CCFLs in een LCD voeden met andere voeding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandtentje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-01 20:49
Goedesavonds.

Heb vandaag een defect TFT-scherm ontvangen voor mijn koffer mod.

De (geintergreerde) voeding is toast, en bovendien erg bulky. Beperkte ruimte in de koffermod laat dat eigenlijk niet toe.

Heb vandaag (el)condensatoren doorgemeten en vervangen, maar het mag niet baten. Na een paar seconden gaat het beeldscherm uit. Het vervangen van de caps heeft wel wat verbetering opgeleverd, maar er is meer ftuk zoals het er nu uit ziet.

Ik wil ook eigenlijk van de veel te grote voeding af van de TFT af. Het moederbordje van de TFT is betrekkelijk klein en heeft alleen een 5-volt lijntje nodig. Dit is prima te onttrekken uit de PSU van de koffermod.

Alleen de CCFL's hoeven dan nog maar gevoed te worden. Hierover een paar vragen:

- Kan ik deze voeden met elke willekeurige andere CCFL invertor?
- Kan ik meerdere CCFL's voeden vanuit één CCFL invertor?
- Kunnen CCFL invertors storing leveren op de PSU? In dat geval is er nog wel plek voor een klein apart voedinkje.

Ik zal zelf ook wat lezen en meten, maar als jullie mij tijdig van inzicht kunnen voorzien zou ik het zeer op prijs stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandtentje
Update: Eerste vraag kan ik positief beantwoorden. Na de voltages van de nieuwe invertor en de service manual te hebben vergeleken, heb ik het geprobeerd.

Je kunt één CCFL in de TFT voeden met een casemod CCFL-voedinkje. Punt twee ga ik niet zelf proberen. Weet niet of twee CCFLs elkaar gaan storen op zo'n invertor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:41

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ja je kunt ze voeden maar niet dimmen, of je moest dim bare ccfl converters hebben :D, ik dacht dat je wel 2 ccfl's kunt voeden maar den moet je ze in serie zetten dacht ik. Zelf nooit niet geprobeerd.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandtentje
Heb de invertors aan een regelbaar muuradaptertje gehangen. De lichtintensiteit kan geregeld worden door het voltage op het muuradaptertje te wijzigen. Ik zal er zo eens twee in serie proberen te hangen, dan heb ik maar één invertert nodig.

Ik hoop alleen niet dat ik dat arme muuradaptertje daarmee overbelast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank__B
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-10 15:59
Je hebt ook CCFL power modules waar je direct 2 CCFL's op aan kan sluiten. Ze zien er nagenoeg het zelfde uit, alleen dan met een extra connector. Net zo goedkoop uiteraard ;)