[PC] Castle Story

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63800

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://s3.amazonaws.com/ksr/projects/148445/photo-full.jpg?1341891277

Toevallig kwam ik deze game tegen dankzij de twitter van @notch.

Momenteel zit de game nog in de kickstarter fase. Ze zijn hun target al ruimschoots voorbij.
Zelf doe ik natuurlijk ook al mee en kan ik niet wachten op deze game.

Wat informatie over de game.
Build any structure you can imagine! Using 2x1 blocks, create structures that are not only good-looking, but also functional. Your Bricktrons need to be able to navigate your castle to build it and to keep the monsters out!
Physics! Watch a tower crumble to the ground realistically when its foundations can no longer support it. The entire world obeys to the laws of physics which means that you need to build cleverly so your castle can withstand attacks from projectiles and explosives.
Sandbox! Build a huge sprawling fortress, a single impenetrable bunker or a network of underground tunnels. The choice is yours. Castle Story rewards imagination and ingenuity.
Strategy! Command your Bricktrons as they build your castle brick by brick. Manage the way they work, what resources they gather, and the places they explore. Use your resources to build weapons and armor for your Bricktrons and all kinds of upgrades for your castle.
Combat! Using shields, swords, bows and lots more, your Bricktrons can defend themselves against the hostile creatures inhabiting the world of Castle Story. Lead your Bricktrons through tough fights, and use your wits to gain an advantage. You can even build catapults to rain destruction on your foes!
Magic! The world of Castle Story is permeated with all kinds of magic. Discover resources with magical auras and learn to mix them to create effects. Explore strange places and find mysterious artifacts left behind by unknown civilizations.

Plaatjes

Afbeeldingslocatie: http://www.sauropodstudio.com/wp-content/uploads/2011/12/Screeny1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.sauropodstudio.com/wp-content/uploads/2011/12/Screeny2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.sauropodstudio.com/wp-content/uploads/2011/12/Screeny4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.sauropodstudio.com/wp-content/uploads/2011/12/Screeny7.jpg

Links
Castle Story Kickstarter
Castle Story Homepage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 290112

Hmmm, ziet er interessant uit. Soort Stronghold meets Minecraft oid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115490

Ik volg deze game ook al het hele jaar en kan niet wachten op de alfa/prototype versie! Waarschijnlijk m'n $25,- dik waard!

Ben benieuwd naar de gameplay en het gebruiksgemak van de userinterface. De beelden zien er in elk geval veelbelovend uit.

Heeft iemand een idee wat er exact in de alfa/prototype zit? In de kickstarter uitleg verwijzen ze naar de eerste trailer die ze gemaakt hebben. Ik hoop echter dat de oplevering meer bevat dan alleen het stapelen van blokken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-07 05:00
Ziet er interessant uit :) Ik zal dit topic in de gaten houden. Hoop dat de eerste user ervaringen positief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-06 11:13

djunicron

*click-swoosh-thud*

Ziet er inderdaad als een leuk spelletje uit. Alleen maar hopen dat het uiteindelijk wat soepeler gaat dan in de trailer, want dat was toch niet echt smooth.

Het andere issue is dat het blok voor blok bouwen van een kasteel zoals ze dat nu laten zien wel vreselijk veel tijd gaat kosten denk ik zo. Daarnaast heeft het wellicht helemaal geen nut en kan je net zo efficient voor je verdediging 5x een 3 hoog muurtje neerzetten met explosieven ertussen...

Maar goed, er wordt vast wel iets op verzonnen hoop ik, ik kan niet wachten tot ze dit speelbaar uitbrengen, het lijkt mij geweldig namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
vandaag weer een nieuwe diary geplaatst door de devs

hierbij alleen even het filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-07 11:58

Zeror

Ik Henk 'm!

Dit ziet er eigenlijk best wel interessant uit. Zeker als je minecraft kent. Deze game ga ik in de gaten houden. :)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 07:47
Leuk, hopelijk snel meer ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-06 17:05
erg leuk idee, goed uitgewerkt.

Jammer dat je voor dat kickfunding een creditkaart nodig hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6441

Heb ze wat geld beloofd in ruil voor prototype game, hopelijk gooien ze er ook multiplayer in, lijkt me een leuk spelletje voor de vrouw en mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
hoe heb je die afspraak gemaakt, want daar heb ik ook wel intresse in. beta wordt de uiteindelijke versie en is aangekondigt dat het een optie gaat bevatten om tegen andere spelers te spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
iemand die een two copy beta wil aanvragen? ik heb zelf intresse in de game maar geen creditkaart kan eventueel wel het geld overmaken iemand intresse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 115490 schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 08:38:
Heeft iemand een idee wat er exact in de alfa/prototype zit? In de kickstarter uitleg verwijzen ze naar de eerste trailer die ze gemaakt hebben. Ik hoop echter dat de oplevering meer bevat dan alleen het stapelen van blokken...
Het enige wat ik weet is dat er niks in zal zitten wat niet werkt.

De prototype zal uitkomen en daarna een beta die geleidelijk over zal gaan in de echte game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-07 17:29
Grappig. Ik zat onlangs nog een beetje te dromen over hoe cool een crossover tussen Dwarf Fortress en Minecraft zou zijn, en dit is ongeveer precies wat ik in gedachten had :D

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hydra schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 17:14:
Grappig. Ik zat onlangs nog een beetje te dromen over hoe cool een crossover tussen Dwarf Fortress en Minecraft zou zijn, en dit is ongeveer precies wat ik in gedachten had :D
hehe same here d-;

ff de lazy newb pack uitpakken hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-06 14:00

Apache

amateur software devver

Ook gebacked, ziet er mij zelf een tof game uit, maar ook iets waar kinderen zich mee kunnen amuseren/hun fantasie gebruiken.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Ik ook. Weet alleen niet of ik de proto ga spelen, dan vind ik het misschien tegen de tijd dat het 'echte' spel uitkomt het niet leuk meer. Had ik ook een beetje bij MC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01 10:55
Hydra schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 09:44:
Ik ook. Weet alleen niet of ik de proto ga spelen, dan vind ik het misschien tegen de tijd dat het 'echte' spel uitkomt het niet leuk meer. Had ik ook een beetje bij MC.
Ligt er een beetje aan. Ik krijg het idee dat het prototype niet heel veel meer dan een 'techdemo' en de nodige gameplay zaken zullen ontbreken. Dan is het prototype dus verre van te vergelijken met het uiteindelijke spel. Bij MC zaten de belangrijkste gameplay zaken al wel in de beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 07-07 11:58

Zeror

Ik Henk 'm!

Hydra schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 09:44:
Ik heb meer dat ik de proto niet ga spelen, omdat ik nog helemaal weet welke kant ze met het spel op willen gaan. Straks gaan zo nog zoveel veranderen dat dit het spel niet leuk meer maakt. Dan zou de speelervaring die ik met de prototype zou hebben niet echt eerlijk geweest zijn.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-07 20:10

Oxigeon

En zo is dat!

Ik ag deze game ook eens in de gaten houden. Lijkt me ook wel leuk om dit spel op een grote map te spelen met meerdere mensen zodat je eerst bv een half uur hebt om te bouwen en dan elkaar kapot moet maken :P. Of gewoon de mooiste gebouwen bouwen.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-07 00:04
Bedankt voor het onder de aandacht brengen! Ik heb ook een 'donatie' gedaan, de video had me al snel overgehaald... Toch weer terug naar mijn duplofase ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corona Extra
  • Laatst online: 24-06 15:36
Get access to an alpha build of the game soon after the Kickstarter is over.
Toch jammer dat ze hier op zijn teruggekomen. Had er zin in om dit vandaag al even uit te proberen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
ze zijn er niet op terug gekomen, kickstarter heeft 2 weken vertraging zo gauw al de transacties zijn verwerkt en dus op hun rekening staat dan wordt de alfa verstrekt

hoop alleen dat er niet zo hele lange tijd tussen de prototype en de beta in zit

[ Voor 20% gewijzigd door badboyqxy op 26-08-2012 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
27,060
Backers

$702,516
pledged of $80,000 goal

ze hebben het behoorlijk goed gedaan. ps. dit is exl de paypal transacties

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:03
Even een schopje; heb vandaag een e-mail gekregen om mijn username te reserveren.

Topicstarter
Arnlith schreef op woensdag 12 september 2012 @ 13:51:
Even een schopje; heb vandaag een e-mail gekregen om mijn username te reserveren.
same here meteen gedaan.
nu nog een maandje en hopen dat de prototype er is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog een dagje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
haha ik wou net ook al posten vandaag of morgen is hij er.

kan er echt niet op wachten. zal direct custom screenshots aan startpost toevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mmm misschien was 1 dagje te vroeg gepost :P Ik heb in ieder geval nog geen mailtje en zie niks op hun webpagina :( We wachten maar weer geduldig af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Ik heb een mailtje :*).
Gedownload en probeer nu in te loggen na het opstarten. Helaas blijf ik op 'Connecting to server...' hangen.
Het is een begin ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb gelukkig niet het probleem met inloggen, wel is het flink wennen aan de controls en het is zeker nog een prototype, heb nog niks kunnen bouwen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stealth2000
Ik blijf ook steken op 'Connecting to server'. Of dat nou betekent dat mijn wachtwoord niet klopt of de loginserver niet beschikbaar is... no clue. Nog maar even wachten tot sauropod dit kan fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Net lukte het mij wel om in te loggen na een paar pogingen. Als je wachtwoord niet klopt staat er 'Server hasn't confirmed. Please try again'.

Overigens heb ik ook een knop 'skip this step'. Als ik die gebruik kom ik in een offline modus terecht en hoef je niet verbonden te zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door -MD- op 18-10-2012 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoKo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-07 09:59
Heb me er vandaag al best mee vermaakt. Controls zijn redelijk lastig, maar na een paar keer proberen gaat het steeds beter.

Wel merk ik dat er (natuurlijk) nog wat bugs in zitten. Zeker het minen/woodcutten is erg omslagttig en nog niet heel duidelijk. Maar het leuke van dit spel is dat het minder frustrerend is omdat je mogelijkheden hebt om alternatieven te bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Vooralsnog is het concept wel leuk, maar zoals het nu is erg frustrerend. Na twee uur knutselen is dit het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/idrQx.jpg

En ik krijg het nu niet voor elkaar om op te slaan.

[ Voor 8% gewijzigd door -MD- op 18-10-2012 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Heb het ook gisteravond even gespeeld en de controls zijn op dit moment nog erg brak. Maargoed, het is ook gewoon een prototype. Wat ik erger vond waren die krekels :) Zover als hierboven ben ik danook niet gekomen, na ene muurtje had ik het wel gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stealth2000
Heb gisteren ook even kunnen spelen. Uiteindelijk is het na een aantal keer mijn wachtwoord resetten via hun website toch gelukt.

Het is met recht een prototype en nog geen alpha/beta materiaal. Ontzettend buggy en de interface/controls zijn behoorlijk spartaans. Desondanks bleef ik wel enthousiast spelen en bouwen. Die krekels waren idd wel behoorlijk irritant, heb zonder geluid verder gespeeld.

Zover als MistaDevine ben ik ook niet gekomen, ziet er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hoe hebben jullie die stockpiles voor mekaar gekregen d-;

nu ik er even doorheen heb gebeten word het een leuk spel....

inderdaad pre alpha maarja wat verwachte je

potentie zit hier heel erg zeker in
beetje Dwarf fortress minecraft meets settlers

[ Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 63800 op 19-10-2012 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewonka03
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-06-2024
wow wat een supervet spel kan dit worden zeg. ligt het aan mij of kan ik nergens een koop knop vinden? ik heb helaas de kickstarter gemist, maar ik wil dit spel graag kopen zodat ik in de alpha kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ligt niet aan jou, van wat ik op het forum lees is er geen optie om je nu nog in te kopen en zo toegang te krijgen tot de prototype.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Dit lijkt een hoop van mijn favoriete spellen te combineren; Mindcraft, Settlers, Simcity en nog meer. Ik ben benieuwd wat het wordt :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Er is een patch uit voor de prototype (voor diegene die het gemist heeft).
Klikkerdeklik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MistaDevine schreef op maandag 05 november 2012 @ 22:31:
Er is een patch uit voor de prototype (voor diegene die het gemist heeft).
Klikkerdeklik.
had hem gezien.

ik wacht nog heel even totdat ze de ui en dergelijke wat beter maken.

Als je door de ui heenbijt is het een supergame

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 463827

Is er al wat meer nieuws bekend over dit spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 463827 schreef op woensdag 19 december 2012 @ 17:30:
Is er al wat meer nieuws bekend over dit spel?
het is vooral wachten op de volgende release ben ik bang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-03 21:35

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Als het goed is komt Castle Story vandaag op Steam Early Access. (Iedereen die al toegang had krijgt dan een steam key)

Het betreft nog steeds een redelijk beperkte beta versie, maar hij zou al weer een stuk meer functionaliteit moeten hebben.

http://www.sauropodstudio...three-steam-early-access/
Example of things that are available:

Slightly Broken Survival mode
Really broken Arena mode
The classic Sandbox mode
Knights/Archers/Worker/Corruptrons
Orange crystal

Example of things that aren’t available (yet)

Coop mode
World Editor
Tunnels
Very elaborate class system
Magical flying unicorns (Not!)

PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache

Apache

amateur software devver

Ik heb al tijden castle story via steam early access ... mss dat het nu officieel beta word en daarom meer mensen een key krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Ik heb net het filmpje zitten kijken en ik ben erg gecharmeerd van het uiterlijk, de mogelijkheden en de belofte van een erg leuk en semiorigineel nieuw spel.

19 euro waard via Steam?

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
EvaluationCopy schreef op maandag 23 september 2013 @ 20:12:
Ik heb net het filmpje zitten kijken en ik ben erg gecharmeerd van het uiterlijk, de mogelijkheden en de belofte van een erg leuk en semiorigineel nieuw spel.

19 euro waard via Steam?
nog niet imho

heb hem vanaf de kickstarter.
supergame superpotentie maar nog vrij buggy wel speelbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoKo
Spel is zeker nog buggy en als "volledig" spel zeker nog niet de 19 euro waard. Maar via humblebundle app (http://castlestory.net/#modal-preorder) is hij voor 20 dollar te krijgen wat toch weer wat goedkoper is.

Maar ik vind het wel een spel waar je veel tijd in kan stoppen en plezier mee hebt. Gisteren de survival geprobeerd en je wil toch steeds een wave overleven. dus zit je al snel 1,5 uur te spelen.

Ik heb het ook via kickstarter gekregen en ik zie het meer als een bijdrage aan een stel ontwikkelaars die een geweldig concept bedacht hebben en zeer gedreven zijn om een goede game neer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
WoKo schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 09:33:
Ik heb het ook via kickstarter gekregen en ik zie het meer als een bijdrage aan een stel ontwikkelaars die een geweldig concept bedacht hebben en zeer gedreven zijn om een goede game neer te zetten.
Iemand die al wel een tijdje access heeft die hier commentaar kan leveren? Ik snap dat er niet van de een op andere dag een game staat, maar van wat ik nu lees en zie is er niet echt heel veel vooruitgang geboekt het afgelopen jaar. Het schijnt ook dat de versie die gereleased is aan pre-order mensen maar 2 of 3 keer gepatched is?

Het lijkt me erg leuk tijdverdrijf, maar als de voortgang zo traag is als dat op verschillende plekken geschetst word dan neem ik het risico liever niet en dan wacht ik wel op de echte release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoKo
Van wat ik begrepen heb is dat ze een prototype in elkaar geflanst hebben, welke ze tijdens kickstarter hebben getoond. Deze is na 2 maanden vrijgegeven aan de mensen die de prototype hebben gebacked.

Doordat ze veel meer hebben opgehaald dan ze gedacht hadden, hebben ze het project opgeschaald om een waardige game te maken. Hiervoor hebben ze eigenlijk de hele code opnieuw geschreven. Dit heeft een half jaartje geduurd. Toen ze begonnen met het maken van verbeter punten hebben ze een aantal features gebackport naar de prototype om deze te groep tevreden te houden.

Ook hebben ze aan de community gevraagd of Castle Story op Steam Early Access moest komen. Veel hebben positief gereageerd hierop en daarom staat het nu op steam.

Je kan merken dat het nog Alpha is. Maar ook merk is dat het framework wel goed loopt. Ik vermoed dat nieuwe features toevoegen makkelijker gaat worden. Persoonlijk vind ik het systeem zeer goed uitgewerkt en ik kan me er heel goed mee vermaken.

Ik kan me ook niet heel goed vinden in het kritiek wat ik lees. Zo is het altijd duidelijk geweest dat een prototype een klein voor proefje is. Dat je daarna 1 jaar werkt om een Alpha / Beta maakt is een normale tijdsspanne. Zeker toen het team nog maar uit 3 mand bestond. De wekelijkse update liep een tijdje lastig, maar nu is er elke week een degelijke update met wat ze aan het doen zijn en welke rare bugs ze zijn tegen gekomen. Ook de verhalen dat ze met 800k dollar al veel verder moesten zijn vind ik raar. Het is een nieuw team met weinig game programming ervaring. Ze hebben tijd nodig om tot een mooi product te komen. Als ze over 1 jaar nog steeds bij alpha zijn dan begin ik me zorgen te maken.

Maar bekijk een aantal youtube filmpjes en oordeel zelf!

Topicstarter
Sleepkever.

Bij de ontwikkeling van de game gaat veel tijd in de engine en mechanics zitten.
Dit zie je niet snel terug omdat verandering A verandering G kan beinvloeden of zelfs G I P N en O bij wijze van spreken.
Dit zorgt ervoor dat je daar lang mee bezig bent.
Ze hebben zeker al veel vooruitgang geboekt in een jaar.
Iets wat je had kunnen zien door hun weekly update te lezen.

Het is als fullgame NU nog niet zijn geld waard. Maar zoals aangegeven is het early acces en elke investering die er bij komt voor de makers zal ervoor zorgen dat ze nog meer tijd en energie erin kunnen steken.

Ik heb er in ieder geval nogsteeds vertrouwen in en zal zien waar het schip strand.
Buiten dat ligt er genoeg te wachten binnen dit genre.
Rimworld
Stonehearth
Timber & Stone
En als dat alles niks word ach dan kan ik altijd nog terugvallen op klassiekers als
Dwarf Fortress

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-07 13:02

Dreanor

Joene

Anoniem: 63800 schreef op woensdag 25 september 2013 @ 07:17:
Sleepkever.

Bij de ontwikkeling van de game gaat veel tijd in de engine en mechanics zitten.
Dit zie je niet snel terug omdat verandering A verandering G kan beinvloeden of zelfs G I P N en O bij wijze van spreken.
Dit zorgt ervoor dat je daar lang mee bezig bent.
Ze hebben zeker al veel vooruitgang geboekt in een jaar.
Iets wat je had kunnen zien door hun weekly update te lezen.

Het is als fullgame NU nog niet zijn geld waard. Maar zoals aangegeven is het early acces en elke investering die er bij komt voor de makers zal ervoor zorgen dat ze nog meer tijd en energie erin kunnen steken.

Ik heb er in ieder geval nogsteeds vertrouwen in en zal zien waar het schip strand.
Buiten dat ligt er genoeg te wachten binnen dit genre.
Rimworld
Stonehearth
Timber & Stone
En als dat alles niks word ach dan kan ik altijd nog terugvallen op klassiekers als
Dwarf Fortress
Nice, dat lijstje kende ik nog niet. Alleen lijkt Rimworld lijkt wel Prison Architect (grafisch exact hetzelfde) en Stonehearth lijkt op Cube World (ook grafisch exact hetzelfde).

Ik wil aan dit lijstje ook Towns, A Game of Dwarfs, Prison Architect (min of meer) en Gnomoria toevoegen. :)

Wel vraag ik mij wat wat Castle Story nog meer gaat bieden behalve het bouwen van je kasteel. Krijgt het ook meer functies zoals huisjes bouwen voor je onderdanen, boerderijen voor graan/dieren, wapen smit, etc? Zeg maar je basis strategie gebouwen? Of blijft het puur, bouw een kasteel en verdedig het spel?

Daarnaast ben ik persoonlijk een beetje moe aan het worden van alle early acces / kickstarter games en het kopen van games voor de mogelijke potentie en om de dev te steunen. Maar dat ligt vast aan mijzelf gezien ik er gewoon teveel van heb (Towns, Gnomoria, Godus, Kerbal, Prison Architect, Don't Starve, Project Zomboid, etc.).

Aan de andere kant, is het wel weer heel leuk om na een half jaar één van die games op te starten en je dan verbazen hoe het is veranderd/verbeterd. It's a whole new game! :)

Ik blijf deze titel in de gaten houden en nu hij op steam is pak ik hem wel mee als hij voor een goede korting komt (50% oid) of als hij werkelijk zijn 19€ waard is geworden.

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Nu online
Zucht. Heb er een uurtje of 4 mee gespeeld nu. Eén brok frustratie. Doe jezelf een lol en hou die euros in je zak tot het wel een alpha-waardig spel is.

Het belooft veel hoor en ik heb er nog best vertrouwen in maar de pathfinding van je mannetjes is nu zo beroerd, je bent de hele tijd bezig met ze aan het werk te houden ipv fatsoenlijk te bouwen. Bij elke scheet gaan ze weer stilstaan en zie ze dan maar weer aan het werk te krijgen, zeker als ze spullen beet hebben. Ik hou me aan alle tips om zoveel mogelijk bugs te voorkomen maar voor nu is het wat mij betreft niet speelbaar.

Laten liggen dus!!

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Nu online
Toch een paar keer doorgezet en inmiddels al volop uurtjes plezier aan dit spel beleefd. Als je eenmaal weet waar je ventjes op vastlopen je vermijdt die situaties dan komt het aardig goed. Elk uurtje even herstarten om de snelheid erin te houden, ook geen drama.

Sfeertje, kasteeltje bouwen, survival, allemaal dik in orde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julios
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-07 20:52
Ik zou het spel laatst al kopen op steam tot ik de negatieve reacties zag. Ik wacht nog maar even tot ik hem koop. Het spel zelf ziet er erg leuk uit en ik denk dat hier wel veel plezier in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Nu online
Hmm nou ik met de survival mode aan de slag ben is het toch wel erg verslavend hoor, hoppa en weer een wave voorbij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:07

heuveltje

KoelkastFilosoof

EvaluationCopy schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 13:18:
Zucht. Heb er een uurtje of 4 mee gespeeld nu. Eén brok frustratie. Doe jezelf een lol en hou die euros in je zak tot het wel een alpha-waardig spel is.

Laten liggen dus!!
Vrij dood hier :(
Ondertussen zijn we ruim een half jaar verder, hoe staat het er nu voor ?
is het nog de moeite waard ?

[ Voor 3% gewijzigd door heuveltje op 19-04-2014 16:26 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
nee besturing is nog steeds dramatisch niet eens een iitleg hoe de controls werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
EN nog een kickstart project dat finaal de mist in gaat en nooit afkomt. Men ik had 1 of ander gaar project erop moeten zetten. iets met minecraft en dan zelf bouwen en de tonnen stromen binnen en je hoeft je product nooit af te leveren! Dat is gaaf.

Ik zou niet verwachten dat dit ooit nog af gaat komen.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoKo
Gisteren heb ik een nieuwe update van deze game via steam binnen gekregen en meteen gespeeld. De tutorial werkt bij mij goed en ook de survival bouwt lekkerder. De bugs die er inzaten hebben ze toch goed aangepakt.

De tutorial laat goed zien dat de game is klaar gemaakt om scenario's te maken en verwacht dat we deze ook meer gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWiersma
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-07 11:41
Er is weer een nieuwe patch voor Castle Story uitgekomen. Zit nu op 0.4 helaas schiet het nog niet echt op met het spel. De AI is herschreven en geeft nu meer feedback naar de speler maar nog steeds buggy. De performance is er ook nog niet, na 50-70 min begint het steeds trager te worden.

Wel is er een nieuwe map toegevoegd. En hebben ze scripting support toegevoegd.

Zijn er hier nog mensen die dit spel in de gaten houden, of hebben jullie inmiddels een alternatief gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache

Apache

amateur software devver

Bij dit spel merk ik duidelijk dat de developers nog volop een leercurve aan het volgen zijn. Het word er wel beter op, maar pas nadat ze hebben ontdekt hoe het eigenlijk echt moet.

Als het ooit in orde komt ben ik al blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-07 13:02

Dreanor

Joene

Castle Story valt voor mij in de categorie games die niet afgemaakt gaan worden! Geweldig concept, geweldige potentie maar slechte uitvoering/ontwikkeling.

Net zoals games als Cube World, Towns, Project Zomboid of zelfs Terraria*.

Allemaal early acces/betaalde alpha games die jarenlang alpha blijven, rare tegenslagen hebben (gestolen laptops/werk, geen zin meer, helemaal herschrijven van code/game, etc) en vaak de beloftes niet waar kunnen maken omdat de beloftes te ambitieus zijn of steeds groter worden tijdens ontwikkeling.

Dit zijn het type games waar ik zoveel mogelijk van weg probeer te blijven (lukt niet altijd, zo heb ik laatst Factorio gekocht hehe).

Je koopt het om de ontwikkelaar te ondersteunen en vervolgens stoppen ze onverwachts (zoals Cube World, Towns en Terraria), hebben ze geen zin meer (Terraria) of excuses dat hun laptops met al het werk gestolen zijn (Project Zomboid) of duurt het eeuwen voor een nieuwe update (Cube World, Terraria).

En zo zijn er nog wel meer voorbeelden helaas, DayZ, WarZ, Stomping Land anyone? Heck, je zou zelfs Minecraft onder dit kopje kunnen plaatsen hehe.

Dus ja, dit spel lijkt mij geweldig maar zoals ik het allemaal volg zegt het mij meer en meer dat ik dit spel nooit moet kopen tenzij het "af" is. ;)

*Terraria heeft de ontwikkeling wel weer hervat maar dat spel bestaat nu ook al meer dan 4 jaar!

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoKo
Ik heb Castle Story gebacked via kickstarter. Het blijft een leuk spel. Dat de content nog wat laag is, is wel jammer. Ach, ik heb er een t-shirt van over gehouden :-)

Ben benieuwd naar het scripting, heb er nog niet heel veel over gelezen / gezien behalve het videotje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Dreanor schreef op maandag 11 mei 2015 @ 15:15:
Castle Story valt voor mij in de categorie games die niet afgemaakt gaan worden! Geweldig concept, geweldige potentie maar slechte uitvoering/ontwikkeling.

Net zoals games als Cube World, Towns, Project Zomboid of zelfs Terraria*.

Allemaal early acces/betaalde alpha games die jarenlang alpha blijven, rare tegenslagen hebben (gestolen laptops/werk, geen zin meer, helemaal herschrijven van code/game, etc) en vaak de beloftes niet waar kunnen maken omdat de beloftes te ambitieus zijn of steeds groter worden tijdens ontwikkeling.

Dit zijn het type games waar ik zoveel mogelijk van weg probeer te blijven (lukt niet altijd, zo heb ik laatst Factorio gekocht hehe).

Je koopt het om de ontwikkelaar te ondersteunen en vervolgens stoppen ze onverwachts (zoals Cube World, Towns en Terraria), hebben ze geen zin meer (Terraria) of excuses dat hun laptops met al het werk gestolen zijn (Project Zomboid) of duurt het eeuwen voor een nieuwe update (Cube World, Terraria).

En zo zijn er nog wel meer voorbeelden helaas, DayZ, WarZ, Stomping Land anyone? Heck, je zou zelfs Minecraft onder dit kopje kunnen plaatsen hehe.

Dus ja, dit spel lijkt mij geweldig maar zoals ik het allemaal volg zegt het mij meer en meer dat ik dit spel nooit moet kopen tenzij het "af" is. ;)

*Terraria heeft de ontwikkeling wel weer hervat maar dat spel bestaat nu ook al meer dan 4 jaar!
Het zijn gewoon amateurs (letterlijk) die een idee verkopen waar mensen geld voor geven. Terwijl deze amateurs 0,0 ervaring hebben in de branche waarin ze te werk willen gaan. Heel dat kickstarter gedoe met al die games was ook gewoon echt te stom voor woorden, je had het mijlen van te voren zien aankomen. Is er iemand die op steam nog Early Acces serieus neemt? Je zet tegenwoordig je game op kickstarter als je geen flauw idee hebt hoe je eraan moet beginnen en gewoon wat geld wilt pakken.

Castle story is de eerste en de laatste niet, er is een hele tsunami bezig. Voor iedereen die er over dacht om dit te kopen. Niet doen, het is spel is niet af, niet eens 20% en gaat nooit af komen.

Om nog maar te zwijgen over alle superslechte survival/vrafting/horror games.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-07 10:13
Zojuist CastleStory even opgestart, zag hem namelijk lonken in de bibliotheek.
Vond het jaren terug zn charme hebben maar was totaal nog niet af en vol met bugs en frustraties.

Nu inmiddels paar jaar later zijn ze inmiddels op V1.1 terecht gekomen en ziet er nog net zo charmant uit en wat een overhaul!

GUI sterk verbeterd, briktons reageren stukken sneller op orders en path-finding en hoop nieuwe characters!.
Zou zeggen als je hem al gekocht had, dit is nu zeker het spelen waard!

Zie onderstaande link naar de site met imbedded YT video en opsomming van verbteringen:
http://www.castlestory.net/en/update/6269-UPDATE-Version-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Nu online
Thanks for the tip, zal hem weer eens downloaden. Core gameplay was inderdaad erg leuk, ik ga het weer een kans geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julios
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-07 20:52
Ik zal hem ook weer even aanslingeren vanmiddag. Ben wel benieuwd :)
Pagina: 1