Krijg microfoon niet werkend op Sabertooth Z77

Pagina: 1
Acties:

• Freeman
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:35
Hallo allemaal,

Gister heb ik mijn nieuwe PC geinstalleerd, alles draait helemaal prima zonder problemen.
Echter krijg ik mijn microfoon totaal niet werkend en ik heb al van alles geprobeerd en niks werkt.

Ik heb de sabertooth Z77 met onboard audio, als headset + microfoon gebruik ik deze;
Zalman 5.1
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn2.google.com/images?q=tbn:ANd9GcS2Q1hLHBN42_DFJIUSezy9FLw-5iVOVpsF0nVGHkyTmDjU8I6h8g

Mensen horen mij op Skype of heel slecht, of goed maar dan met enorme ruis.
Zonder de boost horen mensen mij niet, met boost horen ze me wel, met enorme ruis.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Ik hoop dat iemand mij a.s.a.p. kan helpen, want ik weet het even niet meer.

Gr Johnny

• slaapkopje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-11-2025
Een LIJN-IN wordt niet versterkd. Een MIC-IN wordt wel versterkt. zorg dat je hem in de juiste (meestal roze) gaatje plugt.

Verder geldt dat je in SKYPE de juiste input device moet kiezen. en verder moeten je windows volume settings hoog genoeg staan.

In de volume mixer (speakertje rechts op de taakbalk) zou je alle volumes rond de 80% moeten openzetten (of meer als dat nodig is) in windows zijn de recording settings meestal verstopt achter de output volumes. Het totale volume wordt bepaald aan de hand van de master vermenigvuldigd met de microfone-in en met de application setting.

Als een van die settings bijna nul is kun je het op je buik schrijven. boost inschakelen en de volumes een beetje lager schroeven moet genoeg zijn.

• Freeman
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:35
Dat heb ik dus al geprobeerd en dat werkt dus totaal niet, echt vreemd imo.
Hij zit inderdaad gewoon in de mic-in aansluiting :)