Ik heb hier iemands Asus F5VL laptop, die niet heel stabiel was. Hoog tijd voor een verse install. Dat heb ik gedaan met de bijgeleverde recovery-CD. Daarna hoop blauwe schermen, na wat testen volgens mij 1 geheugenmodule kapot/gaar (eruit gehaald, nu nog 1 GB over). Accu is ook zo'n beetje overleden dus ook maar even weggehaald. Systeem is nu wel stabiel.
OS is Vista 32 bits, NL versie. Ik krijg SP1 echter niet geinstalleerd, ik zit compleet vast. Heb al het volgende geprobeerd:
Die foutcode lijkt gerelateerd aan een installatiebestand, maar zou het verwijderen van geheugenmodule en accu evt de OEM Vista licentie blokkeren?
Iemand nog ideeën? Alvast hartelijk dank!
OS is Vista 32 bits, NL versie. Ik krijg SP1 echter niet geinstalleerd, ik zit compleet vast. Heb al het volgende geprobeerd:
- de recovery-CD was voorgeinstalleerd met Norton Security. Die heb ik verwijderd, en ook de Norton Remover Tool gedraaid. Kortom geen antivirus of firewall geinstalleerd.
- alle windows updates geinstalleerd. Na een reeks updates komt SP1. Da's een download van 1.9MB, waarna ik een wizard krijg. Zodra ik op install druk verdwijnt die wizard meteen en komt er "update geslaagd" te staan. Na een reboot of handmatig checken op nieuwe updates komt SP1 weer als beschikbare update naar voren.
- SP1 handmatig gedownload. Die installatie start wél, maar rond de 50% krijg ik de errorcode 0x8007000d (met verwijzing naar MS).
- System Update Readiness Tool gedraaid, logfile bekeken maar die komt niets tegen
- SoftwareDistribution folder geleegd, geen effect
- schakelaar voor WLAN aan of uit tijdens install, geen effect
- ondanks dat Vista al geactiveerd was na recovery, nog even expliciet de MS productcode ingevoerd, geen effect
- drivers zijn up to date (vergeleken met Asus website voor deze laptop), windows update gaf alleen WLAN driver aan maar die had verder geen effect op SP1
Die foutcode lijkt gerelateerd aan een installatiebestand, maar zou het verwijderen van geheugenmodule en accu evt de OEM Vista licentie blokkeren?
Iemand nog ideeën? Alvast hartelijk dank!