Advies game PC

Pagina: 1
Acties:

• EpicPig
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-05 00:04
hey tweakers,

ik heb hier onlangs met hulp van een paar andere tweakers mijn game pc samen kunnen stellen (wenslijst: nieuwe pc), maar toen ik die wou bestellen kon ik bij geen van alle sites alle onderdelen kopen. Ik wou de pc bij alternate kopen, i.v.m. de 3 jaar garantie die ik er dan bij kan krijgen, maar daar kon ik ineens de scythe mugen 2 rev. B SCMG-2100 niet meer kopen. Weet iemand of die daar nog terug komt of dat ik een andere moet kopen (ik had al even gekeken, en dacht dat de Ninja 3 misschien wel goed was, of is er nog een betere?).

Ook heb ik nog 2 andere opties:

1 ik koop de hele computer bij alternate en de Mugen 2 rev. B bij een andere webwinkel en zet hem in de pc (waardoor de garantie vervalt denk ik?)

2 ik koop alle onderdelen los en zet de computer zelf in elkaar, zonder garantie etc. (Het in elkaar zetten zal waarschijnlijk geen probleem zijn, het probleem ligt bij de garantie)

Wat is volgens jullie de beste optie?

Ook had ik nog 1 vraag: als ik bij Alternate mijn computer in elkaar laat zetten, gebruiken ze dan een koelpasta? (zo ja, is het een beetje een goede?)

En als het handiger is om de computer ergens anders te bestellen i.v.m. garantie/in elkaar zetten/andere redenen hoor ik het ook graag :)

• bermuda1980
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:05
Qua garantie scheelt het een jaar. Op ieder in Nederland verkocht product zit een wettelijke garantie van twee jaar. Alternate doet daar dus een jaar bij. Als je daar niet bestelt heb je dus áltijd een garantie van minimaal 2 jaar.

De mugen 2 wordt niet meer gemaakt en volgens mij zijn er nu dus alleen nog voorraden bij bepaalde winkels. Als je die koeler dus per se wil zul je hem bij een andere (web)shop moeten kopen. Zelf een onderdeel erbij zetten vernietigd niet de basis garantie, mogelijk wel de extra garantieperiode van een jaar die Alternate geeft. Om daar zekerheid over te hebben moet je hen mailen/bellen. Een uitstekend alternatief voor de Mugen 2 is de Gelid Solutions Tranquillo rev.2. Zie de review op http://nl.hardware.info/r...lo-rev2-cpu-koeler-review . Bovendien nog een tientje goedkoper ;)

Uiteraard gebruikt alternate bij de montage koelpasta. Waarschijnlijk de koelpasta die meegeleverd wordt met de mugen of een andere koeler.

Hope this helps!

• EpicPig
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-05 00:04
ja dat helpt inderdaad, ik zit alleen nog te kijken of ik hem dan zelf in elkaar moet zetten of in elkaar moet laten zetten

en dit was het atrikel dat ik las: www.xbitlabs.com/articles...cythe-ninja3_5.html#sect0