Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik liep bij mijn installatie van Drupal 7 aan tegen de memory_limit van 64M. Mijn hostingpartij heeft dat hel netjes direct opgehoogd naar 128M alleen ziet Drupal nog steeds de 64M.

phpinfo() van Drupal (domein.nl/admin/reports/status/php) heeft het over local value en master value van memory_limit van 64M, een phpinfo() direct in de root (domein.nl/php.info) zegt 128M local value, 64M master value.

Daarnaast zie ik nog een aantal kleine verschillen in de phpinfo's: bijvoorbeeld bij Registered PHP Streams, waar beide phpinfo's laten zien "https, ftps, compress.zlib, compress.bzip2, php, file, data, http, ftp, zip", maar die van Drupal noemt daarnaast ook "public, temporary".

PHP draait als een Apache 2.0 Handler. Ik heb al gekeken naar sites/default/settings.php en .htaccess maar via die weg ook geen succes om naar 128M te gaan.

Mijn probleem is dus dat ik de memory_limit niet op 128M krijg en het kan haast niet anders dan dat dat iets te maken heeft met het mysterie van twee interpetaties van phpinfo.

Iemand enig idee waar dat door kan worden veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Weet je hostingpartij het niet?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk wel, alleen duurt het daar een paar dagen voor ik antwoord heb en ik wil graag dit weekend verder. Ik hoopte dat hier misschien sneller antwoord komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1337
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:17
Local value is wat er voor dat script geld. Master value komt uit je php.ini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:51

Pizzalucht

Snotneus.

public en temporary zijn in ieder geval de streams die Drupal zelf registreert.

Staat er nergens in de php code een ini_set op de memory limit?

Wat je ook zou kunnen proberen: ini_set(’memory_limit’,’128M’); in je settings.php.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En opgelost, uiteindelijk door de hoster. Ze hadden de wijziging niet overal juist doorgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zayl
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-10-2024
Je moet in phpinfo()kijken welke php.ini er geladen wordt en deze vervolgens aanpassen.
Pagina: 1