Toon posts:

Bootable USB-stick maken met FreeDOS erop.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de FreeDOS.iso gedownload en de map die erin zit met alle MS-DOS achtige bestanden eruit gekopieerd. Nu heb ik mijn USB-stick (een Sandisk Cruzer) al gefromatteerd met de "HP USB format-tool." Met deze tool kan ik de USB-stick dus ook bootable maken met DOS erop. Ik hoef de programma alleen te verwijzen naar de MS-Dos bestanden.

Nu komt het: in alle artikelen die deze HP-frormat-tool bespreken staat een download link naar een "win98boot.zip" bestand. Waar alle MS-Dos systeem-bestanden in staan. Maar deze vertrouw ik niet en kies dus liever voor de FreeeDOS bestanden. Maar in de FREEDOS\SETUP\ODIN\ map kan ik maar geen IO.SYS vinden, wat wel nodig is om een bootable DOS-disk te maken volgens mij.

Wat nu?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2012 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
http://www.bootdisk.com/ staan er een hoop.

Heb ik in het verleden nog wel eens gebruikt.
Volgens mij te vertrouwen.

Krijg je de usb stick niet bootable via format /s of sys x: ?

[ Voor 21% gewijzigd door aZuL2001 op 02-08-2012 01:14 . Reden: aanvulling ]

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Windows 7, dat kan toch niet meer?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2012 02:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:13

TheVMaster

Moderator WOS
Waarom zou je die Win98boot.zip niet vertrouwen? Ik zou inderdaad gewoon bij Bootdisk een floppy image downloaden :+

Maar eh...je kunt ook en WinPE image maken en dan heb je naast je cmd ook nog een grafische shell met USB support etc....maar het kan natuurlijk zijn dat dit niet iets is wat je wilt.