Toon posts:

PIII 550 overclocken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga waarschijnlijk binnekort een PIII 550 van iemand overkopen. Nu zat ik eraan te denken om hem dan ook maar over te clocken, maar diegene raadde me dat af omdat PIII niet echt stabiel zijn als je ze overclocked zei hij ofzo.

Nou is mijn vraag is het idd slim om hem gewoon standaard te laten of kan ik hem makkelijk overclocken. En tot welke Mhz snelheid zou dit dan veilig kunnen?

zijn er nog dingen waarop ik moet letten ofzo...ik heb nog nooit iets overgeclocked maar ach eens moet de eerste keer zijn d8 ik zo maar

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 00:18
hangt ervan af welke core erop zit. klamath core (=oude core) dan zo rond de 600 mhz. nieuwe core (coppermine) dan verder. misschien wel op 5.5x133 ofzo...

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-08 22:59
Ligt eraan wat voor P3 het is.

Als het er een is met de Katmai core zal je hem niet veel hoger dan 600 krijgen.

Is het een Coppermine core, dan kun je boven de 800 komen.

Mijn 550E Draait momenteel op 787 (5,5 x 143)

edit:

Of heet het toch Klamath? :-)

Verwijderd

Topicstarter
ik geloof dat het katmai was zoiets las ik op tweakers.net

thx dan weet ik dat dus en ga ik es kijken wat voor core et is

ennuh...zijn er nog andere dingen die verbetererd zijn aan die 2e core behalve dat je beter kan overclocken?

Verwijderd

Op dinsdag 27 maart 2001 19:25 schreef Mr Magic het volgende:
Ligt eraan wat voor P3 het is.

Als het er een is met de Katmai core zal je hem niet veel hoger dan 600 krijgen.

Is het een Coppermine core, dan kun je boven de 800 komen.

Mijn 550E Draait momenteel op 787 (5,5 x 143)

edit:

Of heet het toch Klamath? :-)
Knap, een P3 multiplier unlocken >:). Ik neem aan dat je 5,5 x 143 bedoelt, anders klopt er geen snars van :)

En ja het is Katmai :)

edit:

Oh je hebt al verbeterd >:)

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
De Katmai's zijn idd geen overklokwonders ten opzichte van de nieuwere Coppermines ( inmiddels ook al weer oud ) ;)
Mijn oude P3-500MHz bak doet het op 620MHz maar meer ook niet tenzij ik de level 2 cache disable in de bios. Dan gaat ie tot maar liefst 750MHz maar dan is de performance hit te groot.

Nu: P3-700E@1050MHz >:)

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Topicstarter
Deze PIII 500 draait wel op een 133mhz bus..
ook al is het een katmai. Kan dit een voordeel geven om te overclocken?

Verwijderd

Ik heb 'n BE6-II met PIII 550 mhz. Hoever kan ik 'm overclocken en moet ie dan extra gekoeld worden (dit is voor mij allemaal nieuw)?

Verwijderd

ik heb um net verkocht maar mijn 500E zat op een BE6-II en liep met standdart koeler op 667 en met wat extra op 700, toen wou m'n geheugen niet meer verder:) let dus wel dat je met een BX board PC133 geheugen hebt (of beter PC150)

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Ik heb ook een Slot 1 PIII 550E gehad en die liep samen met (toen) 128 MB Micron geheugen en 64 MB Siemens en een Asus V3400TNT-TV op de fijne speed van 825 Mhz (= 150 Mhz FSB). De chip trekt het meestal wel, helemaal als-ie boxed is. Echter je moet de rest van je systeem (Bord, RAM en VGA) er goed op afstemmen wil je tot deze heerlijke FSB komen. Suc6 !

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Mijn PIII550E draait dus stabiel op 825Mhz:9 nou ja de rest staat in mijn sign. Mijn geheugen is trouwens cheap, maar toch heeft ie geen probleem met de 150 Mhz>:)nooit verwacht. Ik zit nu vast met overclocken, omdat me mobo niet hogen kan:(
Pagina: 1