Nas benaderen; wel via WD mediaplayer, niet via android

Pagina: 1
Acties:

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:18
Ik heb vandaag voor €40,- een leuke dual bay nas aangeschaft bij de Aldi. Het apparaat werkt vooralsnog geweldig. Er zit een programma bij waarmee ik binnen een paar seconden een drive letter kon toewijzen aan het ding onder Windows 7. Dit werkt perfect.

Ook mijn WD TV ziet de NAS direct en ik kan de bestanden die ik erop zet via windows verkenner probleemloos afspelen.

Nu het probleem. Ik kijk wel eens een serie of film op mijn telefoon met android. Die series & films staan op de PC. Dit doe ik direct met bsplayer of via ES File Explorer. Nu zou ik die bestanden van de NAS willen streamen in plaats van de PC.

Nu kan ik met ES File Explorer de NAS wel vinden, maar ik kan met geen mogelijkheid inloggen. Hij blijft zeggen dat de combinatie username/password verkeerd is, en dat terwijl ik eigenlijk gewoon anoniem in zou moeten kunnen loggen. Dit doet de WD TV mediaspeler ook, die heeft zelfs nooit gevraagd om een username/password, die kon direct de bestanden openen.

Ookal zou het eigenlijk niet nodig moeten zijn, heb ik toch geprobeerd om een gebruiker met password aan te maken in de NAS met de juiste rechten om zo met die inloggegevens in te kunnen loggen met mijn telefoon, maar dat werkt ook niet.

Ik heb ook een hoop standaard inloggegevens geprobeerd zoals admin/admin, anonymous, anoniem, gebruiker, guest. Maar dat levert ook niks op.

Dus eigenlijk is mijn vraag: Hoe kan het dat de mediaspeler, op hetzelfde netwerk als de telefoon, zomaar inlogt op de NAS, en bestanden kan afspelen terwijl dit absoluut niet lukt met mijn telefoon.

Ik snap dat het lastig is om te helpen aangezien het niet zo'n bekende NAS is, maar misschien heeft iemand een tip om me verder te helpen?

Nog wat info over de NAS:

Website van de fabrikant

Manual (uiteraard al doorgenomen, maar is heel erg basic)

Topic op hardware.info

Alvast bedankt.