harde schijven te monteren in niet-toolless designs. Je ziet alleen altijd om de schroefgaten in je mobo soldeer zitten dus vroeg me af of de schroeven daar per se contact mee moeten maken om kortsluiting te voorkomen.

Thanks in advance!

The number one enemy of progress is question

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Maakt geloof ik niet uit. Het afstandbusje zorgt er al voor dat er geen contact met de kast is.

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

• Guumuus
  • Niet online
Okee mooi, dan hoef ik me daar niet druk om te maken!

• 50Miles
Maar je moet de bijgeleverde afstandbusjes wel gebruiken. Deze zitten bij de kast. Als de schroef vervolgens goed past, ben je mijn inziens klaar.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Die HDD schroeven zijn niet de goede, die zijn veel te groot. Je moet eerst die messing busjes in de kast draaien en daarna de kleine schroefjes gebruiken om het bord op de afstandsbusjes te schroeven.

Op deze manier

Afbeeldingslocatie: http://i18.tinypic.com/4tq9s15.jpg

En dan het bord vastschroeven met deze

Afbeeldingslocatie: http://www.dapdopie.nl/contents/media/l_pc%20schroef%20m3x5.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Ernemmer op 02-08-2012 21:51 ]

• Guumuus
  • Niet online
50Miles schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 21:39:
Maar je moet de bijgeleverde afstandbusjes wel gebruiken. Deze zitten bij de kast. Als de schroef vervolgens goed past, ben je mijn inziens klaar.
I know, het ging me echt alleen om de schroeven ;)
Ernemmer schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 21:49:
Die HDD schroeven zijn niet de goede, die zijn veel te groot. Je moet eerst die messing busjes in de kast draaien en daarna de kleine schroefjes gebruiken om het bord op de afstandsbusjes te schroeven.

Op deze manier

[afbeelding]

[afbeelding]
het formaat schroef is hetzelfde, alleen die extra rand om de kop mis ik en dat is precies waarom ik de vraag stel

[ Voor 90% gewijzigd door Guumuus op 02-08-2012 21:53 ]

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Oke, succes.

• 50Miles
Ernemmer schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 21:49:

Op deze manier

[afbeelding]

[afbeelding]
Precies wat ik bedoelde ;). De afstandbusjes gebruiken. Thx voor je aanvullende uitleg met pics :)

Pagina: 1