Hallo, ik ben wat aan het experimenteren met de Optascope 81M.
Nu zit ik met het volgende probleem, om schade te voorkomen wil ik graag weten tot welke spanning ik deze kan gebruiken.
Ik heb de specs opgezocht (link hieronder) en daar staat 20 Vpp per channel. Ik neem aan dat dan 20 Volt piek tot piek is dus van -10 tot +10 of van 0 tot 20 Volt enzovoort. Dat betekent dus dat deze scoop maar zeer beperkt is qua gebruik en je dus absoluut niet boven de 20 volt moet gaan aansluiten of vergis ik mij ?
Want hieronder heb ik een printscreen geplaatst van een meting die ik net heb uitgevoerd en dan zie je duidelijk de Voltknop de keuze 10 Volt hebben per division. Dan zou je toch met 8 vakjes verwachten dat deze dan minimaal van -40 tot +40 volt kan meten.
En zo niet, waarom zit die knop er dan op ?
Verder, de Vpp wordt erbij gezegd, DC-coupled. Hoeveel kan ik dan AC meten eigenlijk ?

http://www.jameco.com/1/1...bes-20vpp-max-200khz.html
Key Specifications:
2 Channels
1 Ms/s Maximum Sample Rate with One Channel
500 Ks/s Sample Rate with Two Channels
20 Vpp Maximum Input for Channel 1 and Channel 2
200 kHz Bandwidth
8-Bit Vertical Resolution
1 M Ohm Input Impedance
Trigger on Rising or Falling Edge at any Voltage
Variable Trigger voltage on Channels 1 and 2
Horizontal Trigger Position Settings at 10%, 50%, and 90%
Auto and Normal Trigger Modes
3 probes
USB 1.1 Support (no additional power supply required!)
Nu zit ik met het volgende probleem, om schade te voorkomen wil ik graag weten tot welke spanning ik deze kan gebruiken.
Ik heb de specs opgezocht (link hieronder) en daar staat 20 Vpp per channel. Ik neem aan dat dan 20 Volt piek tot piek is dus van -10 tot +10 of van 0 tot 20 Volt enzovoort. Dat betekent dus dat deze scoop maar zeer beperkt is qua gebruik en je dus absoluut niet boven de 20 volt moet gaan aansluiten of vergis ik mij ?
Want hieronder heb ik een printscreen geplaatst van een meting die ik net heb uitgevoerd en dan zie je duidelijk de Voltknop de keuze 10 Volt hebben per division. Dan zou je toch met 8 vakjes verwachten dat deze dan minimaal van -40 tot +40 volt kan meten.
En zo niet, waarom zit die knop er dan op ?
Verder, de Vpp wordt erbij gezegd, DC-coupled. Hoeveel kan ik dan AC meten eigenlijk ?

http://www.jameco.com/1/1...bes-20vpp-max-200khz.html
Key Specifications:
2 Channels
1 Ms/s Maximum Sample Rate with One Channel
500 Ks/s Sample Rate with Two Channels
20 Vpp Maximum Input for Channel 1 and Channel 2
200 kHz Bandwidth
8-Bit Vertical Resolution
1 M Ohm Input Impedance
Trigger on Rising or Falling Edge at any Voltage
Variable Trigger voltage on Channels 1 and 2
Horizontal Trigger Position Settings at 10%, 50%, and 90%
Auto and Normal Trigger Modes
3 probes
USB 1.1 Support (no additional power supply required!)