I reject your reality and substitute my own!
Verwijderd
Een NAS zoeken met zowel een Ethernet aansluiting als ook een USB aansluiting?
Of die NAS dan de inhoud v/d USB datadrager kopieert naar de ingebouwde HDD('s) moet je zelf even uitzoeken.
Of die NAS dan de inhoud v/d USB datadrager kopieert naar de ingebouwde HDD('s) moet je zelf even uitzoeken.
Dit lijkt me iets dat elke serieuze NAS gewoon kan. Kijk eens naar Synology/QNAP
Dat is dus ook een beetje waar ik vast loop, in de specs van de verschillende nas-sen kan ik niet achterhalen of het tegelijk kan, de meeste toestellen hebben toch beide aansluitingen wel!Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 09:20:
Een NAS zoeken met zowel een Ethernet aansluiting als ook een USB aansluiting?
Ik denk niet dat dit gaat lukken eigenlijk, USB heeft een 'host' die communiceert met een 'device'. Jouw TV is een host die een device verwacht en ook een NAS is een host die een device verwacht.
We do what we must because we can.
Verwijderd
TS vraagt niet zijn TV via USB aan de NAS te knopen.ResuCigam schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 09:31:
Ik denk niet dat dit gaat lukken eigenlijk, USB heeft een 'host' die communiceert met een 'device'. Jouw TV is een host die een device verwacht en ook een NAS is een host die een device verwacht.
Volgens mij wel, lees de eerste regel van zijn post maar...Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 09:35:
[...]
TS vraagt niet zijn TV via USB aan de NAS te knopen.
Ja ik wil dus dat mijn tv de bestanden via USB op mijn nas kan benaderen.. En ik via ethernet de nas kan vullen
Dat gaat dus niet lukken om de reden die ik hierboven gaf. Een veel gebruikte manier is je TV ook aan het netwerk hangen en dan zou je wel bij de NAS moeten kunnen.
Misschien kan met mijn bestaande setup wel meer dan ik kan;
Ik heb een lg lw650s
En een wd live hub
Omdat 3D films met losse srt bestanden niet goed worden weer gegeven, (de srt wordt ook dubbel geplaatst bij de omzetting van SBS naar 3D ) wil ik de bestanden van de wd hub nu via de tv mediaplayer zelf ophalen, maar nog wel via internet kunnen plaatsen
Ik heb een lg lw650s
En een wd live hub
Omdat 3D films met losse srt bestanden niet goed worden weer gegeven, (de srt wordt ook dubbel geplaatst bij de omzetting van SBS naar 3D ) wil ik de bestanden van de wd hub nu via de tv mediaplayer zelf ophalen, maar nog wel via internet kunnen plaatsen
Verwijderd
Gaat niet lukken; een USB-stick die netwerkfunctionaliteit verzorgt op een Laptop had nog wel gekund. Maar jij wilt de simpele firmware in een tv helemaal ombouwen tot multifunctionele computer met speciale drivers. Simpel gezegd: dat gaat niet werken, tenzij de leverancier dit specifiek heeft ingebouwd. Zo hadden oude SSDs ook een USB-aansluiting. Maar daarmee zou je nog steeds niet kunnen doen wat jij wilt.
Twee computers direct via USB verbinden gaat bijvoorbeeld niet; daar moet iets tussen zitten wat een bepaald protocol volgt.
Twee computers direct via USB verbinden gaat bijvoorbeeld niet; daar moet iets tussen zitten wat een bepaald protocol volgt.
En via dlna , kan ik dan via mijn tv de bestanden vinden in mijn wd, of werkt dat niet zo?
Verwijderd
Dan moet de computer op je netwerk een DLNA server hebben. Waar die computer zijn data vandaan haalt; een satellietverbinding naar Tokyo of een simpel HDD schijfje via USB aangesloten; maakt niet uit. De computer krijgt zijn data, de DLNA server spreekt via DLNA via het netwerk met je TV en zo werkt dat dus. Je TV heeft geen weet waar de data van afkomstig is.
Besef dat de TV firmware heel simpel is, maar een PC is een multi-functionele generalpurpose machine die in feite alles kan met de juiste software.
Besef dat de TV firmware heel simpel is, maar een PC is een multi-functionele generalpurpose machine die in feite alles kan met de juiste software.
Via dlna werkt!!! bedankt
Pagina: 1