Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe laptop

Pagina: 1
Acties:

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-11 16:21
Gister morgen is er bij mij ingebroken en is mijn Laptop gepikt.

Ik had een 3 jaar oude Asus UL30A-QX057X, waarover ik erg te vreden was.
Destijds had ik hem gekocht vanwegen de lange acculooptijd van ca 10 uur ( was nu nog ca 8 van over), en het gewicht, en de relatief gunstige prijs ca 600 euro.

Ik zoek nu iets soortgelijks, maar ik weet het even niet. Nu met de thin&light hype lijkt het of de prijzen voor laptops met de door mij gewenste specs verdubbelt zijn.

Wie kan mij een laptop adviseren met:
13" scherm
8+ uur accu
budget ca €600

Snelheid is niet zo van belang. Laptop wordt voornamelijk gebruikt voor surfen en emailen.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 30-11 01:10

Koenvh

Hier tekenen: ______

Eigen ideeën?

🠕 This side up

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:04

Wish

ingwell

yzf1kr schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 11:00:
--
budget ca €600

Snelheid is niet zo van belang. Laptop wordt voornamelijk gebruikt voor surfen en emailen.
klik

No drama

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10 09:57
wat is een loptop?? :PP

ja heb je zelf al een beetje gekeken naar een laptop die je wilt en die aan je specificatie's voldoet??

• yzf1kr
Tja, het probleem is dat veel moderne laptops puur gericht zijn op performance, en dat de accuduur daar onder lijd.

Deze bijvoorbeeld: pricewatch: Asus U32U-RX014 haalt nog niet de helft van wat mijn oude laptop deed.

Verwijderd

Jou oude laptop haalde 14 uur accuduur? Zozo..

Volgens mij heb je 2 opties:
Vostro V131
Vostro 3350

De rest is buiten jouw budget, of gaat max. 5 uur mee, of is een netbook met bijpassende E-processor.

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Vostro V131 is de duidelijk keuze... Deze is goedkoop, stevig, goede specs voor een leuke prijs en is een koning op laptop accuduur. En de Asus UL series hadden inderdaad een uitstekende accuduur, voornamelijk de 15" versie haalde een accuduur van 12 uur in de realiteit.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 30-11 01:10

Koenvh

Hier tekenen: ______

Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 13:26:
Jou oude laptop haalde 14 uur accuduur? Zozo..

Volgens mij heb je 2 opties:
Vostro V131
Vostro 3350

De rest is buiten jouw budget, of gaat max. 5 uur mee, of is een netbook met bijpassende E-processor.
Ik heb de Vostro 3350, en dat ding heeft een vreselijke bouwkwaliteit.. Voor de rest is het geen geweldige laptop.. Accu is wel goed, maar dat voegt toe aan het gewicht.

🠕 This side up

Verwijderd

sony vaio s13, is wel een beetje duurder maar als je ergens korting kan vinden zou je hem wel voor 600-700 kunnen kopen. Ze hebben nu een gratis sheet battery erbij. En je kan later altijd nog de hd of het ram vervangen voor iets beters.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2012 15:06 ]

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:48

• yzf1kr
Bedankt voor de antwoorden.

Dit weekend op meerdere plekken geweest om laptops te bekijken, en naar advies gevraagd.
Maar overal werdt mijn conclusie eigenlijk bevestigd door de verkopers, de komst van de "Ultrabook" heeft de prijzen van de kleine lichte laptop opgedreven.

Maar de Vostro had ik nog niet gezien. Ik zie dat de V131 inderdaad wel interessant is, en lange accuduur heeft. Ik zou trouwens dat er ook een nieuwe V3360 is.

Verwijderd

De V3360 is een klassiek gevalletje failure:
Verwijderd in "[NBBG Aanschaf] Thin-&-light notebook februari 2012"

Werkelijk alles is slechter dan de V131 behalve de dikte en 100 gram gewicht (niet zo gek, met de kleinere accu).
Pagina: 1