Toon posts:

[Cisco ASA 5510-K8] Vraag over verkopen van de Cisco

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Iedereen,

Ik heb van een klant van ons een Cisco ASA 5510-K8 gekregen omdat deze bij "het afval" lag. Ben er een tijdje mee aan het spelen geweest, maar het is uiteraard een beetje overdreven voor thuis. Gezien hij op internet nieuw voor 1600 € staat, wil ik heb verkopen.

Nu heb hier een paar vraagjes over:
- Ik heb niets geen licentiegegevens of papieren of wat dan ook, kan ik de router dan verkopen?
- Hij draait nu op firmware 7.2, is het legaal om er 8.4 op te zetten door de software van een nieuwe ASA 5505 te trekken? als ik bij de downloads van cisco.com kijk, is de firmware voor de 5510 en de 5505 dezelfde image, dus dit zou moeten werken. Of is dit alleen "legaal" als je SmartNET hebt?
- Wat zou ik er in deze staat nog voor kunnen krijgen? 600?

Groeten
Henk

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:03

allure

Titaan fase 2/3

Uiteraard mag je hem verkopen.
De IOS van Cisco mag je niet zomaar kopiëren, hiervoor moet je een licentie hebben.

Wel een beetje gek om een apparaat met de nieuwwaarde van 1600€ bij het afval te gooien...

[ Voor 45% gewijzigd door allure op 03-08-2012 15:43 ]

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12 22:50
Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 19:52:
- Hij draait nu op firmware 7.2, is het legaal om er 8.4 op te zetten door de software van een nieuwe ASA 5505 te trekken?
Moet je wel minimaal 1GB geheugen hebben in je ASA, als ie met 7.2 is geleverd zal er ongetwijfeld maar 256MB aan RAM in zitten.
allure schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 15:41:
Wel een beetje gek om een apparaat met de nieuwwaarde van 1600€ bij het afval te gooien...
Zijn er al sinds 2005 dus kan best dat deze een tijdje in gebruik is geweest en afgeschreven.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.