Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Crowd-Sourced Spellingscorrectie

Pagina: 1
Acties:

• CMG
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-12-2024
Er zijn genoeg spel en tikfoutjes (we kennen het draadje allemaal) en het lijkt me nou niet de meest efficiente manier om er mee om te gaan. Zou het niet mooi zijn als je iedereen gewoon toe staat om een stukje text te selecteren; dan te zeggen -> correct -> replacement text + reden -> save.

Mensen die zich dan aanmelden om correcties te reviewen kunnen dan ja/nee stemmen. Bij teveel conflict kun je een t.net personeels lid een beslissing laten nemen, bij heel veel overeenstemming kun je zaken automatisch? doorvoeren.

Zelfs als je het niet helemaal automatisch doet, kun je in ieder geval alles in context zien en hoeven mensen niet aan te geven waar het ook alweer precies staat.

edit:

Vergeten te prefixen met [fp/feat]

Wellicht handig om ook de naam van je draadje te kunnen updaten.

[ Voor 8% gewijzigd door CMG op 02-08-2012 09:45 . Reden: Vergeten te prefixen met [fp/feat] ]

NKCSS - Projects - YouTube

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:55
Lijkt me natuurlijk een erg toffe feature, echter moet je wel beseffen dat een dergelijke functie eigenlijk helemaal niet nodig hoort te zijn. Artikelen horen foutloos online te verschijnen. Maar we zijn ook maar mensen en foutjes kunnen er doorglippen. Om dat via features op te gaan vangen vind ik net te.

Tevens is zo'n feature aardig uitgebreid en is het maar de vraag of de kosten tegen de baten opwegen :)

• CMG
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-12-2024
Soms wil je ook wel eens dingen doen voor de 'cool' factor :) Tweakers.net is natuurlijk een site voor mensen die graag knutselen ;)

Had paar jaar geleden al het idee om zo iets als een add-on te maken via een 3rd party javascript, maar door gebrek aan tijd (zoals bij 999 van de 1000 projectjes die ik bedenk), is dat er nooit van gekomen :)

Ik begrijp dat de kans dat dit gemaakt wordt <1% is, maar wou het toch even delen :)

NKCSS - Projects - YouTube

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

CMG schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 13:22:
Soms wil je ook wel eens dingen doen voor de 'cool' factor :) Tweakers.net is natuurlijk een site voor mensen die graag knutselen ;)
Ik heb zelf liever features die echt iets toevoegen dan features die eigenlijk alleen maar cool zijn en verder weinig toevoegen. 't Is niet alsof mensen dat spelfoutjestopic niet weten te vinden. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:55
Helemaal eens met NME. Helemaal als het verre van triviaal is om een dergelijke feature te bouwen :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Eigenlijk een mini-wiki. Een dergelijk feature zou IMHO ook bij onderwerpen waar fanboys te verwachten zijn, worden gebruikt om de inhoud aan te passen. Die zien 'matig' misschien als een spelfout voor 'fantastisch' of juist 'crap' :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Oeh, eindelijk het hoofdletter-beleid van T.net op de schop! :+

/me Rent hard weg :+

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Osiris schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 14:21:
Oeh, eindelijk het hoofdletter-beleid van T.net op de schop! :+
:D _O-

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Snowmiss
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07:20
NMe schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 13:24:
[...]

Ik heb zelf liever features die echt iets toevoegen dan features die eigenlijk alleen maar cool zijn en verder weinig toevoegen. 't Is niet alsof mensen dat spelfoutjestopic niet weten te vinden. :P
Ik schop even dit topic, nadat ik in dit forum had gezocht op spel en tikfoutjes ;)

Ik weet het topic inderdaad nog steeds te vinden, maar vind het een gemis dat er geen direct link meer wordt getoond sinds Tweakers 7. Of zie ik iets over het hoofd?
Pagina: 1