Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• MarcHeijerman
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-08 21:10
Ik heb een S3, erg mooi toestel, alleen 1 minuut met 1 huis sleutel in mijn broekzag was geen succes met dit scherm.

Ik heb nu een aantal lichte krasjes die je net met je nagel kan voelen. Nu vraag ik mij af of het verstandig is te polijsten en er een screen protector op te doen of niet.

Ik heb gelezen dat je soms een "rainbow" effect kan creeren wanneer je gaat polijsten.

Heeft iemand hier ervaring mee, en zo ja wat is dan het beste middeltje. Ik heb iets gelezen over Displex:
http://www.gsmpunt.nl/acc...lish-scratch-remover.html

aanrader ?

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-10 16:18
Heb dat spul eens op een nokia n85 gesmeerd, hielp iets maar niet heel veel... Werd er ook niet slechter van overigens, ik weet niet hoe het op een touchscherm reageert...

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Spul als displex is ten eerste niet om te polijsten, maar om krasjes op te vullen in schermen...
Tevens werkt het (naar horen zeggen) niet goed op touchscreens / capacitieve touchscreens, dusja...

Ik zou het er niet op wagen, but c'est moi.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• L490
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-11 16:26
Absoluut niet doen, waarschijnlijk schuur je de vingerafdruk bestendige coating eraf waardoor het scherm heel erg ruw aangaat voelen. Daarnaast worden de krassen er echt niet minder door.

Gewoon mee leren leven, het is tenslotte een gebruiksvoorwerp.

• MarcHeijerman
L490 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 15:59:
Absoluut niet doen, waarschijnlijk schuur je de vingerafdruk bestendige coating eraf waardoor het scherm heel erg ruw aangaat voelen. Daarnaast worden de krassen er echt niet minder door.

Gewoon mee leren leven, het is tenslotte een gebruiksvoorwerp.
Is ook wel zo, maar na 3 weken, vind ik het toch zonde :D

• L490
MarcHeijerman schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 16:05:
[...]

Is ook wel zo, maar na 3 weken, vind ik het toch zonde :D
Uiteraard, ik ken het gevoel, maar geloof me, polijsten/schuren/whatever het wordt alleen maar erger.

• MarcHeijerman
Dan zal ik met maar laten voor wat het is... Reparatie +/- 200 euro... overdreven veel geld btw.

• L490
MarcHeijerman schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 16:31:
Dan zal ik met maar laten voor wat het is... Reparatie +/- 200 euro... overdreven veel geld btw.
Dat lijkt mij ook het verstandigst, het is veel erger als straks de coating eraf is.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:44
Displex is al een ouder product. Werkte perfect op die plastikken schermpjes van een oude Nokia bijvoorbeeld of een (Plastik) LCD schermpje van een ander apparaat.

Voor een glazen touchscreen denk ik niet dat ik het zou gebruiken.
Pagina: 1